نویسنده: مهرداد داودی
// جمعه, ۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۲

جدایی کارگردان هنری Assassin’s Creed از یوبیسافت

کارگردان هنری برخی از بازی‌های مجموعه Assassian's Creed از یوبیسافت خارج شده و به استودیو Haven اضافه شده است.

رافائل لاکسته، کارگردان هنری برخی از بازی‌های مجموعه Assassin's Creed مدت کوتاهی پیش خبر خروج خود از یوبیسافت را اعلام کرد، پس از این اتفاق سؤال پیش‌ آمد که مقصد بعدی این بازی‌ساز کجا خواهد بود. طولی نکشید که مشخص شد رافائل لاکسته یوبیسافت را به مقصد استودیو Haven (هِیوِن) ترک کرده است، استودیویی که توسط جید ریموند تأسیس شده و در حال ساخت یک بازی بزرگ و جدید برای سونی است. رافائل لاکسته برای مدت‌ها به‌عنوان کارگردان هنری مجموعه Assassian's Creed فعالیت کرده و از طرفی جید ریموند نیز سابقه همکاری در ساخت بسیاری از بازی‌های این مجموعه را دارد؛ در نتیجه باتوجه‌به سابقه همکاری ریموند و لاکسته، پیوستن کارگردان هنری سری Assassian's Creed به استودیو هِیوِن چندان جای تعجب ندارد.

رافائل لاکسته و جید ریموند اعضای استودیو Haven

همان‌طور که اشاره شد استودیو هِیوِن مشغول ساخت یک بازی بزرگ برای سونی است و پیوستن رافائل لاکسته به این تیم می‌تواند پروژه‌ی جدید ‌آن‌ها را از قبل نیز هیجان‌انگیزتر کند. رافائل لاکسته، کارگردان هنری بازی‌های Assassian's Creed خبر پیوستن خود به استودیو هِیوِن را در توییتر به شرح زیر اعلام کرد:

«مشتاقم که اعلام کنم من به‌عنوان کارگردان هنری به استودیو هیون پیوسته‌ام! یکی از بهترین تجربه‌های دوران کاری من ساختن AC1 [(اولین بازی Assassian's Creed)] بود. درگیر بودن بیشتر با هنر مفهومی و کار با بسیاری از [اعضای] همان تیم اصلی برای ساختن یک آی‌پی اورجینالِ جدید الهام‌بخش و هیجان‌انگیزه.»

جید ریموند، موسس استودیو هِیوِن در ساخت بازی‌هایی نظیر The Sims Online و Assassin's Creed و Assassian's Creed II و Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist و Assassin's Creed Unity و Far Cry 4 همکاری کرده است. ریموند که در سال جاری خبر از تأسیس استودیو هِیوِن داد، تاثیر به‌سزایی در شکل گرفتن شعبه تورنتو یوبیسافت و استودیو موتیوِ الکترونیک آرتز داشته است. او همچنین یکی از افراد کلیدی و موثر در شکل گرفتن مجموعه‌های Watch Dogs و Assassin's Creed به شمار می‌رود.


منبع PSU
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده