نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۳۱ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۲

اختلال جهانی در استیم، PSN و شبکه ایکس باکس [بروزرسانی: رفع شد]

به‌نظر می‌رسد که تحت تاثیر اختلال سراسری و جهانی در اینترنت، سرویس‌های مرتبط با بازی‌های ویدیویی هم دچار مشکل شده‌اند. 

به‌روزرسانی ساعت ۲۲:۰۷: طبق گزارش Akami، هاستی که مشکل پیش‌آمده با آن مرتبط بود، راه‌حلی برای مساله رخ‌داده اتخاذ شده و بسیاری از سایت‌ها دوباره در دسترس قرار گرفته‌اند. سرویس‌هایی مثل شبکه پلی استیشن در حال حاضر بدون مشکل خاصی دوباره در دسترس هستند.


طبق گزارش کاربران و سایت‌های معتبر دنیا، از دقایقی پیش شاهد اختلالی سراسری در اینترنت هستیم که سرویس‌های مرتبط با بازی‌های ویدیویی را هم تحت تاثیر قرار داده است. به‌طور دقیق‌تر، مشکلات در زمینه DNS پیش آمده که دسترسی به سایت‌های مختلف، از جمله سرویس‌های مرتبط با بازی‌ها را دچار مشکل کرده است. 

از جمله سرویس‌ها و شبکه‌هایی که دچار اختلال شده‌اند، می‌توان به استیم، اپیک، شبکه پلی استیشن و شبکه ایکس باکس اشاره کرد و حتی بازی‌هایی چون Warframe هم تحت تاثیر هستند و توسعه‌دهندگان با انتشار توییتی ضمن تایید این مشکلات، از تلاش برای پیدا کردن راه‌حل مناسب خبر داده‌اند. همچنین EA هم با انتشار توییتی از اختلال در دسترسی کاربران به سرویس‌های این شرکت خبر داده است. 

البته این اختلال فقط هم محدود به سرویس‌های گیمینگ نیست و سایت‌های مختلف دیگری در سایر حوزه‌ها هم دچار اختلال شده‌اند. 

در صورتی که شما هم مشکلاتی در دسترسی به سرویس‌ها دارید، در جریان باشید که اختلال جهانی است و در صورت انتشار اطلاعات جدید، این مطلب به‌روزرسانی خواهد شد. نظرات خود را با زومجی و کاربرانش به‌اشتراک بگذارید. 


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده