نویسنده: میلاد فاطمی
// پنجشنبه, ۳۱ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۵

پلی استیشن 5 در صدر جدول فروش بریتانیا

گزارش و آمار فروش منتشر شده بخش سخت‌افزاری ماه ژوئن کشور بریتانیا، عملکرد موفقیت‌آمیز کنسول‌های نسل نهم و صدرنشینی پلی استیشن 5 را نشان می‌دهد.

براساس آمار و ارقام منتشر شده، به‌نظر می‌رسد هر سه کنسول نینتندو، ایکس باکس و پلی استیشن عملکرد قابل قبول و موفقیت‌آمیزی در کشور بریتانیا جلوی نام خود ثبت کرده‌اند. 

در جدیدترین اخبار بازی، ساعاتی پیش گزارش فروش کنسول‌ها طی ماه ژوئن در کشور بریتانیا منتشر شد. براساس اطلاعات ارایه شده، درمجموع ۱۸۳ هزار کنسول در چهار هفته منتهی به تاریخ سوم ژوئیه به فروش رسیده است که کنسول نسل نهمی سونی یعنی پلی استیشن 5 بیشترین سهم از این تعداد را به خود اختصاص داده است. در مقام دوم رقیب ستی آن یعنی دو کسول ایکس باکس سری ایکس | سری اس و جایگاه سوم نیز کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ قرار گرفته‌اند. نکته قابل‌توجه این است که کنسول‌های دو شرکت نینتندو و مایکروسافت در این ماه عملکرد بهتری نسبت‌به ماه می تجربه کرده‌اند.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا به یاد دارید که اگرچه عرضه کنسول‌های نسل نهمی پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس به‌دلیل کمبود موجودی با مشکلاتی روبه‌رو شدند، اما با تمام این اوصاف همچنان عملکرد خوبی در سراسر جهان از خود به‌جای گذاشته‌اند. 

نینتندو سوییچ نیز باوجود اینکه چهار سال از عمر آن می‌گذرد، اما نام آن همواره جزو پرفروش‌ترین کنسول‌ها در گزارش‌های منتشر شده دیده می‌شود. نینتندو که به‌تازگی مدل جدید این کنسول یعنی نینتندو سوییچ OLED را نیز معرفی کرده، امیدوار است تا در تعطیلات کریسمس عملکرد فوق‌العاده خود را حتی بهبود ببخشد و طیف وسیع‌تری را به خرید این کنسول مجاب کند. این غول ژاپنی علاوه‌بر اینکه توانسته سود قابل توجهی از بخش سخت‌افزاری به‌دست آورد، در صدر فروش بازی‌های فیزیکی در ماه ژوئن نیز قرار گرفته است. براساس اطلاعات موجود استودیوی یوبیسافت را نیز باید به‌عنوان بزرگ‌ترین ناشر بازی در این ماه معرفی کرد.

حال نوبت شما است تا در خصوص آمار فروش و عملکرد سه کنسول سوییچ، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و سری اس پیش‌بینی‌های خود را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع mynintendonews
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده