// چهار شنبه, ۳۰ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۶

تغییر نام PES به eFootball ؛ بازی جدید رایگان خواهد بود

کونامی از نام جدید مجموعه بازی PES با انتشار تریلری رونمایی کرده است. ضمنا بازی جدید قرار است به‌صورت free-to-play و دیجتالی روی کنسول‌ها و موبایل منتشر شود. با جزئیات خبر همراه زومجی باشید.

طبق جدیدترین اخبار بازی، کونامی رسما نام مجموعه بازی Pro Evolution Soccer را به eFootball تغییر داده است و بازی جدید به‌صورت free-to-play و کاملا دیجیتالی منتشر خواهد شد. جدیدترین نسخه‌ی مجموعه‌ی eFootball (PES 2022) قرار است پاییز امسال برای پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان و پی سی منتشر شود. همچنین نسخه‌ی اندروید و iOS آن نیز پس از نسخه‌های کنسولی منتشر می‌شود. البته کونامی درباره‌ی اینکه eFootball برای نینتندو سوییچ نیز منتشر خواهد شد یا خیر، حرفی نزده است.

علاوه‌بر این، در زمستان امسال قرار است تمام نسخه‌های بازی از کراس پلی پشتیبانی کنند. البته گفته شده که بازیکنان موبایلی برای بازی با کاربران کنسولی باید از کنترلر استفاده کنند. همچنین به‌نظر می‌رسد که تمام نسخه‌های بازی eFootball، فارغ از اینکه روی کنسول هستند یا موبایل، عملکرد یکسانی خواهند داشت. این موضوع احتمالا به این معنی است که نسخه‌ی جدیدی از مجموعه‌ی موفق PES Mobile دیگر ساخته نمی‌شود یا این مجموعه با eFootball جایگزین شده است. شما می‌توانید تریلر معرفی eFootball را در ادامه تماشا کنید:

دانلود ویدیو از آپارات

سیتارو کیمورا، تهیه‌کننده‌ی مجموعه‌ی PES در مصاحبه‌ای با آی‌جی‌ان توضیح داده که هدف از معرفی eFootball این است که این بازی تبدیل به یک پلتفرم شود؛ به این معنی که دیگر هر سال شاهد عرضه‌ی نسخه‌های پولی از آن نخواهیم بود و برای این بازی به‌عنوان یک پلتفرم قرار است به‌صورت سالیانه آپدیت‌ها و فصل‌های رایگان منتشر شوند.

eFootball همراه‌با ۹ باشگاه قابل بازی و حالت Exhibition منتشر می‌شود (در تصویر زیر می‌توانید جزئیات آن را مشاهده کنید). همچنین حالت‌های دیگر بازی قرار است به‌طور DLC فروخته شوند تا بازیکنان تنها برای مدهایی پول پرداخت کنند که به آن علاقه دارند. علاوه‌بر این، هنوز مشخص نشده که بخش MyClub (بخش متناظر آلتیمت تیم در بازی‌های فیفا) یا Master League (بخش Career قدیمی مجموعه PES) همچنان در eFootball وجود خواهند داشت یا خیر. البته به‌نظر می‌رسد MyClub قرار است با بخشی به نام Team Building Mode که پس از عرضه‌ی بازی منتشر می‌شود، جایگزین شود.

همچنین هنوز مشخص نشده که تیم‌های جدید چگونه به بازی اضافه می‌شوند و اینکه سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای eFootball چگونه کار می‌کند. بااین‌حال، کونامی می‌گوید باوجود اینکه eFootball به یک بازی فری تو پلی تبدیل شده، طوری طراحی شده که برای همه‌ی بازیکنان «عادلانه و متوازن» باشد. همچنین به‌نظر می‌رسد که بازی دارای نوعی بتل پس به نام Match Pass خواهد بود که آیتم‌هایی در آن برای آنلاک شدن وجود دارد.

یکی از مواردی که از مجموعه‌ی PES برای eFootball مانده این است که پیتر دروری و جیم بگلین همچنان بازی را به انگلیسی گزارش می‌کنند. مورد دیگر که در بازی جدید حفظ شده، Options Files است که بازیکنان با استفاده از آن می‌توانند موارد زیادی را شخصی‌سازی کنند و برای مثال تیم‌های لایسنس نشده بسازند و فایل آن را به اشتراک بگذارند. البته تمام این موارد قرار است پس از عرضه‌ی بازی به آن اضافه شود. همان‌طور که در تصویر زیر مشخص است، eFootball هنگام عرضه تجربه‌ی محدودی را ارائه خواهد کرد و حالت‌ها، تیم‌ها و پلتفرم‌های جدید به‌علاوه‌ی قابلیت کراس پلی پس از انتشار به آن اضافه خواهند شد.

نقشه راه بازی eFootball

کونامی برای ساخت eFootball از موتور اختصاصی خود استفاده کرده که برپایه‌ی آنریل انجین 4 بنا شده است. آن‌ها با استفاده از این موتور، سیستم جدیدی برای انیمیشن‌های بازی طراحی کرده‌اند که به‌گفته‌ی خودشان، نسبت به بازی‌های قبلی PES می‌تواند چهار برابر بیشتر در بازی انیمیشن نشان دهد. همچنین کونامی گفته این سیستم جدید نه‌فقط در نسخه‌های کنسولی eFootbal، بلکه در نسخه‌های موبایلی نیز به کار رفته است.

کونامی می‌گوید اطلاعات و تصاویر بیشتری از گیم‌پلی و حالت‌های آنلاین eFootball در اواخر ماه اوت (اوایل شهریور) منتشر خواهد کرد. گفتنی است که اواخر اوت مصادف می‌شود با برگزاری رویداد گیمزکام 2021. در پایان نیز شما را به دیدن چند تصویر جدید از بازی eFootball دعوت می‌کنیم. همچنین برای دیدن تصاویر بیشتر می‌توانید به وب‌سایت آی‌جی‌ان مراجعه کنید.

نظر شما کابران زومجی درباره‌ی eFootball چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده