// دوشنبه, ۲۸ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۳

تقاضای بالا برای Steam Deck عرضه این کنسول را به تاخیر انداخت

هجوم کاربران برای پیش‌سفارش Steam Deck باعث شده که ولو با مشکل مواجه شود و زمان تحویل برخی مدل‌های این کنسول/پی سی قابل حمل را تا اواسط سال ۲۰۲۲ عقب بیندازد.

کنسول Steam Deck که به‌نوعی یک پی سی گیمینگ قابل حمل محسوب می‌شود، پنج‌شنبه‌‌ی هفته‌ی پیش توسط Valve معرفی و مرحله‌ی سفارش‌گیری و ثبت‌نام آن یک روز بعد یعنی در روز جمعه شروع شد. حال خبر رسیده که تعداد سفارش‌های کاربران برای خرید این محصول آن‌قدر بالا بوده که ولو را به دردسر انداخته است.

بسیاری از کاربران در این چند روز در تلاش بوده‌اند تا فرایند ثبت‌ سفارش خود را تکمیل کنند که البته با در بسته مواجه شده‌اند. یکی از موانعی که کاربران با آن روبه‌رو شده‌اند پیام‌هایی حاوی اخطار است که به آن‌ها می‌گوید «در چند ساعت گذشته بیش از حد برای خرید استیم دک اقدام کرده‌اند.» این در حالی است که عده‌ای دیگر از کاربران پیام متفاوتی دریافت کرده‌اند که می‌گوید حساب کاربری آن‌ها برای انجام ثبت‌نام «بیش از حد جدید» است. همچنین برخی دیگر از کاربران گزارش داده‌اند بااینکه فرایند ثبت‌ سفارش استیم دک را تکمیل کردند؛ ولی به آن‌ها گفته شده که معلوم نیست ثبت‌نام آن‌ها به‌طور کامل موفقیت‌آمیز بوده باشد.

Steam Deck دارای سه مدل مختلف با حافظه‌های ذخیره‌سازی متفاوت است؛ مدل ۶۴ گیگابایتی با هارد درایو eMMC، مدل دارای SSD با حافظه‌ی ۲۵۶ گیگابایت و مدل دارای SSD با حافظه‌ی ۵۱۲ گیگابایت. کاربران برای اینکه فرایند ثبت‌ سفارش خود را تکمیل کنند باید ۵ دلار به‌عنوان بیعانه بپردازند. این‌طور که انتظار می‌رود، ارزان‌قیمت‌ترین مدل استیم دک قرار است در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ (زمستان ۱۴۰۰) به‌دست مشتری‌هایی برسد که آن را پیش‌خرید کرده‌اند. بااین‌حال، باتوجه‌به تقاضای بالا، تحویل مدل‌ ۲۵۶ گیگابایتی به مشتری‌ها تا سه‌ماهه دوم ۲۰۲۲ (بهار ۱۴۰۱) و برای مدل ۵۱۲ گیگابایتی تا سه‌ماهه سوم ۲۰۲۲ (تابستان ۱۴۰۱) عقب افتاده است.

استیم دک / Steam Deck در کنار کیس مخصوص خود

همان‌طور که بالاتر گفته شد، یکی از موانعی که کاربران هنگام ثبت‌ سفارش برای استیم دک با آن مواجه شده‌اند به تاریخ ساخته شدن اکانت استیم‌شان برمی‌گردد که باید قبل از ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد-تیر ۱۴۰۰) باشد. چنین محدودیتی به‌خاطر مقابله با افراد سودجویی وضع شده که به‌تنهایی تعداد زیادی حساب کاربری جدید ایجاد و با هرکدام از آن‌ها اقدام به ثبت سفارش برای استیم دک می‌کنند که بعدا کنسول‌ها را با قیمت بیشتر در بازار بفروشند.

البته با وجود تأخیر در عرضه Steam Deck و محدودیت‌هایی که برای ثبت سفارش اعمال شده، پیش‌فروش این محصول پرتقاضا از همین حالا با قیمت‌های حبابی در وب‌سایت ای‌بی مشاهد شده است. قیمت استیم دک در برخی از این پیش‌فروش‌ها حتی به بیش دو برابر قیمت گران‌ترین مدل آن و مثلا در موردی به ۱۶۴۰ دلار می‌رسد.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Games Industry
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده