// دوشنبه, ۲۸ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۵

خریداری ۱۴ استودیو بازی‌سازی Sumo توسط تنسنت با ۱.۳ میلیارد دلار

رویترز تایید کرد که شرکت تنسنت، غول چینی دنیای بازی‌های ویدیویی با پرداخت ۱.۲۷ میلیارد دلار به خرید شرکت بریتانیایی Sumo می‌پردازد که ۱۴ استودیو بازی‌سازی دارد.

سومو به‌عنوان یک شرکت بزرگ بریتانیایی تشکیل‌شده از ۱۴ استودیو بازی‌سازی است که با انواع‌واقسام تیم‌ها همکاری کرده‌اند. بازی Sackboy: A Big Adventure برای سونی، بازی Team Sonic Racing برای سگا و بازی Crackdown 3 برای مایکروسافت تنها برخی از آثار ساخته‌شده توسط سومو دیجیتال طی چند سال اخیر هستند. تازه آن‌ها بارها در پروژه‌های مختلف همچون سری بازی هیتمن و بازی Forza Horizon 2 به همکاری با شرکت‌های بزرگ پرداختند. اما همکاری با مارول، یوبیسافت، اکتیویژن، بتسدا و چندین و چند شرکت بزرگ دیگر باعث نشد که سومو صاحب مجموعه‌ی به‌خصوصی باشد. زیرا Sumo Group بیشتر در همکاری با شرکت‌های بزرگ‌تر روی مجموعه‌های متعلق به آن‌ها کار کرد.

هر ۱۴ استودیو بازی سازی سومو گروپ، متعلق به شرکت چینی تنسنت

به گزارش خبرگزاری رویترز حالا تنسنت که صاحب ۸.۷۵ درصد سهام شرکت Sumo Group بود، با پرداخت ۱.۲۷ میلیارد دلار موفق به تصاحب سومو گروپ می‌شود. استودیو Atomhawk UK، استودیو Atomhawk Canada، استودیو Secret Mode، استودیو Lab 42 سومو دیجیتال، استودیو PixelAnt سومو دیجیتال، استودیو Red Kite Games سومو دیجیتال، استودیو The Chinese Room سومو دیجیتال، استودیو Sumo Lemington، استودیو Sumo Newcastle، استودیو Sumo Nottingham، استودیو Sumo Pune، استودیو Sumo Sheffield، استودیو Sumo Warrington و Pipeworks Studios همگی به شرکت Sumo Group تعلق دارند. پس تنسنت در اصل صاحب تک‌تک آن‌ها خواهد بود.

ایان لوینگستون از شرکت Sumo در بیانیه‌ای کوتاه گفت: «هیئت مدیره‌ی سومو گروپ با اطمینان باور دارد که تجارت ما با قرارگیری در اکوسیستم ویدیوگیمی تنسنت پیشرفت خواهد کرد؛ به‌لطف تجربه و تخصص اثبات‌شده‌ی آن و سرمایه‌های استراتژیکی که در اختیار دارد». شرکت Tencent بدون شک طی چند سال تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین قدرت‌های دنیای ویدیوگیم شده است و در انواع‌واقسام نقاط دنیا صاحب مجموعه‌ها و استودیوهای بزرگ‌وکوچک است.


منبع Reuters
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده