نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۲۷ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۱۶

راز مزرعه پلی استیشن 4 اوکراینی فاش شد

گزارش‌های تکمیلی از مزرعه‌ی PS4 در کشور اوکراین نشان می‌دهد این مرکز به منظور ساخت حساب‌های جعلی FIFA 21 و فروش آن به کاربران ایجاد شده است.

اگر به‌خاطر داشته باشید، هفته‌ی گذشته خبری مبنی بر کشف و ضبط یک مزرعه زیرزمینی استخراج ارزهای دیجیتال با ۳۸۰۰ کنسول پلی استیشن 4 توسط سرویس امنیتی اوکراین منتشر شده بود که البته باتوجه به عدم انطباق توان ۱.۸۴ ترافلاپس پردازنده‌های گرافیکی این کنسول با نرخ مطلوب استخراج رمزارزها، نحوه‌ی استفاده از این کنسول‌ها برای این کار همچنان مبهم باقی مانده بود. اما باتوجه‌به مصرف برق بالای این مرکز غیرقانونی، در ابتدا تصور می‌شد که این مزرعه برای مصارف ماینینگ مورد استفاده قرار گرفته است. حالا به‌نظر می‌رسد که بالاخره مشخص شده قضیه از چه قرار است.

براساس گزارش جدید یوروگیمر، معلوم شده که تصورات اولیه درباره کاربرد این مزرعه بزرگ PS4 از نظر فنی درست بوده، با این تفاوت که این کنسول‌ها نه برای استخراج رمزارزها بلکه برای ساخت اکانت‌های غیرواقعی و ربات در بازی FIFA 21 و گرایند (Grind) بخش FIFA Ultimate Team مورد استفاده قرار می‌گرفتند. بعداً این اکانت‌ها که حاوی کارت‌های کمیاب بازیکنان و پول درون برنامه‌ای هستند، به افرادی که قصد پیشرفت سریع در بازی را داشتند فروخته می‌شد.

مزرعه PS4 اکراینی

البته این خبر هنوز به تأیید مراجع رسمی کشور اوکراین نرسیده اما تعدادی از کاربران در اینترنت ازطریق بهبود وضوح تصویر زیر که از محل جایگذاری این کنسول‌ها منتشر شده بود، متوجه دیسک‌های بازی متعددی شدند که از کنسول‌ها خارج شده و روی این قفسه‌ها قرار گرفته است. این بازی‌ها که همگی فیفا 20 یا فیفا 21 هستند، در سمت چپ تصویر قابل مشاهده است.

براساس گزارش پلیس، در این مرکز ۳۸۰۰ کنسول بازی به همراه بیش از ۵۰۰ کارت گرافیک گیمینگ و ۵۰ پردازنده و همچنین اسناد مربوط‌به حسابداری میزان برق مصرفی و تعدادی لپ‌تاپ، گوشی تلفن همراه و فلش درایو ضبط شده است.

بنابراین با اینکه از ابتدا می‌دانستیم سخت‌افزار کنسول پلی استیشن 4 برای استخراج رمزارزها چندان ایده آل به‌نظر نمی‌رسد، باتوجه به تعداد بالای دستگاه‌های مورد استفاده در این محل و همچنین محدودیت دسترسی به سخت افزارهای مناسب کاربری ماینینگ، این فرضیه چندان هم غلط به‌نظر نمی‌رسید. در هر حال وقتی متوجه می‌شویم این همه تلاش و فعالیت مجرمانه برای ساخت اکانت‌های فیک FIFA انجام گرفته، می‌توان بخشی از مشکلات زیادی که با مکانیزم پرداخت هزینه برای موفقیت در بازی‌های EA به‌وجود آمده را مشاهده کرد. البته از نظر قانونی خرید و فروش حساب های فیفا ممنوع بوده و الکترونیک آرتز مدت‌ها است که سعی در مقابله با آن دارد.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع eteknix
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده