نویسنده: هومن فلاحی
// شنبه, ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۲

Somerville یک بازی پلتفرمر و معمایی نخواهد بود

کارگردان بازی Somerville می‌گوید پروژه جدیدش قرار نیست صرفا یک بازی پلتفرمر معمایی باشد.

کریس اولسن، کارگردان بازی Somerville در مصاحبه‌ی جدید با وب‌سایت گیم اینداستری، جزئیات تازه‌ای درباره پروژه جدید خود منتشر کرد. اولسن در سال ۲۰۱۷ استودیوی Jumpship را به‌همراه دینو پاتی، یکی از بنیان‌گذاران استودیوی Playdead و یکی از تهیه‌کنندگان بازی‌های Limbo و Inside در انگلستان تأسیس کرد.

در تریلر جدید این بازی که در کنفرانس E3 2021 مایکروسافت به نمایش درآمد،‌ عناصری مانند کشیدن و هل دادن جعبه‌ها و آیتم‌ها وجود داشت که این باور را به‌وجود آورد که این بازی قرار است در سبک بازی های ۲بعدی و پلتفرمر باشد. حالا کارگردان بازی می‌گوید که این صحنه ها فقط بخش کوچکی از بازی هستند و پشتیبانی کامل از حرکت در هر جهت یا حرکت سه‌بعدی در بازی وجود خواهد داشت. اولسن توضیح می‌دهد:

«زمانی‌که برای نخستین بار بازی را معرفی کردیم، خبرنگاران سعی کردند متوجه شوند که این پروژه در دسته چه سبک از بازی‌هایی قرار می‌گیرد و من به آن‌ها گفتم ژانر خاصی وجود ندارد که بتوانیم Somerville را در آن دسته قرار دهیم. توضیح دادن مفهوم اصلی بازی کمی دشوار است، زیرا بازی در سبکی قرار دارد که پیش از این هرگز چیزی شبیه به آن نه از جنبه‌ی مکانیک‌های گیم‌پلی و نه از جنبه‌ی شیوه‌ی روایت داستانی که برای تعریف کردن در نظر گرفته‌ایم وجود نداشته است.

پس از آن سوءبرداشت‌هایی به‌وجود آمد که قرار است Somerville یک بازی پلتفرمر ۲بعدی ایندی باشد؛ تنها چیزی که در این‌باره می‌توانم بگویم این است که قطعا ما از مکانیک‌ها و عناصر این سبک از بازی‌ها در ساخت Somerville الهام گرفته‌ایم، اما با تغییراتی که در آن‌ها دادیم هر کدام از آن‌ها تبدیل به مکانیک و عملکردی جدید تبدیل شده است و بنابراین «ماجراجویی علمی تخیلی» تنها ژانری است که می‌توانم در حال حاضر به بازی نسبت بدهم.»

تصویری از بازی علمی تخیلی Somerville

بازی Somerville داستان تلاش یک خانواده‌ی سه نفره برای بقا در یک دنیای آخرالزمانی را روایت می‌کند. بازیکنان در سه نقش پدر،‌ مادر و پسر سعی می‌کنند با دیگر انسان‌ها ارتباط برقرار کنند و در طول مسیر از برخورد با اشیاء فرازمینی کشنده خودداری کنند. مانند بازی های استودیوی پلی‌دد، قصه‌گویی Somerville نیز به‌صورت بدون دیالوگ و با کمک گرفتن از اشیاء صحنه، انیمیشن‌های شخصیت‌ها و محیط‌های که در آن قدم می‌گذارند روایت می‌شود.

بازی Somerville در سال ۲۰۲۲ برای ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان و پی‌سی منتشر خواهد شد. همچنین این بازی از همان روز اول در دسترس کاربران ایکس باکس گیم پس قرار خواهد گرفت.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده