فیل اسپنسر: موفقیت بازی های کلاسیک در گیم پس میتواند باعث ساخت ریبوت آنها شود
فیل اسپنسر اخیرا در تاکشو جدید کانال یوتیوب Kinda Funny Games شرکت کرده و در آن دربارهی مسائل مختلفی صحبت کرده است. یکی از موارد مهمی که در این ویدیو به آن پرداخته میشود، بازیهای کلاسیک موجود روی سرویس ایکس باکس گیم پس است. رئیس ایکس باکس معتقد است که وجود بازیهای کلاسیک روی گیم پس برای این سرویس ضروری است و این دسته از بازیها روی گیم پس بسیار محبوب هستند. اسپنسر میگوید این محبوبیت میتواند استودیوها را تشویق کند تا برای بازیهای کلاسیک خود نسخهی ریبوت بسازند.
مایکروسافت بهلطف گیم پس دادههایی کاربردی در اختیار دارد که با استفاده از آنها میتواند تشخیص دهد کدام بازیها روی این سرویس محبوب هستند. این دادهها همچنین میتوانند برای تعیین این موضوع به کار روند که آیا ساخت نسخهی ریبوت برای یک بازی کلاسیک اقدامی درست است و آیا بازیکنان از چنین نسخهای استقبال میکنند یا خیر. اسپنسر از بازی Fable بهعنوان اثری یاد میکند که ریبوت آن میتواند عملکرد موفقیتآمیزی داشته باشد. او در پاسخ به سوالی که در این خصوص از او پرسیده شد، میگوید:
«[عملکرد ریبوت بازی فیبل] قطعا موفقیتآمیز خواهد بود. یا مثلا Prey را درنظر بگیرید. فکر میکنم این بازی زمانیکه عرضه شد فوقالعاده بود؛ ولی خیلی از مردم آن زمان بازی را تجربه نکردند. اینکه بازیکنان بیشتری بازیهایی مانند Prey یا Dishonored را تجربه کنند یا مثلا دوباره سراغ Fable بروند و بحث دربارهی این بازیها دوباره داغ شود، جالب است. ما بهعنوان یک تیم خلاق نشستهایم و میبینیم که مردم به چه بازیهایی علاقه دارند و این خود به ما دادههای بیشتری میدهد و ما را این فکر میاندازد که مثلا چه پروژههایی را انتخاب کنیم و با استفاده از ایدهها و تیمهای جدید که به چنین پروژههایی علاقه دارند، ساخت آنها را به مرحلهی عمل برسانیم.»
اسپنسر در ادامه توضیح میدهد: «پس آره؛ گیم پس قطعا [در این مورد] منبع بسیار خوبی [برای جمعآوری اطلاعات] بوده است. بتسدا آمد و ما توانستیم بسیاری از بازیهای قدیمی را به گیم پس اضافه کنیم و دوباره به برخی از آیپیهای تاریخی برگردیم و این موضوع بسیار عالی است. حتی عرضه کالکشن Rare Replay (کالکشنی متشکل از ۳۰ بازی استودیوی Rare که در سال ۲۰۱۵ روی ایکس باکس وان منتشر شد) کار جالبی بود که انجام دادیم و به مردم این فرصت را دادیم تا برخی از قدیمیترین آیپیهای استودیو ریر را تجربه کنند.»
اسپنسر درنهایت عنوان میکند: «ما به این موضوع پایبند باقی خواهیم ماند (عرضه بازیهای کلاسیک روی گیم پس و ساخت ریبوت آنها)؛ چراکه گیم پس مدلی از کسبوکار است که در پیش گرفتن چنین رویکردی در آن منطقی بهنظر میرسد. البته حتما لازم نیست که آن بازی به حضور در گیم پس وابسته باشد و مثلا بازیکنان میتوانند هروقت خواستند آن را روی این سرویس تجربه کنند.»
در حال حاضر نسخهی ریبوت چند آیپی قدیمی مانند Battletoads یا Perfect Dark در ایکس باکس یا ساخته شدهاند یا در حال ساخت هستند. همچنین استودیوی Playground Games مشغول توسعهی ریبوت بازی Fable است. البته هنوز اطلاعاتی خاصی از این بازی منتشر نشده است.
نظر شما کاربران زومجی دربارهی حرفهای فیل اسپنسر چیست؟ شما دوست دارید ریبوت کدامیک از آثار کلاسیک ساخته شود؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.