// شنبه, ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۸

هکرها مشغول انتشار فایل های دزدیده از سرورهای EA هستند

هکرهایی که چند صد گیگابایت از فایل‌های الکترونیک آرتز را دزدیده‌اند، هم پروسه‌ی پخش کردن آن‌ها را کلید زدند و هم شرکت EA را بیش‌ازپیش مورد تهدید قرار دادند.

هکرها نه‌تنها دارند مدام تعداد بیشتری از فایل‌های EA را پخش می‌کنند، بلکه به الکترونیک آرتز گفتند که در صورت همکاری شرکت با خواسته‌های آن‌ها سراغ انتشار اطلاعات دزدیده‌شده‌ی مهم‌تر و خطرناک‌تر نیز خواهند رفت. همزمان با تلاش آن‌ها برای اخاذی از شرکت الکترونیک آرتز، EA با جدیت می‌گوید که انتشار این فایل‌ها هیچ خطری برای بازی‌ها و کارمندهای شرکت ندارد. این هک در ماه جون/ژوئن سال جاری میلادی انجام شد تا حدودا ۷۸۰ گیگابایت فایل از سرورهای الکترونیک آرتز به سرقت بروند؛ اطلاعاتی که حتی شامل Source Code بازی FIFA 21 و ابرازهای موتور بازی‌سازی Frostbite هستند.

هکرها به کیت‌های نرم‌افزاری و فریم‌ورک‌هایی دسترسی دارند که آثار مختلف الکترونیک آرتز همچون سری بازی Battlefield با آن‌ها ساخته می‌شوند. این هکرها که حتی Source Code انجین Frostbite را هم در اختیار دارند، به‌تازگی ۱.۳ گیگابایت از فایل‌ها را به‌صورت رایگان و عمومی پخش کردند. آن‌ها گفتند که اگر الکترونیک آرتز با این افراد ارتباط برقرار نکند و قصد پرداخت پول را نداشته باشد، فایل‌های به سرقت رفته‌ی بیشتری در اختیار همگان قرار می‌گیرند.

الکترونیک آرتز همچنان می‌گوید که پخش اطلاعات دزدیده‌شده توسط هکرها هیچ خطری برای گیمرها، کارمندها و بازی‌های شرکت EA ایجاد نخواهد کرد

۱.۳ گیگابایت پخش‌شده توسط آن‌ها شامل برخی از ابزارهای نرم‌افزاری شرکت EA و فروشگاه دیجیتالی Origin است. تازه هکرها تصاویری را به رسانه Vice نشان دادند تا ثابت کنند که آماده‌ی پخش فایل‌های مربوط‌به بازی The Sims هستند. الکترونیک آرتز در واکنش به این ماجراها نوشت: «ما از جزئیات محتواهای پخش‌شده توسط هکرهای مورد بحث آگاهی داریم و مشغول بررسی فایل‌ها بودیم. در این لحظه همچنان باور داریم که این افراد به هیچ عنوان اطلاعاتی را ندارند که پخش آن‌ها بتواند امنیت بازیکن‌ها، تجارت ما و بازی‌های ما را به خطر بیاندازد.

ما به همکاری با نیروهای فدرال ادامه می‌دهیم تا مشغول بررسی این پرونده‌ی جنایی باشیم». همچنین شرکت EA تایید کرد که طی روزهای گذشته سیستم‌های امنیتی خود را به روز کرده است؛ تا از رخ دادن دوباره‌ی چنین اتفاقاتی جلوگیری به عمل بیاید.

تصویر خاص سرباز سوخته در آتش میان بیابان بازی بتلفیلد بد کمپانی الکترونیک آرتز

براساس گزارش رسانه Vice ظاهرا هکرها برای ورود به سرورهای الکترونیک آرتز تنها به خرید غیرقانونی یک توکن ۱۰ دلاری برای ورود به یکی از اکانت‌های Slack شرکت EA نیاز داشتند. سپس در آن بستر با تیم پشتیبانی IT الکترونیک آرتز ارتباط برقرار کردند، یک اپراتور را فریب دادند و این‌گونه دسترسی ورود به شبکه‌ی داده‌های داخلی الکترونیک آرتز را به‌دست آوردند.

الکترونیک آرتز تنها شرکت بزرگ دنیای بازی‌های ویدیویی نیست که در سال ۲۰۲۱ با یک هک گسترده و به سرقت رفتن داده‌ها مواجه شد. زیرا در ماه فوریه هکرها حجم قابل توجهی از فایل‌های شرکت سی‌دی پراجکت از جمله Source Code محصولات مختلف همچون بازی Cyberpunk 2077 و بازی The Witcher 3: Wild Hunt را به تاراج بردند. درنهایت حجم قابل توجهی از این اطلاعات پیش از پایان یافتن ماه جون/ژوئن سال جاری میلادی در نقاط مختلف اینترنت پیدا می‌شدند. سپس سی‌دی پراجکت در انتهای کار اعلام کرد که شاید فایل‌های پخش‌شده شامل اطلاعات برخی از کارمندها و پیمانکارها باشند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده