// جمعه, ۲۵ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۸

جیم رایان: انتظار برای یک بازی عالی بهتر از ساخت یک بازی معمولی است

جیم رایان اخیرا در مصاحبه‌ای گفته صبر کردن برای یک بازی عالی بهتر از عجله کردن برای ساخت یک بازی معمولی یا نسبتا خوب است و سونی فقط به‌دنبال ساخت بهترین‌ها است.

جیم رایان، مدیر ارشد اجرایی پلی استیشن اخیرا مصاحبه‌ای با وب‌سایت TMTPost داشته که درباره‌ی موارد مختلفی از او سؤال می‌شود و او پاسخ می‌دهد. دراین‌میان اما یکی از سوالاتی که مصاحبه‌گر از رایان می‌پرسد درباره‌ی فرایند طولانی ساخت بازی‌ها در پلی استیشن است: «بسیاری از استودیوهای [پلی استیشن] زمان زیادی را صرف ساخت یک بازی می‌کنند. شما به‌عنوان رهبر این مجموعه، چطور [برای تکمیل ساخت آن‌ها] صبروتحمل خود را حفظ می‌کنید؟»

رایان پاسخ می‌دهد: «سؤال بسیاری خوبی است. فکر می‌کنم این مشابه سؤال قبلی شما است. اینکه اهمیت استودیوهای پلی استیشن و خصوصا توانایی آن‌ها در ساخت بازی‌ها و نمایش برتری‌های این پلتفرم چیست. افرادی مثل من باید این موارد را در ذهن داشته باشند و این موضوع درک کنند که صبر کردن و انتظار کشیدن برای یک بازی عالی بهتر از عجله کردن برای ساخت یک بازی معمولی یا نسبتا خوب است.

بازی‌های معمولی زیاد در ذهن بازیکنان باقی نمی‌مانند؛ ولی این بهترین بازی‌ها هستند که همیشه در ذهن آن‌ها می‌مانند. البته به‌خاطر مسائل مالی و ملاحظاتی که سبد بازی‌هایمان مربوط است، به استودیوهایمان فشار وارد می‌کنیم تا محصول خود را در یک زمان مشخص ارائه دهند. اما درکل ما نمی‌خواهیم بازی‌هایمان معمولی باشند و فقط به بهترین راضی می‌شویم.»

بازی‌های پلی استیشن 5

احتمالا خیلی از بازیکنان با این حرف جیم رایان موافق هستند که صبر کردن برای یک بازی عالی ارزشش را دارد. البته سونی تا به اینجا هم ثابت کرده که کیفیت برایش بسیار اهمیت دارد و این موضوع را فدای عرضه‌ی زودهنگام بازی‌ها نمی‌کند. باتوجه‌به سابقه‌ی درخشان آن‌ها در ارائه‌ی بازی‌های باکیفیت و عموما داستان‌محور، تقریبا می‌توانیم مطمئن باشیم که بازی‌های AAA آینده‌ی آن‌ها نیز مانند دنباله‌ی God of War یا Horizon Forbidden West قرار است به آثاری به‌یاد‌ماندنی تبدیل شود.

در این چندوقت اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه تاریخ انتشار بازی جدید خدای جنگ، گرن توریزمو 7 و Ghostwire Tokyo به یک دلیل مشابه عقب افتاده است؛ بهبود بیشتر کیفیت بازی. این خود نشانگر سیاست سونی است که رایان نیز به آن اشاره کرد و آن ارائه‌ی بهترین تجربه ویدیو گیمی به مخاطبان است.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی حرف‌های رایان چیست؟ آیا حاضرید برای تجربه یک بازی باکیفیت بیش از معمول صبر کنید؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Gaming Route
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده