// جمعه, ۲۵ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۷

گیب نیوئل: قیمت تعیین شده برای کنسول Steam Deck دردناک ولی ضروری بود

گیب نیوئل می‌گوید ولو در بحث قیمت‌گذاری Steam Deck تهاجمی عمل کرد. البته با این وجود، تعیین چنین قیمت‌هایی برای آن‌ها «دردناک» بوده است.

در چندوقت اخیر شایعاتی منتشر شده بود که می‌گفتند Valve مشغول توسعه‌ی یک دستگاه گیمینگ قابل حمل است که بازیکنان روی آن می‌توانند به آرشیو عظیم فروشگاه استیم دسترسی داشته باشند و بازی‌های پی سی را در آن تجربه کنند. سرانجام ولو دیروز با رونمایی رسمی از دستگاه Steam Deck، نشان داد که شایعات پیشین درست بوده و این شرکت قصد دارد به‌صورت جدی به حوزه‌ی پلتفرم‌های گیمینگ قابل حمل وارد شود. استیم دک درواقع بیشتر از اینکه یک کنسول قابل حمل باشد، یک پی سی قابل حمل است که از نسخه‌ی بهینه‌شده SteamOS بهره می‌گیرد. همچنین کاربران استیم دک می‌توانند سیستم‌عامل دستگاه را به دلخواه خود شخصی‌سازی کنند.

درکل به‌نظر می‌رسد که Steam Deck از خیلی جهات دستگاه جالبی است که در سطح اینترنت سروصدا به پا کرده است. یکی از مواردی که کاربران درباره‌ی آن زیاد صحبت می‌کنند، قیمت مدل‌های مختلف استیم دک است که به‌طرز غافلگیرکننده‌ای ارزان‌تر از چیزی است که خیلی‌ها انتظار داشتند. حال گیب نیوئل، بنیان‌گذار ولو به‌تازگی از این گفته که چرا آن‌ها تصمیم گرفتند پلتفرم گیمینگ قابل حمل‌شان قیمتی اقتصادی داشته باشد.

نیوئل مصاحبه‌ی مفصلی با آی‌جی‌ان داشته که البته فعلا تنها بخشی از آن به‌صورت ویدیو پخش شده است. او در این مصاحبه می‌گوید اینکه Steam Deck قیمتی اقتصادی داشته باشد، برای آن‌ها «ضروری» بود. نیوئل اشاره می‌کند که تیم توسعه‌ی استیم دک در بحث قیمت‌گذاری آن حساب‌و‌کتاب‌های معمول را کنار گذاشت و مثلا زیاد به این فکر نمی‌کرد که فروش نرم‌افزاری چقدر باید باشد تا هزینه‌ی تولید سخت‌افزار را جبران کند.

او توضیح می‌دهد که تیم استیم دک بیشتر می‌خواست مردم را به‌خاطر باکیفیت و قدرتمند بودن این دستگاه، به استفاده از آن ترغیب شوند و Steam Deck بتواند اکوسیستم استیم را گسترده‌تر کند و شاخه‌ی جدیدی در آن به‌وجود بیاورد. شما می‌توانید ویدیوی کوتاهی را که از این مصاحبه منتشر شده، در ادامه تماشا کنید. در این ویدیو تصاویر بیشتری از استیم دک پخش می‌شود.

دانلود ویدیو از آپارات

نیوئل البته می‌گوید تعیین چنین قیمت‌هایی برای آن‌ها «دردناک» بوده است. او عنوان می‌کند که استراتژی ولو برای تعیین قیمت استیم دک «بسیار تهاجمی» بوده است. گفتنی است که در استراتژی قیمت‌گذاری تهاجمی، هدف تولیدکننده حذف رقبای فعلی و دشوار ساختن ورود رقبای جدید به بازار آن محصول است. سه مدل مختلف استیم دک دارای برچسب قیمتی ۴۰۰ دلاری، ۵۳۰ دلاری و ۶۵۰ دلاری هستند و واضح است که این دستگاه نسبت به قدرت و امکاناتی که ارئه می‌دهد، بسیار اقتصادی قیمت‌گذاری شده است.

Steam Deck قرار است در دسامبر ۲۰۲۱ (آذر-دی ۱۴۰۰) عرضه شود و پیش‌خرید آن به‌زودی شروع خواهد شد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی قیمت استیم دک چیست؟ آیا آن را مناسب و اقتصادی می‌دانید؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده