// چهار شنبه, ۲۳ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۷

بازی Battlefield 2042 از کراس پلی پشتیبانی می‌کند

الکترونیک آرتز در وبسایت رسمی خود اعلام کرده که بازی Battlefield 2042 از ویژگی کراس پلی پشتیبانی می‌کند.

در حال حاضر، یکی از مواردی که کاربران بازی‌های ویدیویی به آن اهمیت می‌دهند، وجود کراس پلی برای بازی‌های آنلاین و رقابتی است تا تمامی کاربران بدون درنظر گرفتن پلتفرم، بتوانند درکنار یکدیگر بازی مورد علاقه خود را تجربه کنند.

یکی از بازی‌های رقابتی که در ماه‌های آتی روانه بازار می‌شود و کاربران امید به وجود این ویژگی برای آن داشتند، Battlefield 2042 بود. این در حالی است که الکترونیک آرتز (Electronic Arts)، ناشر بتلفیلد 2042، در وبسایت رسمی خود اعلام کرده که استودیو دایس (EA Dice)، توسعه‌دهنده Battlefield 2042، در حال توسعه و آزمایش کردن کراس‌پلی برای این بازی است. 

در ادامه الکترونیک آرتز اعلام کرده که در جریان نسخه خصوصی تکنیکال آلفا بازی که در ماه تابستان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، کراس پلی را میان بازیکنان پلتفرم‌های کامپیوتر، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس است و پلی استیشن 5 مورد آزمایش قرار می‌دهد. همچنین ناشر بازی اعلام کرده که «دوست داریم مواردی را که ما به‌دنبال آن‌ها هستیم، به شما اعلام کنیم.» 

ازاین‌رو الکترونیک آرتز به‌دنبال ارائه کراس‌پلی، Cross Progression و Cross Commerce میان کاربران پلتفرم‌های ذکر شده است. این گفته بدین معنا است که بازیکنان نه‌تنها می‌توانند بدون درنظر گرفتن پلتفرم بازی را تجربه کنند، بلکه تمامی پیشرفت‌ها و خرید‌های آن‌ها در بازی هم به‌راحتی میان پلتفرم‌ها قبال انتقال است. 

دراین‌میان اشاره کنم که الکترونیک آرتز به این مورد هم اشاره کرده که اگر کاربران خواهان کسب تجربه بازی به‌صورت کراس پلی نیستند، می‌توانند از بخش تنظیمات گزینه مربوط‌به آن را غیرفعال کنند. تنها موردی که کاربران قادر به تغییر آن در بخش تنظیمات نیستند، وجود بات‌ها یا همان هوش مصنوعی در بازی است که تیم سازنده برای پر کردن سرورهای بازی از آن‌ها استفاده می‌کند.

تمامی موارد ذکر شده، بدین معنا نیست که کاربران نسل هشتمی Battlefield 2042 نمی‌توانند از کراس پلی استفاده کنند، بلکه کراس‌پلی برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان تنها مختص به کاربران این دو پلتفرم است. در انتها نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ بازی بتلفیلد 2042 در تاریخ ۳۰ مهر ماه (۲۲ اکتبر) عرضه خواهد شد و حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا در روز عرضه، کراس پلی در دسترس است یا خیر.  


منبع Pcgamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده