// چهار شنبه, ۲۳ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۷

پشتیبانی بازی Forza Horizon 5 از صداگذاری بهتر با تکنولوژی ری تریسینگ

ری تریسینگ صرفا برای ارائه‌ی تصاویر چشم‌نوازتر و نمایش بهتر رفتار واقعی نور در برخورد با اجسام مختلف به کار نمی‌رود. بلکه در آثاری همچون بازی Forza Horizon 5 می‌تواند جزئیات صوتی را نیز افزایش دهد.

بسیاری از انسان‌ها وقتی در دنیای واقعی از اتومبیل‌سواری لذت می‌برند، به‌شدت گوش سپردن به صدای غرش موتور ماشین را دوست دارند. به همین خاطر استودیو بازی‌سازی PlayGround Games می‌خواهد گیمرها بدانند که در بازی Forza Horizon 5 بیشتر از هر بازی Forza Horizon دیگر قرار است صداهای پرجزئیات و متفاوت را از موتورهای اتومبیل‌ها بشنویم. در حقیقت بازی Forza Horizon 5 علاوه‌بر داشتن تمامی صداهای موتورهای ماشین‌های بازی Forza Horizon 4 از ۳۲۰ صدای ضبط‌شده‌ی جدید هم در این بخش بهره می‌برد.

همچنین بازی Forza Horizon 5 از تکنولوژی ری تریسینگ برای افزایش جزئیات و دقت صداگذاری خود به‌صورت کلی استفاده می‌کند؛ تا به‌گفته‌ی سازندگان علاوه‌بر برخورداری از پیشرفت‌های بصری، از لحاظ صوتی هم پیشرفتی قابل‌توجه نسبت به قسمت‌های پیشین سری بازی Forza Horizon را تحویل گیمرها دهد. جالب‌تر اینکه صدا همواره به شکل لحظه‌ای و در خود بازی خروجی داده می‌شود. در نتیجه وقتی با شخصی‌سازی موفق به تغییر بخش‌هایی از موتور خود و بهبود عملکرد آن بشوید، تاثیر انجام این کار روی صدای موتور را می‌شنوید.

دانلود ویدیو از آپارات

پشتیبانی از صداگذاری با ری تریسینگ یعنی صدای تولیدشده توسط ماشین براساس محیطی که شما در حال رانندگی داخل آن هستید، تغییرات جزئی دل‌نشینی را تجربه خواهد کرد. صدای رانندگی بین چند ماشین داخل شهر، در یک جاده‌ی بزرگ کوهستانی و در یک دشت، مثل دنیای واقعی فرق می‌کند. راستی Granular Hybrid Looping هم که تنها ۱۵ درصد ماشین‌های بازی Forza Horizon 4 از آن پشتیبانی می‌کردند، در صداگذاری تک‌تک اتومبیل‌های بازی Forza Horizon 5 مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تکنولوژی به بازی اجازه می‌دهد که مدام بتواند با انتخاب از یک آرشیو پرشده از انواع‌واقسام فایل‌های صوتی کوچک، دقیق‌ترین صدا را براساس نحوه‌ی رانندگی گیمر در لحظه پخش کند.

خروجی صوتی بازی Forza Horizon 5 از دقتی مثال‌زدنی برخوردار خواهد بود و به شکل 90FPS اجرا می‌شود که در رابطه با صداگذاری می‌توان آن را عامیانه «۹۰ صوت در ثانیه» خطاب کرد. بازی Forza Horizon 5 در تاریخ ۹ نوامبر (۱۸ آبان) برای ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس سری ایکس، کامپیوترهای شخصی و ایکس باکس کلود گیمینگ عرضه می‌شود. عرضه‌ی میان‌نسلی بازی Forza Horizon 5 به هیچ عنوان تاثیر منفی روی نسخه‌های نسل ۹ نمی‌گذارد و نسخه‌ها ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس این بازی ریسینگ آرکید کاملا متعلق به نسل جدید هستند. راستی اگر نسخه‌ی گران‌تر بازی Forza Horizon 5 را خریداری کنید، می‌توانید از تاریخ ۵ نوامبر (۱۴ آبان) مشغول تجربه‌ی آن شوید.


منبع PC Gamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده