نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۵

نسخه پی سی FIFA 22 ویژگی ‌های جدید کنسول‌ های نسل نهم را نخواهد داشت

الکترونیک آرتز اعلام کرده که نسخه پی سی بازی FIFA 22 با هدف دسترسی به حداکثر کاربران این پلتفرم طراحی شده و از ویژگی‌های نسل نهمی PS5 و ایکس باکس سری ایکس پشتیبانی نخواهد کرد.

براساس جدیدترین اخبار بازی، به نظر می‌رسد که FIFA 22 در پی سی از بهبودهای نسل نهمی پلی استیشن 5 و کنسول‌های جدید ایکس باکس بهره‌مند نخواهد شد. تکنولوژی جدید انیمیشن‌های گیم‌پلی بازی نیز از جمله‌ی همین ویژگی‌ها است. بنابراین نسخه پی سی FIFA 22 از اکثر جهات با نسخه قبلی خود قابل مقایسه خواهد بود. ظاهراً این تصمیم با هدف امکان تجربه بازی روی طیف وسیع‌تری از کامپیوترهای میان‌رده و پایین رده اتخاذ شده است.

اگر به خاطر داشته باشید، در مورد FIFA 21 نیز دقیقاً همین حرف گفته شده بود. این بازی در کنسول‌های جدید سونی و مایکروسافت از ویژگی‌هایی برخوردار بود که برای پلتفرم پی سی ارائه نشده بود. آرون مک‌هاردی، تهیه کننده اجرایی EA در توضیحات خود از جزئیات این موضوع می‌گوید:

«وقتی قرار بود تصمیم بگیریم که نسخه پی سی بازی را براساس کدام نسل از کنسول‌های بازی آماده کنیم، با نگاه به جامعه‌ی مخاطبان و سطح توانایی آن‌ها براساس سخت‌افزار مورد استفاده‌ی آن‌ها، به این نتیجه رسیدیم که در صورت اعمال ویژگی‌های نسل جدید بازی FIFA 22 در نسخه پی سی، حداقل مشخصات مورد نیاز برای اجرای این بازی به سطحی می‌رسد که بخش قابل توجهی از کاربران این پلتفرم دیگر قادر به تجربه آن نخواهند بود.»

مخاطبان نسخه پی سی بازی‌های FIFA، در طول تاریخ عملکرد این مجموعه، مقیاس به مراتب کوچکتری نسبت به جامعه‌ی کاربران آن در کنسول‌های بازی را تشکیل داده‌اند. این موضوع بیشتر در میزان تراکنش‌های بخش FIFA Ultimate Team خود را نشن می‌دهد. بنابراین طبیعی است که توسعه‌دهندگان بیشتر به فکر حفظ مخاطبان فعلی در پلتفرم پی سی و در عوض تمرکز روی ویژگی‌های نوآورانه‌ی FIFA 22 روی کنسول‌های جدید باشند.

امباپه در کاور بازی فیفا 22

در مورد امکان ارتقاء نسخه PS4 و ایکس باکس وان بازی FIFA 22 به نسل جدید نیز باید گفت که این کار تنها ازطریق نسخه گران‌قیمت‌تر Ultimate Edition امکان‌پذیر خواهد بود. بنابراین افرادی که قصد دارند علاوه‌بر تجربه بازی FIFA 22 روی کنسول‌های نسل هشتمی خود، امکان ارتقاء به نسل جدید را نیز داشته باشند، باید درنهایت مبلغ ۹۹.۹۹ دلار را برای FIFA 22 Ultimate Edition بپردازند.

قابلیت HyperMotion بازی FIFA 22 یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جدید این بازی در نسل نهم است که به همراه تکنولوژی هوش مصنوعی EA، انیمیشن‌های گیم‌پلی بازی به مراتب واقع گرایانه‌تر کرده و در ایجاد حرکات طبیعی بازیکنان در تعاملات مختلف، پیشرفت بسیار خوبی را ارائه می‌کند.

FIFA 22 قرار است در تاریخ یکم اکتبر سال جاری میلادی (۹ مهر ۱۴۰۰) برای PS4، PS5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و پی سی (ازطریق استیم، اوریجین و گوگل استیدیا) منتشر شود. کاربران کنسول نینتندو سوییچ نیز نسخه FIFA 22 Legacy Edition این بازی دریافت خواهند کرد.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در این خصوص با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده