// دوشنبه, ۲۱ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۱۹

احتمال عدم ساخت نسخه‌ دیگری از مجموعه بازی Judgement

یک آژانس استعدادیابی برسر انتشار بازی Lost Judgement روی پی سی با سگا اختلاف پیدا کرده و این موضوع ممکن است باعث شود سگا دیگر نتواند بازی جدیدی از مجموعه‌ی جاجمنت بسازد.

سگا در زمان رونمایی از Lost Judgement اعلام کرد که این بازی علاوه‌بر کنسول‌ها، روی فروشگاه استیم نیز منتشر خواهد شد. البته آن‌ها بعدا حرف خود را پس گرفته و گفتند که برنامه‌ای برای عرضه‌ی لاست جاجمنت روی پی سی ندارند. حال گزارش جدیدی منتشر شده که احتمالا مشخص می‌کند این تناقض‌گویی سگا از کجا نشات می‌گیرد. این‌طور که Nikkan Taishu، خبرگزاری ژاپنی گزارش کرده، آژانس استعدادیابی Johnny پشت قضیه‌ی عدم انتشار نسخه‌ی پی سی لاست جاجمنت است. گفتنی است که این آژانس به‌نوعی مدیربرنامه‌ی تاکویا کیمورا (Takuya Kimura) است که نقش تاکایوکی یاگامی، پروتاگونیست مجموعه‌ی جاجمنت را ایفا کرده است.

این‌طور که گفته شده، آژانس استعدادیابی جانی درباره‌ی نحوه‌ی نمایش چهره‌ی هنرمندانی که مدیریت برنامه‌های آن‌ها را برعهده دارد، بسیار سخت‌گیر است و همین موضوع باعث شده که آن‌ها مخالف انتشار بازی لاست جامنت روی پی سی باشند. آن‌ها درواقع مخالف نمایش ظاهر و چهره‌ی کیمورا روی کامپیوتر هستند و فکر می‌کنند انتشار آنلاین یک بازی روی پلتفرمی چون کامپیوتر برای مدل کسب‌و‌کار آن‌ها مشکل‌ساز خواهد شد.

وب‌سایت کوتاکو که این گزارش را برای اولین‌بار به انگلیسی منتشر کرده، می‌گوید آژانس‌های استعدادیابی مانند جانی باید روی شیوه‌ی نمایش چهره و ظاهر هنرمندانش تسلط داشته باشند و این موضوع به آن‌ها قدرت می‌دهد. کوتاکو این‌گونه استدلال می‌کند که اگر جانی اجازه دهد چهره‌ی کیمورا که یکی از مشهورترین هنرمندان این آژانس است، در یک بازی و روی پلتفرم باز و آزادی مانند پی سی منتشر شود، انگار که دارد او را رها می‌کند.

خبرگزاری نیکان تایشو می‌گوید سگا و آژانس استعدادیابی مذکور نتوانسته‌اند در این موضوع به توافقی دست پیدا کنند و اگر چنین توافقی حاصل نشود، علاوه‌بر اینکه Lost Judgement روی پی سی منتشر نخواهد شد، ممکن است دیگر دنباله‌ای برای مجموعه‌ی جاجمنت ساخته نشود. در این گزارش نوشته شده که دو طرف نتوانسته‌اند برسر تمام پلتفرم‌هایی که بازی روی آن‌‌ها فروخته می‌شود، به نقطه‌ی مشترک برسند.

شخصیت اصلی بازی Judgement در حال مبارزه

نکته‌ی جالب این‌جا است که نسخه‎‌‌ی اول این مجموعه ازطریق پلتفرم گوگل استیدیا روی پی سی منتشر شده بود و این‌طور که گفته شده، آژانس استعدادیابی جانی زیاد با اینترنت رابطه‌ی خوبی ندارد و برای مثال قبلا اجازه نمی‌داد که عکس‌هایی که از هنرمندانش توسط رسانه‌ها گرفته شده، در فضای اینترنت منتشر شوند. کوتاکو می‌گوید این شرکت شاید نمی‌داند استیدیا نیز به‌نوعی یک پلتفرم وابسته به پی سی محسوب می‌شود و به همین خاطر جلوی عرضه جاجمنت را روی سرویس استریم بازی گوگل نگرفته است.

منبع نیکان تایشو همچنین اشاره کرده‌ که این خبر برای خود کیمورا نیز ناراحت‌کننده بوده است؛ چراکه این بازیگر ژاپنی خود یکی از طرفداران پروپاقرض بازی‌های جاجمنت است و از بازی در نقش یاگامی لذت برده است. این منبع گفته کیمورا پس از شنیدن اینکه ممکن است دیگر نتواند در نسخه‌ی جدیدی از مجموعه‌ی جاجمنت حضور یابد، «شوکه شده است.»

مجموعه‌ بازی Judgment درواقع اسپین‌آفی از مجموعه‌ی یاکوزا محسوب می‌شود که توسط استودیوی Ryu Ga Gotoku ساخته می‌شود و در آن بازیکنان در نقش کارآگاهی خصوصی به‌نام تاکایوکی یاگامی قرار می‌گیرند که باید پرونده‌های جنایی را حل کند. گفتنی است داستان بازی اول حول پرونده‌ی یک قاتل سریالی می‌گشت. Lost Judgment نسخه‌ی دوم این سری است که قرار است در تاریخ ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) برای پلتفرم‌های پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و ایکس باکس وان منتشر شود.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Kotaku PC Gamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده