// شنبه, ۱۹ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۴

احتمال فروخته شدن استودیوهای NetherRealm و TT Games توسط وارنر

جز کوردن از رسانه ویندوز سنترال می‌گوید باتوجه‌به اسنادی که مشاهده کرده است، وارنر می‌خواهد استودیو بازی‌سازی NetherRealm و TT Games را به‌صورت کامل به فروش برساند.

انواع‌واقسام گزارش‌ها طی چند ماه اخیر راجع به استودیوهای بازی‌سازی وارنر منتشر شده‌اند. زیرا به‌زودی با پیوستن دیسکاوری و وارنرمدیا به یکدیگر (در نتیجه‌ی جدایی وارنرمدیا از شرکت AT&T) قرار است یک شرکت عظیم با نام Warner Bros. Discovery به‌وجود بیاید. در ابتدا گفته شد که پیش از تکمیل شکل‌گیری شرکت Warner Bros. Discovery، بعضی از استودیوهای بازی‌سازی وارنر به فروش می‌رسند، برخی از آن‌ها با شرکت AT&T می‌مانند و اکثر آن‌ها به شرکت Warner Bros. Discovery می‌پیوندند. در مرحله‌ی بعد متنی داخل سند رسمی وجود داشت که می‌گفت WB Games با تمام استودیوها و برندهای نشر خود به شرکت Warner Bros. Discovery می‌پیوندد.

سپس دوباره ورق برگشت. زیرا الکترونیک آرتز با پرداخت ۱.۴ میلیارد دلار توانست شرکت Playdemic و مجموعه بازی Golf Clash آن را مال خود کند. به همین خاطر خیلی‌ها گفتند که پس قطعا ممکن است وارنر ۱۰ استودیو باقی‌مانده برای خود را نیز بفروشد. ولی وارنر در بیانیه‌ی رسمی گفت که استودیو Avalanche Software، استودیو Monolith Productions، استودیو NetherRealm، استودیو Rocksteady، استودیو TT Games، استودیو WB Games Montréal، استودیو WB Games Boston، استودیو WB Games San Diego، استودیو WB Games New York و استودیو WB Games San Francisco متعلق به شرکت وارنر برادرز دیسکاوری خواهند بود.

شایعات می‌گویند که مایکروسافت یک خریدار احتمالی است

در نتیجه دیگر فرض می‌شد که این ۱۰ استودیو و ۲ برند نشر بازی‌های ویدیویی Warner Bros. Games و Portkey Games با تمامی بازی‌های خود به شرکت Warner Bros. Discovery تعلق دارند. اما دوباره قصه تغییر کرده است. زیرا جز کوردن از رسانه Windows Central اسناد لورفته‌ای را دید که مطابق آن‌ها وارنر می‌خواهد شرکت TT Games و استودیوهای بازی‌سازی NetherRealm را بفروشد. شرکت TT Games و زیرمجموعه‌های آن را به خاطر انواع‌واقسام بازی‌های ویدیویی لگو می‌شناسیم و ندررلم همان سازنده‌ی مجموعه بازی Mortal Kombat و سری بازی Injustice است.

بازی های مختلف متعلق به شرکت تی تی گیمز وارنر

در حقیقت ظاهرا پس از بیش از یک دهه وجود این شرکت‌ها و بازی‌ها در وارنر، آن‌ها دیگر جایی در چشم‌انداز Warner Bros. Discovery ندارند. همچنین کوردن می‌گوید که استودیوهای بازی‌سازی ندررلم و شرکت TT Games و تمام زیرمجموعه‌های آن به‌صورت کامل به فروش می‌رسند؛ احتمالا به این معنی که مجموعه بازی‌های متعلق به آن‌ها هم با خود استودیوها فروخته می‌شوند. گویا اسناد فاش‌شده نمی‌گویند که دقیقا کدام شرکت قرار است TT Games و ندررلم را از وارنر بخرد.

ولی شایعات از ماه قبل به مایکروسافت به‌عنوان یک خریدار احتمالی اشاره کرده‌اند. بر کسی پوشیده نیست که ایکس باکس قصد گسترش تعداد استودیوهای بازی‌سازی فرست-پارتی خود را دارد و از توانایی مالی لازم برای تصاحب این شرکت‌ها برخوردار است. تازه علاوه‌براینکه اسامی بزرگی همچون مورتال کامبت و ندررلم قطعا برای مایکروسافت جذاب به‌نظر می‌رسند، فیل اسپنسر چند هفته‌ی قبل طی یک مصاحبه گفت که به گسترش بازی‌های انحصاری خانوادگی ایکس باکس علاقه دارد؛ آثاری مناسب انواع‌واقسام گروه‌های سنی. قطعا TT Games با این توصیف رئیس ایکس باکس جور درمی‌آید.

لوگو بخش بازی سازی شرکت برادران وارنر

بیانیه‌ای رسمی از شرکت در حال تأسیس Warner Bros. Discovery که استودیوهای بازی‌سازی وارنر دیگر فقط متمرکز روی ساخت محصول برای مجموعه‌های متعلق به وارنر خواهند بود. حالا کوردن حدس می‌زند که دلیل اصلی تمایل وارنر به فروش این تیم‌ها عملکرد مالی ناامیدکننده‌ی فیلم Mortal Kombat و بعضی از فیلم‌های اخیر لگو باشد. تازه از آن‌جایی که آی‌پی لگو هرگز به‌صورت کامل متعلق به TT Games نخواهد بود و همواره بخشی از سود فیلم‌ها و بازی‌ها به به برند اصلی در دانمارک می‌رسد، وارنر دیگر آن‌چنان علاقه‌ای به آن ندارد.

شرکت TT Games همچنان مشغول ساخت بازی Lego Star Wars: The Skywalker Saga است؛ درحالی‌که ظاهرا هیچ علاقه‌ای به اعلام تاریخ عرضه‌ی جدید آن ندارد. ندررلم هم که به شکل ناگهانی به پشتیبانی از بازی Mortal Kombat 11 پایان داد و اکنون هیچ‌کس نمی‌داند سراغ انجام چه کاری می‌رود.


منبع TheGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده