// جمعه, ۱۸ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۱۳

پشتیبانی Death Stranding Director's Cut از مانیتور فوق عریض روی PS5

بازی Death Stranding Director's Cut ظاهرا نخستین بازی کنسول پلی استیشن 5 سونی است که از اجرا روی مانیتورهای Ultra Wide (فوق عریض) پشتیبانی می‌کند.

نسخه‌ی استاندارد بازی Death Stranding Director's Cut با قیمت ۴۹.۹۹ دلار عرضه می‌شود و نسخه‌ی Digital Deluxe بازی Death Stranding Director's Cut دقیقا ۵۹.۹۹ دلار قیمت دارد. این بازی حداقل فعلا فقط برای کنسول پلی استیشن 5 تایید شده است و تمام محتواها و پیشرفت‌های آن که در تریلر نسخه‌ی کارگردان دث استرندینگ دیدیم، در همان نسخه‌ی استاندارد قرار دارند. ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که می‌فهمیم هر گیمر که صاحب هر نسخه‌ای از بازی Death Stranding روی پلی استیشن 4 باشد، تنها با پرداخت ۱۰ دلار موفق به دریافت نسخه‌ی دیجیتال دیلاکس بازی Death Stranding Director's Cut روی کنسول PS5 سونی می‌شود.

پوستر رسمی بازی Death Stranding Director's Cut با چهره نورمن ریداس و یک جنین

پشتیبانی از قابلیت‌های خاص دوال‌سنس، افزایش جزئیات صداگذاری سه‌بعدی و کاهش بسیار زیاد مدت‌زمان لودینگ‌ها از جمله پیشرفت‌های فنی این نسخه نسبت به نسخه‌ی PS4 هستند. همچنین بازی Death Stranding Director's Cut به شما اجازه‌ی انتخاب از بین دو حالت Fidelity (رزولوشن 4K واقعی) و حالت Performance (رزولوشن 4K آپ‌اسکیل‌شده و فریم‌ریت ۶۰) را می‌دهد. اما ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که می‌فهمیم بازی در هر دو حالت هم از HDR و هم از اجرا به‌صورت کامل و درست روی مانیتورهای فوق عریض (Ultra Wide) پشتیبانی می‌کند.

نسخه‌ی PC بازی Death Stranding از مانیتورهای فوق عریض پشتیبانی می‌کرد. اما پشتیبانی از آن‌ها روی کنسول بسیار عجیب به‌نظر می‌رسد. در حقیقت تا به امروز هیچ کنسولی عرضه نشده است که خروجی تصویر ۲۵۶۰ در ۱۰۸۰ یا ۳۴۴۰ در ۱۴۴۰ داشته باشد. در نتیجه ما تا به امروز حتی یک بازی ویدیویی عرضه‌شده برای یک کنسول را ندیده‌ایم که بتواند از مانیتورهای فوق عریض پشتیبانی می‌کند. اما کوجیما پروداکشنز چه در بلاگ رسمی پلی استیشن و چه در ویدیو پرسش و پاسخ قرارگرفته روی کانال یوتیوب خود پشتیبانی بازی Death Stranding Director's Cut روی کنسول PS5 سونی از مانیتورهای Ultra Wide را تایید کرده است.

اگر واقعا Death Stranding Director's Cut روی پلی استیشن 5 سونی به شکل کامل و درست قابلیت اجرا روی مانیتورهای فوق عریض را داشته باشد، تبدیل به نخستین بازی کنسولی تا به امروز با پشتیبانی واقعی از این قابلیت می‌شود

هیولا بزرگ و سیاه بازی Death Stranding هیدئو کوجیما

بارها دیده‌ایم که یک بازی کنسولی بعد از دریافت پورت کامپیوتر بتواند روی PC با پشتیبانی از مانیتورهای فوق عریض اجرا شود. اما بازی‌های کنسولی در بهترین حالت با ترفندهای بسیار ساده، یک پشتیبانی غیرواقعی و حداقلی از این مانیتورها داشته‌اند. مثلا چون بازی The Order در بالا و پایین تصویر نوارهای سیاه را نگه می‌داشت، گیمر می‌توانست کنسول پلی استیشن 4 را به مانیتور فوق عریض وصل کند و سپس با زوم تصویر در مانیتور، تقریبا فضای کامل نمایشگر خود را پوشش دهد؛ تا جایی که نوارهای سیاه بروند و فقط تصویر اصلی بماند.

در نتیجه باید دید که بازی Death Stranding Director's Cut چگونه روی کنسول PS5 برای مانیتورهای فوق عریض خروجی می‌دهد. یکی از روش‌های هوشمندانه ایجاد تصویری باکیفیت و بسیار فشرده با نسبت 4:3 خواهد بود. چون اگر آن تصویر موقع اتصال کنسول به مانیتور فوق عریض تبدیل به تصویری با نسبت 16:9 بشود، فشردگی/له‌شدگی آن از بین می‌رود و یک خروجی دقیق و درست عریض به وجود می‌آید. حالا باید صبر کرد و دید که آیا قبل و بعد از عرضه‌ی بازی Death Stranding Director's Cut هم شامل ویدیوگیم‌های دیگری خواهیم بود که روی کنسول‌های نسل ۹ از مانیتورهای فوق عریض پشتیبانی کنند؟ Death Stranding Director's Cut در تاریخ ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) از راه می‌رسد.

البته پیشرفت‌های بازی Death Stranding Director's Cut به موارد فنی محدود نمی‌شوند. درجه‌ی سختی بسیار سخت جدید، محیط‌های بیشتر، مراحل داستانی بیشتر، لوازم جالب بیشتر برای سم پورتر بریجز، مینی‌گیم‌های بیشتر، سلاح‌های بیشتر، وسایل نقلیه‌ی بیشتر و دشمن‌های بیشتر در این نسخه وجود دارند. حتی محتواهای کراس‌اور مجموعه هلف-لایف و سایبرپانک 2077 که فقط روی نسخه‌ی PC بازی دث استرندینگ قرار داشتند و به ترتیب با همکاری ولو و سی‌دی پراجکت به بازی اضافه شدند، در بازی Death Stranding Director's Cut قرار دارند؛ تا محصول نام‌برده واقعا کامل‌ترین و بهترین نسخه‌ی ممکن از دث استرندینگ هیدئو کوجیما باشد.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده