// پنجشنبه, ۱۷ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۰۶

آپدیت جدید پلی استیشن 5 با هدف بهبود عملکرد کنسول

سونی آپدیت نرم‌افزاری جدید کنسول پلی استیشن 5 را با حجم حدودا ۹۰۰ مگابایت عرضه کرد. این آپدیت عملکرد سیستم را بهتر از قبل می‌کند و سیستم‌عامل کنسول را به نسخه 03.21.00-21.01 می‌رساند.

کنسول PS5 سونی با آپدیت‌های متفاوت به طرز واضحی نسبت به زمان عرضه، پیشرفت‌های نرم‌افزاری واضحی داشته است. حالا نوبت به آپدیت جدید رسید که نسخه‌ی سیستم را به 03.21.00-21.01 می‌رساند. شرکت ژاپنی با هرکدام از این آپدیت‌ها برخی از باگ‌ها را برطرف می‌کند که البته لزوما همه‌ی کاربرها با تک‌تک آن‌ها مواجه نشده‌اند.

مثلا آپدیت سه ماه قبل مشکل بلند بودن صدای چرخش دیسک را برطرف کرد و یک آپدیت بزرگ دیگر به کاربرها اجازه داد که بازی‌های PS4 و PS5 خود را به حافظه‌ی اکسترنال انتقال دهند. شما قبلا هم می‌توانستید بازی‌های PS4 را از روی حافظه‌ی اکسترنال اجرا کنید. اما‌ آن آپدیت کاری کرد که بتوانیم فایل‌های بازی‌های پلی استیشن 5 را هم به حافظه‌ی اکسترنال ببریم و هر زمان که خواستیم، آن‌ها را از روی حافظه‌ی اکسترنال به کنسول بازگردانیم. طبیعتا بازی‌های PS5 از روی حافظه‌ی اکسترنال اجرا نمی‌شدند. اما فعال شدن این گزینه کاری کرد که گیمر کار آسان‌تری در مدیریت حافظه‌ی داخلی کنسول خود داشته باشد و کمتر مجبور به دانلود تکراری شود.

گفته می‌شود که آپدیت جدید (نسخه 03.21.00-21.01) علاوه‌بر بهبود عملکرد سیستم داخلی کنسول، پیشرفت‌های دیگری همچون حل یکی از مشکلات دوال‌سنس را هم درون خود قرار داده است. اما هنوز اصلا نمی‌توان این موارد را رسمی دانست. زیرا سونی در اکثر مواقع در توضیحات رسمی آپدیت‌های نه‌چندان بزرگ کنسول نوشته‌هایی بسیار خلاصه‌وار، کلی و کوتاه را قرار می‌دهد. در همین حین امشب شرکت سونی قسمت جدید State of Play را با تمرکز روی بازی Deathloop استودیو آرکین پخش می‌کند. اما گیمرها برای دریافت اطلاعات بیشتر راجع به بازی God of War جدید، بازی Horizon Forbidden West و هدست پلی استیشن وی آر جدید باید منتظر رویدادی دیگر باشند.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده