// پنجشنبه, ۱۷ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۰

قطع همکاری کونامی با یکی از ستارگان تیم بارسلونا

کونامی می‌گوید به‌دلیل اظهار‌نظرهای نژادپرستانه‌ی یکی از بازیکنان مشهور تیم بارسلونا، تمام همکاری‌های خود را با وی قطع می‌کند.

Konami اخیرا اعلام کرده به‌دنبال اتهاماتی که به آنتوان گریزمان به‌دلیل اظهار‌نظرهای نژادپرستانه وارد شده، همکاری خود را با این ستاره‌ی تیم بارسلونا به‌کلی قطع می‌کند. همچنین وب‌سایت VGC گزارش داده که کونامی قراردادی را که قبلا با گریزمان بسته بود نیز فسخ کرده است. طبق این قراداد، گریزمان قرار بود سفیر تبلیغاتی بازی‌های !Yu-Gi-Oh باشد.

اتهامات وارده به گریزمان به‌دلیل انتشار ویدیویی مربوط‌به دو سال پیش بوده که در آن او و هم‌تیمی‌اش عثمان دمبله را در حالی نشان می‌دهد که درباره‌ی کارکنان آسیایی یک هتل، نظرات نژادپرستانه بر زبان می‌آورند. گریزمان البته اخیرا با انتشار بیانیه‌ای در توییتر بابت چنین اظهار‌نظرهایی از دوستان آسیایی خود عذرخواهی کرده است. دمبله هم کار مشابه‌ای را انجام داده است. در بیانیه‌ی گریزمان می‌خوانیم:

«من همیشه مخالف هر شکلی از تبعیض بوده‌ام. برخی افراد در چند روز گذشته می‌خواستند شخصیت من را جوری نشان دهند که واقعیت ندارد. من قاطعانه تمام اتهاماتی را که علیه‌ام مطرح شده، رد می‌کنم و اگر دوستان ژاپنی‌ام را رنجانده‌ام، از آن‌ها عذر می‌خواهم.»

آنتوان گریزمان، بازیکن بارسلونا

کونامی نیز از طرفی بیانیه‌ای رسمی دراین‌باره منتشر کرده که در آن نوشته شده است: «همان‌طور که در فلسفه‌ی ورزش هم وجود دارد، کونامی معتقد است که هر نوعی از تبعیض غیر‌قابل‌قبول است. ما قبلا گریزمان را به‌عنوان سفیر بازی‌های Yu-Gi-Oh انتخاب کرده بودیم. بااین‌حال، باتوجه‌به وقایع اخیر تصمیم گرفتیم که قراردادمان را با او فسخ کنیم. همچنین درباره‌ی مجموعه‌ی eFootball PES باید بگوییم از باشگاه بارسلونا که یکی از شرکای ما است، می‌خواهیم تا درباره‌ی جزئیات این موضوع و اقداماتی که در این خصوص انجام خواهند داد، توضیح دهند.»

شایعات اخیر حاکی از این است که کونامی می‌خواهد بازی PES 2022 را به‌صورت free-to-play منتشر کند و این رویکرد را احتمالا برای بازی‌های آینده‌ی مجموعه‌ی Pro Evolution Soccer ادامه خواهد داد. کونامی قرار است در تاریخ ۲۱ ژوئیه (۳۰ تیر) به‌صورت رسمی از PES 2022 رونمایی کند و باید تا آن زمان منتظر ماند تا روشن شود کدامیک از اطلاعات منتشرشده درباره‌ی این بازی درست و کدام‌ نادرست بوده‌ است.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی اقدام کونامی برای قطع همکاری با گریزمان چیست؟ آیا فکر می‌کنید این شرکت ژاپنی کار درستی انجام داده است یا خیر؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران درمیان بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده