// سه شنبه, ۱۵ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۰

تمرکز آتاری روی بازی های کامپیوتر و کنسول

شرکت Atari با فاصله‌گیری از بازار بازی‌های Free 2 Play و بازی‌های موبایلی می‌خواهد دیگر روی ساخت بازی‌های بزرگ برای کنسول‌ها و کامپیوترهای شخصی تمرکز کند.

آتاری به‌صورت رسمی اعلام کرد که قصد تغییر استراتژی‌های تجاری خود را دارد و با کاهش حضور شرکت در بازار بازی‌های رایگان و در کل بازی‌های موبایل، سراغ کنسول‌ها و کامپیوترهای شخصی می‌رود؛ تا برای آن‌ها بازی‌هایی بسازد که با قیمت مشخص (غیر رایگان) به فروش می‌رسند. وید جی. روزن، مدیرعامل جدید آتاری این خبر را در یک بیانیه‌ی رسمی اعلام کرد. او گفت که آتاری همواره می‌خواهد بازی‌هایی در دسترس برای بسیاری از گیمرها بسازد که لحظاتی لذت‌بخش و معنی‌دار را تقدیم گیمر کنند.

وید جی. روزن می‌نویسد: «در هسته‌ی تشکیل‌دهنده‌ی آتاری همین تمایل به ارائه‌ی تجربه‌ی لذت‌بخش و معنی‌دار از تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی نهفته است؛ همان باوری که گذشته و آینده‌ی شرکت ما را به هم متصل می‌کند. بر همین اساس آتاری احساس می‌کند که فضای بازی‌های سطح بالا بهتر می‌توانند این نوع از تجربه‌ها را ارائه دهند و بیشتر با DNA شرکت جور درمی‌آیند».

آتاری احتمالا در پی این تصمیم بسیاری از مجموعه بازی‌های موبایلی خود را یا برای همیشه تعطیل می‌کند یا به فروش می‌رساند؛ از بازی Rollercoaster Tycoon Stories و بازی Crystal Castles تا بازی Atari Combat: Tank Fury و بازی Ninja Golf. همچنین باید بدانید که شرکت Atari انتظار دارد تا بهار سال ۲۰۲۲ میلادی، موفق به عرضه‌ی نخستین بازی‌های قیمت‌گذاری‌شده‌ی خود برای کنسول‌ها و کامپیوترهای شخصی شود.

سرمایه‌گذاری و کار روی Blockchain، عرضه‌ی کنسول Atari VCS، امضای قرارداد ساخت زنجیره‌ی هتل‌های آتاری و ساخت یک کازینو آتاری در آفریفا از جمله تصمیم‌های تجاری کلیدی دیگر شرکت آتاری طی چندین و چند ماه اخیر هستند. حالا باید دید که در نسل نهم کنسول‌های بازی‌های ویدیویی، ساخته‌های جدید آتاری چه‌قدر می‌توانند روی پلفترم‌های مختلف موفق باشند. راستی براساس گزارش رسانه‌ی گیمزاینداستری، ظاهرا آتاری این‌روزها مقداری به ورود به جهان آثار تلویزیونی هم فکر می‌کند.


منبع Destructoid
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده