// سه شنبه, ۱۵ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۰

حذف Japan Studio سونی از فهرست استودیو‌های پلی استیشن

به گزارش پوش‌اسکوئر، «استودیو ژاپن» سونی در وبسایت رسمی این شرکت از فهرست استودیو‌های پلی استیشن حذف شده است.

استودیو بازی‌سازی اختصاصی سونی در ژاپن از سال ۱۹۹۳ میلادی به فعالیت در صنعت ویدیوگیم پرداخته است و اواخر سال گذشته پس از انتشار چندین گزارش، مرکز سرگرمی‌های تعاملی سونی به‌صورت رسمی تایید کرد که در حال تکمیل پروسه‌ی ایجاد برخی تغییرات در استودیو مورد بحث است. استودیو ژاپن به‌تازگی از فهرست استودیوهای سونی در وب سایت خود حذف شده است. به نظر می‌رسد این استودیو به پایان روزهای کاری خود رسیده و سونی نیز تصمیم گرفته است روی توسعه‌دهندگان غربی تمرکز کند.

حذف شدن این استودیو به‌تازگی اتفاق افتاده است. PushSquare اعلام کرد در ماه گذشته در این صفحه ارجاعاتی به این استودیو  شده است. در این صفحه همچنین توضیحاتی آمده است که از این استودیو به عنوان استعدادهای دیرینه پشت برخی از اصلی‌ترین آثار پلی استیشن شناخته می‌شود. ما پیش از این نیز می‌دانستیم که این استودیو منحل شده است و کارمندان آن سونی را ترک کرده‌اند، اما اینکه بالاخره استودیوی سازنده‌ی ٰKnack ،LocoRoco و Patapon تعطیل می‌شود ناراحت کننده است.

کارمندان واحدهای بومی‌سازی بازی‌ها و بخش تجارت به فعالیت خود ادامه خواهند داد اما به نظر می‌رسد اکثر تیم‌های بازیسازی از این استودیوی قدیمی سونی جدا شده‌اند. به نظر می‌رسد برخی از استعدادهای اصلی استودیو مانند کیچیرو تویاما، که به خاطر کار در Silent Hill ،Siren و Gravity Rush مشهور است، قبل از اینکه استودیو ژاپن بسته شود خودشان آن را ترک کردند. تویاما سال گذشته Bokeh Game Studio را تاسیس کرد و این استودیو قصد دارد اولین بازی خود را در سال ۲۰۲۳ منتشر کند.

تیم ASOBI که به خاطر بازی‌های The Playroom، بازی The Playroom VR، بازی Astro Bot Rescue Mission و بازی Astro's Playroom پلی استیشن 5 سونی شناخته شده‌اند جایگزین ژاپن استودیو در وب‌سایت رسمی شده و هم‌اکنون به یک استودیوی رسمی پلی استیشن تبدیل شده است. هرمن هالست، رئیس استودیوی پلی استیشن، اخیراً اعلام کرده است که تیم Asobi در حال حاضر در حال کار روی یک سری بازی برای تمام سنین است.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده