نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۲

پشتیبانی Battlefield 2042 از فناوری DLSS و Reflex انویدیا

الکترونیک آرتز اعلام کرده که با همکاری انویدیا در زمان عرضه بازی Battlefield 2042 برای پی سی از تکنولوژی‌های DLSS و Reflex پشتیبانی خواهد کرد. با اینحال به نظر می‌رسد فعلاً خبری از ری تریسینگ نیست.

تکنولوژی DLSS و Nvidia Reflex می‌تواند عملکرد بازی‌ها روی کارت گرافیک‌های سری GeForce RTX را به‌طور چشم  گیری بهبود ببخشد. DLSS امکان رندر کردن تصاویر با رزولوشن پایین‌تر و سپس آپ اسکیل کردن آن با بهره‌گیری از هوش مصنوعی هسته‌های تنسور در کارت گرافیک‌های GeForce RTX را فراهم می‌کند. این امر درنهایت منجر به بالا رفتن نرخ فریم تصاویر و عملکرد به مراتب بهتر آن از زمان پردازش جلوه‌های گرافیکی بازی می‌شود.

از سوی دیگر فناوری Nvidia Reflex را داریم که عملاً فرایند رندرینگ در هر فریم را سرعت بخشیده و زمان تأخیر را به حداقل می‌رساند. این قضیه به‌خصوص در بازی‌های رقابتی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باعث می‌شود سریع‌تر از دشمنان خود آن‌ها را ببینید و در مدت زمان کوتاه‌تری واکنش نشان دهید. Nvidia Reflex در برخی موارد می‌تواند زمان تأخیر را تا نصف حالت عادی کاهش دهد.

گیم پلی بازی Battlefield 2042

حالا گفته می‌شود که EA و انویدیا با همکاری یکدیگر، بازی جدید Battlefield 2042 را با پشتیبانی از این دو فناوری برای پی سی منتشر خواهند کرد. شاید کمی عجیب به نظر برسد اما هیچ یک از این دو شرکت اشاره‌ای به Ray-Tracing نداشتند. بنابراین فعلاً این احتمال وجود دارد که قسمت جدید مجموعه Battlefield از فناوری نورپردازی محیط بازی انویدیا برخوردار نباشد. ری تریسینگ می‌تواند نحوه پردازش بازتاب پرتوهای نور از سطح اجسام در محیط بازی را به‌طور واقع گرایانه‌ای بهبود بخشیده و درنهایت به گرافیک چشم نواز و به مراتب طبیعی‌تری منجر شود.

EA علاوه‌بر این به همکاری با مایکروسافت در خصوص نسخه کنسولی این بازی اشاره کرده که ویژگی‌های انحصاری خاصی را برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس به‌دنبال خواهد داشت. فعلاً اشاره‌ای به جزئیات برتری نسخه ایکس باکس این بازی دربرابر پلی استیشن 5 نشده اما این احتمال وجود دارد که در رویداد EA Live در تاریخ ۲۲ ژوئیه (پنج شنبه ۳۱ تیر) در اینباره بیشتر بدانیم.

نمایی از تریلر بازی Battlefield 2042

بتلفیلد ۲۰۴۲ همان‌طورکه از اسمش مشخص است در سال ۲۰۴۲ میلادی، آینده‌ای نه چندان دور اتفاق می‌افتد. به‌گفته دایس بازی Battlefield 2042 فقط دارای حالت چندنفره است و حالت تک‌نفره ندارد. بازی Call of Duty: Black Ops 4 پیش از‌ این همین مسیر را طی کرد که بسیار بحث برانگیز بود، احتمالا بازی بتلفیلد ۲۰۴۲ نیز بحث‌های زیادی به‌دنبال داشته باشد. گفته می‌شود قیمت این بازی در کنسول‌های نسل جدید ۶۹.۹۹ دلار تعیین شده و با در نظر داشتن اینکه بازی بتلفیلد ۲۰۴۲ حالت تک‌نفره ندارد برای خیلی‌ها قبول کردن این امر مشکل خواهد بود. قیمت بازی بتلفیلد ۲۰۴۲ در پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان تغییری نکرده است و همچنان ۵۹.۹۹ دلار خواهد بود.

Battlefield 2042 در تاریخ ۲۲ اکتبر (۳۰ مهر) برای پی سی، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و سری اس منتشر خواهد شد. در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع guru3d
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده