نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۱۱ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۱۲

انتشار آپدیت جدید Doom Eternal با محوریت اضافه شدن پشتیبانی از ری تریسینگ

اید سافتور در آپدیت جدید بازی Doom Eternal در پلتفرم پی سی، ضمن بهبود جلوه‌های گرافیکی بازی به‌لطف فناوری ری تریسینگ، عملکرد بازی را با استفاده از DLSS تا ۷۵ درصد بهبود بخشیده است.

همان‌طور که پیش از این هم وعده داده شده بود، انویدیا چند بازی جدید را به فهرست بازی‌های تحت پشتیبانی DLSS ،Ray-Tracing و REFLEX اضافه کرده که شوتر اول شخص اید سافتور نیز یکی از آن‌ها است. تکنولوژی Ray-Tracing، با شبیه‌سازی واقع گرایانه‌ی بازتاب پرتوهای نور در محیط بازی، جلوه‌های گرافیکی بازی‌ها را به‌طور چشمگیری بهبود می‌بخشد. اما این قابلیت، توان زیادی از پردازنده گرافیکی را درگیر خود کرده و برای ایجاد توازن در عملکرد و گرافیک بازی، پشتیبانی از DLSS به کمک این بازی آمده است. شما می‌توانید با انتخاب از میان حالت‌های متنوعی از تنظیمات گرافیکی بازی، بین عملکرد و کیفیت تعادل برقرار کنید.

عملکرد بازی Doom Eternal در رزولوشن 1920x1080 و در حالتی که Ray-Tracing نیز فعال شده است، همچنان خیره کننده به‌نظر می‌رسد. به‌لطف عملکرد عالی فناوری DLSS روی این بازی و جذابیت‌های ری تریسینگ، می‌توان با استفاده از یک کارت گرافیک RTX 2060 نیز در یک کیفیت عالی به نرخ ۱۰۰ فریم‌بر‌ثانیه دست پیدا کرد.

عملکرد بازی دووم اترنال در آپدیت جدید انویدیا

تصویر بالا عملکرد بازی در دو حالت DLSS فعال و غیرفعال با رزولوشن 1080p در حالت Quality Mode نشان می‌دهد. در سیستم آزمایش شده، از یک پردازنده i9-10900K با ۳۲ گیگابایت رم استفاده شده است. در این نمودار می‌توانید نرخ فریم تصاویر با استفاده از کارت گرافیک‌های مختلف انویدیا از سری RTX 20 و RTX 30 را ملاحظه کنید.

عملکرد بازی در وضوح 1440p همچنان بسیار خوب است. یک کارت گرافیک RTX 2060 می‌تواند حتی بدون استفاده از DLSS به‌سادگی بازی را با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کند. با فعال کردن DLSS نیز می‌توانید تا نرخ فریم ۸۲ فریم‌بر‌ثانیه بالا بروید. یک کارت گرافیک قدرتمند مانند 3060Ti می‌تواند بازی را در کیفیت DLSS با نرخ فریم ۱۳۶ فریم‌بر‌ثانیه‌ اجرا کند. بنابراین می‌توانید از نهایت عملکرد نمایشگرهای 1440p با رفرش ریت بالا بهره‌مند شوید.

عملکرد بازی دووم اترنال در رزولوشن 1440p

به‌لطف حالت جدید DLSS Performance، می‌توان حتی در رزولوشن 4K نیز به نرخ فریم‌های بالا دست پیدا کرد. مثلاً با استفاده از یک کارت گرافیک RTX 3060، می‌توان بدون مشکل در رزولوشن 4K از نرخ فریم بر ثانیه عبور کرد و نیازی به مدل‌های رده بالاتر مانند RTX 3080 نیز نخواهد بود.

عملکرد بازی دووم اترنال در رزولوشن 4K

اگر به سخت‌افزار مناسب برای بهره‌مندی از آپدیت جدید بازی Doom Eternal دسترسی دارید، توصیه می‌کنیم قبل از هر کاری درایور کارت گرافیک خود را به نسخه GeForce Game Ready 471.11 WHQL آپدیت کنید.

درنهایت می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع guru3d
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده