// جمعه, ۱۱ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۱

پیشرفت قرارداد کوجیما پروداکشنز و ایکس باکس مایکروسافت

جف گراب از رسانه ونچربیت در گزارش اختصاصی جدید خود گفت که هنوز قرارداد نهایی ثبت نشده است. اما کوجیما پروداکشنز و ایکس باکس مایکروسافت یک تفاهم‌نامه/توافق اولیه را امضا کردند.

کوجیما پروداکشنز و ایکس باکس یک تفاهم‌نامه یا قرارداد/توافق اولیه امضا کرده‌اند که می‌گوید آن‌ها مایل به تعیین کامل جزئیات قرارداد اصلی و نهایی هستند که هنوز امضا نشده است؛ قرارداد مربوط‌به عرضه‌ی یک بازی جدید توسط ایکس باکس مایکروسافت. در نتیجه اکنون هیدئو کوجیما، خالق متال گیر سالید و مایکروسافت به یک توافق کلی رسیده‌اند و وکلا در دو طرف مشغول نهایی ساختن نکات جزئی قرارداد نهایی هستند. دو شرکت کوجیما پروداکشنز و مایکروسافت طی چند ماه مشغول گفت‌وگو برای شکل‌گیری این قرارداد بوده‌اند. البته تمام این اطلاعات و تک‌تک جملات دیگری که در خبر پیش‌رو می‌خوانید، فقط و فقط مطابق ادعاهای جف گراب، نویسنده‌ی ونچربیت به‌دست آمده‌اند.

گراب دیروز در رسانه Giant Bomb گفت که استودیو کوجیما پروداکشنز به‌صورت کامل مستقل می‌ماند و مایکروسافت حتی قرار نیست بخشی از سهام آن را با سرمایه‌گذاری خریداری کند. آن‌ها فقط برای یک بازی ویدیویی Cloud محور قرارداد می‌بندند و اکنون دیگر بسیار بعید به نظر می‌رسد که قرارداد نهایی آن‌ها برای این محصول امضا نشود.

قرارداد نهایی انقدر به امضای آخر نزدیک شده است که مایکروسافت به هدف کسب آمادگی برای استقبال از هیدئو کوجیما از همین حالا کیم سوئیفت، یکی از سازندگان بازی Portal و بازی Left4Dead را استخدام کرده است. هدف اصلی استخدام کیم سوئیفت آن است که به هیدئو کوجیما برای پیاده‌سازی بازی Cloudمحور کمک کند. زیرا او ماه‌ها در بخش «بازی‌های مبتنی بر پردازش ابری» شرکت گوگل کار کرده است.

کاراکتر Fragile بازی دث استرندینگ (Death Stranding)

فارغ از تمامی این‌ها گراب در بخش پایانی گزارش متنی جدید خود می‌گوید که قرارداد کوجیما پروداکشنز با ایکس باکس مایکروسافت برای این بازی ویدیویی Cloudمحور قرار نیست جلوی کار هیدئو کوجیما با شرکت‌های دیگر را بگیرد. خالق آثاری همچون سری بازی متال گیر، پی. تی. و دث استرندینگ طبیعتا می‌تواند پروژه‌های دیگری هم داشته باشد. او اکنون با بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی روی بازی Death Stranding: Director’s Cut برای کنسول پلی استیشن 5 کار می‌کند.

براساس جدیدترین صحبت‌های گراب فقط تعداد اندکی از آدم‌ها می‌دانند که بازی Cloudمحور هیدئو کوجیما چیست. در حقیقت این نویسنده‌ی ارشد رسانه Venture Beat می‌نویسد که قرارداد ایکس باکس مایکروسافت و کوجیما پروداکشنز برای این محصول به‌خصوص قرار نیست به یک ایده‌ی مشخص و توضیح داده‌شده چراغ سبز نشان بدهد. بلکه می‌خواهد به کوجیما پروداکشنز با تکنولوژی‌های مایکروسافت کمک کند تا او مجددا در این بخش، آزادانه فرصت بروز خلاقیت خود را داشته باشد.


منبع Venture Beat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده