// چهار شنبه, ۹ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۳

قراردادهای بلندمدت سونی با چند شرکت برای ساخت و عرضه بازی

گزارش مالی رسمی جدید شرکت سونی نشان می‌دهد که پلی استیشن با چند شرکت، قراردادهای طولانی‌مدت برای ساخت و عرضه‌ی بازی‌های ویدیویی امضا کرده است.

در بخشی از تازه‌ترین گزارش رسمی سونی می‌خوانیم که بخش پلی استیشن این شرکت ۳۲.۹۵۹ میلیون ین (حدودا ۳۰۰ میلیون دلار) را خرج امضای قراردادهای بلندمدت با شرکت‌های دیگر برای ساخت، پخش و عرضه‌ی بازی‌های ویدیویی کرده است. آن‌ها تازه از سال قبل شروع به خرج پول به این هدف نکرده‌اند. بلکه از بیشتر از پنج سال قبل تصمیم گرفتند که سراغ چنین قراردادهایی بروند. ما می‌دانیم که به‌گفته‌ی هرمن هالست، اکنون دست‌کم ۲۵ بازی اختصاصی برای پلی استیشن 5 سونی مراحل ساخت خود را پشت سر می‌گذارند و برخی از این بازی‌ها توسط استودیوهایی ساخته می‌شوند که دقیقا براساس چنین قراردادهایی با استودیو Sony XDev همکاری می‌کنند.

استودیو Haven جید ریموند، استودیو Deviation Games و استودیوهای بازی‌سازی Firewalk اکنون در همکاری با Sony XDev روی مجموعه بازی‌های جدید انحصاری پلی استیشن کار می‌کنند. هالست هم چند هفته‌ی قبل تایید کرد که این مدل از قراردادهای PlayStation Studios با استودیوهای غیر فرست-پارتی فقط به همین سه مورد محدود نخواهد شد.

هرمن هالست، رئیس استودیوهای بازی سازی جهانی سونی در کنار تصویر پلی استیشن 5 و کنترلر دوال سنس

شاید اگر واقعا شاهد برگزاری کنفرانس جدید بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی در هفته‌های آتی تحت عنوانی همچون پلی استیشن اکسپرینس باشیم، اطلاعات بیشتری راجع به همکاری‌های دیگر PS Studios با شرکت‌های مختلف دریافت کنیم.

شایعات به وجود نمایش گیم‌پلی دنباله‌ی بازی God of War، تاریخ عرضه‌ی بازی Horizon Forbidden West، بازی Gran Turismo 7، بازی Forspoken، بازی Death Stranding Director’s Cut، بازی Final Fantasy XVI، بازی Ghost of Ikishima و بازی Ghost of Tsushima Director’s Cut در این برنامه اشاره داشته‌اند. اما فعلا نه سونی به‌صورت رسمی برگزاری این رویداد را تایید کرده است، نه می‌دانیم که آیا واقعا همه‌ی این بازی‌ها مهیای پخش تریلر جدید هستند و نه حتی می‌توانیم با اطمینان بگوییم که بازی Ghost of Ikishima وجود خارجی دارد. پس باید صبر کرد و دید که در ادامه چه اتفاقاتی رخ می‌دهند.


منبع Gaming Route
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده