نویسنده: میلاد فاطمی
// سه شنبه, ۸ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۲۳

سونی استودیو سازنده Returnal را خریداری کرد؛ احتمال تصاحب بلوپوینت

سونی به‌صورت رسمی تصاحب استودیوی Housemarque، سازنده بازی Returnal را تایید کرد. همچنین طی یک پست اشتباه از سوی وبلاگ ژاپنی پل‌استیشن، احتمال خرید استودیو بلوپوینت هم بالا رفت.

روزها و ماه‌های اخیر بسیاری منتظر انتشار خبری مبنی‌بر خرید و تصاحب استودیویی توسط سونی بوده‌اند. ساعاتی پیش این غول ژاپنی به‌صورت رسمی خرید استودیو Housemarque، سازنده بازی Returnal را رسما تایید و اعلام کرد. 

هرمن هولست، مدیر استودیوهای پلی استیشن، با انتشار پستی ضمن اعلام این خبر تاکید کرد که تاچه حد استودیوی Housemarque قادر به ساخت آثاری است که مورد توجه جامعه پلی استیشن قرار خواهد گرفت: «این اتفاق خلاقیت استودیوهای پلی استیشن را افزایش می‌دهد. من بی‌صبرانه منتظر آینده Housemarque هستم.»

ایلاری کویتینن، موسس و مدیرعامل استودیوی Housemarque همچنین در این خصوص گفت: «ما بسیار هیجان‌زده هستیم که بالاخره به خانواده استودیوهای پلی استیشن ملحق شدیم. این موضوع باعث ایجاد ثبات و آینده‌ای روشن برای ما خواهد شد تا ضمن امتحان کردن روش‌های جدید انتقال روایت و جابه‌جایی مرزهای این شکل هنری مدرن، به ارائه رویکردهای گیم‌پلی خود ادامه دهیم. در اینجا یعنی هلسینکی این اتفاق بدین معنی است که ما به‌طور رسمی خانواده Playstation را گسترش خواهیم داد و میراث قدیمی‌ترین استودیوی بازی‌سازی در فنلاند را نیز حفظ خواهیم کرد.»

کویتینن همچنین به تاثیرات خرید استودیوی Housemarque توسط سونی روی آینده این استودیو اشاره کرد. «ما بی‌صبرانه منتظر نمایش پروژه‌هایی که در سال‌های آینده روانه بازار خواهند شد، هستیم. ما امیدواریم که خاطرات ماندگارتر و بازی‌های نشاط‌آوری را برای آینده از خود به یادگار بگذاریم.»

خرید احتمالی استودیوی بلوپوینت توسط سونی

از این موضوع که بگذریم، وبلاگ ژاپنی پلی‌استیشن به اشتباه تصویری با لوگوی بلوپوینت را که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، منتشر کرد. باتوجه به این پست اشتباه که در ادامه حذف شده، بسیاری احتمال می‌دهند که سونی استودیو بلوپوینت، سازنده ریمیک بازی Demons Souls را هم خریداری کرده است. بااین‌حال، تاکنون سونی یا بلوپوینت واکنش رسمی به این موضوع نداشته‌اند.

حال نوبت شما است تا نظرات و پیش‌بینی‌های خود درخصوص اقدامات سونی جهت رقابت با مایکروسافت و تشویق گیمرها به خرید پلی استیشن 5 را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده