// سه شنبه, ۸ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۶

سرویس xCloud به صورت کامل روی پی سی و iOS در دسترس قرار گرفت

سرویس Cloud Gaming مایکروسافت که از مدتی پیش روی دستگاه‌های اندرویدی عرضه شده بود، حالا برای تمام مشترکین ایکس باکس گیم پس آلتیمیت روی پلتفرم‌های پی سی و iOS در دسترس قرار گرفته است.

مایکروسافت در این چندوقت درتلاش بوده تا سرویس گیمینگ ابری خود را به پلتفرم‌های بیشتری بیاورد. آن‌ها از چندوقت پیش Cloud Gaming (یا xCloud) را روی پلتفرم اندروید منتشر کرده بود. بااین‌حال، بسیاری منتظر بودند تا این سرویس روی کامپیوتر و دستگاه‌‌های مبتنی بر سیستم‌عامل iOS در دسترس قرار بگیرد. ردموندی‌ها در ماه آوریل گذشته ایکس کلود را به‌صورت آزمایشی برای مشترکان ایکس باکس گیم پس آلتیمیت روی پی سی و iOS در دسترس قرار دادند که البته فقط ازطریق دریافت دعوت‌نامه می‌شد از آن استفاده کرد.

از این به بعد اما دیگر نیازی به دعوت‌نامه نیست و تمام مشترکان گیم پس آلتیمیت روی پی سی و دستگاه‌های iOS خود می‌توانند از این سرویس استفاده کنند. تنها کاری که کاربران باید برای تجربه‌ی بازی‌های کلود گیمینگ انجام دهند این است که در مرورگر خود روی پلتفرم‌های مذکور به آدرس xbox.com/play مراجعه کنند. ایکس کلود در حال حاضر از مرورگرهای اج، کروم و سافاری پشتیبانی می‌کند. البته کاربران اندروید همچنان باید از اپلکیشین اختصاصی ایکس باکس گیم پس از سرویس استریم بازی مایکروسافت استفاده کنند.

فیل اسپنسر در حال اجرای بازی Destiny 2 روی مرورگر

نویسنده وب‌سایت گیمزرادار برای تست این سرویس روی پی سی Yakuza 5 را روی مرورگر خود اجرا کرد و گزارش داد که انگار دارد با پلی استیشن 4 خود بازی را تجربه می‌کند و اینکه به‌نظر می‌رسد همه‌چیز خوب کار می‌کند. او می‌گوید در بازی یک اخطار کوچک درباره‌ی وصل نبودن کنترلر به او داده شد که تنها با روشن کردن کنترلر ایکس باکس مشکل حل شد. او همچنین به این اشاره می‌کند که از مرورگر اج برای این تست استفاده کرده و مطمئن نیست که ایکس کلود روی مرورگرهای دیگر هم همین‌طور روان اجرا می‌شود یا خیر. این نویسنده همچنین می‌گوید بازی نسبت به آنچه که او به آن عادت دارد، کمی تار است و در ارسال فرمان‌های کنترلر نیز کمی تأخیر وجود دارد که البته او تاکید می‌کند خیلی آزاردهنده نبوده است.

واضح است که عرضه‌ی کلود گیمینگ برای پلتفرم‌های جدید می‌تواند کاربران بیشتری را به سمت استفاده از این سرویس سوق دهد و آن را محبوب‌تر کند. البته این تنها پیشرفت این سرویس نیست. هدف کلود گیمینگ قبلا این بود که تجربه‌ای مشابه کنسول ایکس باکس وان ارائه دهد. حال اما مایکروسافت با بهبود این سرویس ارائه‌ی تجربه‌ای نزدیک به ایکس باکس سری ایکس را هدف قرار داده است. کلود گیمینک حالا بازی‌ها را در وضوع تصویر 1080p و روی ۶۰ فریم بر ثانیه استریم می‌کند. البته این را هم باید درنظر بگیریم که کیفیت بازی استریم‌شده کاملا به پهنای باند کاربر بستگی دارد.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Games Radar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده