نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۶ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۹

آپدیت جدید DOTA 2 پشتیبانی از فناوری سوپر رزولوشن AMD را اضافه می‌کند

بازی آنلاین و چندنفره DOTA 2 در به‌روز رسانی جدید خود پشتیبانی از تکنولوژی FidelityFX Super Resolution را برای پردازنده‌های گرافیکی سازگار با DirectX 11 یا Vulkan اضافه می‌کند.

بازی فوق‌العاده محبوب DOTA 2 از استودیوی Valve آپدیت جدیدی را دریافت کرده که از این طریق می‌تواند از قابلیت‌های فناوری سوپر رزولوشن (FSRAMD بهره‌مند شود. در فهرستی که چندی پیش از نخستین بازی‌های تحت پشتیبانی FSR منتشر شده بود نیز نام DOTA 2 به چشم می‌خورد. حالا و در خبری که ازطریق وبسایت رسمی این بازی منتشر شده، ویژگی‌ها و محتوای آپدیت جدید بازی از جمله پشتیبانی از FSR اعلام شده است.

فناوری AMD FidelityFX Super Resolution به بازیکنان امکان می‌دهد تا در زمان استفاده از تمامی پردازنده‌های گرافیکی منطبق با DirectX 11 یا Vulkan، عملکرد سیستم خود در اجرای بازی‌ها با رزولوشن بالا را بهبود ببخشند. البته باتوجه به اینکه DOTA 2 جزء بازی‌هایی است که برای اجرای بی‌نقص، به توان گرافیکی زیادی نیاز ندارد، به نظر می‌رسد که FSR در این مورد بیشتر روی نرخ فریم بالاتر تصاویر در رزولوشن‌ ثابت تمرکز داشته باشد. FSR می‌تواند فریم‌ریت بازی‌ها را تا حتی دو برابر نیز افزایش دهد.

پوستر بازی DOTA 2

از سوی دیگر، هنوز مشخص نیست که آیا تکنولوژی DLSS 2.0 به‌عنوان رقیب FSR از شرکت انویدیا نیز برای این بازی ارائه خواهد شد یا خیر. اما آپدیت جدید این بازی می‌تواند بیانگر این موضوع باشد که شاید در آینده نزدیک اخباری در این خصوص منتشر شود. به‌روزرسانی جدید DOTA 2 علاوه‌بر این، یک Battle Pass جدید و یک رویداد رایگان را برای بازی به همراه دارد.

AMD از تاریخ ۲۲ ژوئن (۱ تیر ۱۴۰۰) تکنولوژی FSR را در دسترس عموم قرار داده است. براساس اطلاعات منتشر شده، فناوری FSR در زمان عرضه از ۷ بازی پشتیبانی کرده و در ادامه ۱۲ مورد دیگر نیز به آن اضافه خواهند شد. Far Cry 6 و Resident Evil Village مهم‌ترین بازی‌هایی هستند که در این فهرست دیده می‌شوند.

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده