نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۵ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۵

سونی به دنبال شکستن رکورد فروش سالانه‌ی خود با پلی استیشن 5

سونی قصد دارد سال آینده با تولید و عرضه بیش از ۲۲.۶ میلیون واحد کنسول پلی استیشن 5، رکوردی را که متعلق به کنسول اورجینال PS1 در سال ۱۹۹۸ است،  جا‌به‌جا کند.

کنیچی یوشیدا، مدیر اجرایی سونی در جریان نشست اخیر خود با سهام‌داران این شرکت در ۲۲ ژوئن ۲۰۲۱ اعلام کرده که این شرکت قصد دارد با پلی استیشن 5 رکورد جدیدی را در عرضه و فروش یک کنسول در طول سال مالی شرکت به ثبت برساند. بهترین آماری که تاکنون از یک کنسول مجزا به ثبت رسیده، مربوط‌به کنسول اسطوره‌ای پلی استیشن از خود شرکت سونی است که در سال ۱۹۹۸ موفق به عرضه‌ی ۲۲.۶ میلیون نسخه در سراسر جهان شده است. این درحالی است که جیم رایان مدیرعامل پلی استیشن نیز در ماه می از اهداف جاه طلبانه‌ی این شرکت از فروش PS5 در سال‌های پیش رو گفته بود.

فروش بیش از ۲۲.۶ میلیون کنسول پلی استیشن 5 علاوه‌بر این، رکورد فروش ۲۲ میلیونی PS2، فروش ۱۴.۴ میلیونی PS3 و همچنین رکورد ۲۰ میلیونی PS4 را نیز در طول یک سال خواهد شکست. سونی خود به این موضوع اذعان دارد که دستیابی به این رکورد، هدف بسیار جاه طلبانه‌ای برای این شرکت محسوب می‌شود و باتوجه به مشکلاتی که همچنان در زنجیره تأمین احساس می‌شود، به احتمال زیاد در این مسیر با چالش‌های زیادی مواجه خواهد شد.

خبرگزاری Jiji نیز گزارش داده که سونی همچنان می‌تواند از افزایش قابل‌توجه حجم تقاضا در پی قوانین ناشی از شیوع ویروس کرونا برای دستیابی به این هدف استفاده کند.

کنسول پلی استیشن 5 در حالت افقی

یوشیدا در ادامه‌ی اظهارات خود اضافه می‌کند که باوجود محدودیت‌هایی که هم‌اکنون در زمینه‌ی تولید کنسول‌های PS5 وجود دارد، این شرکت برنامه دارد تا با ارائه‌ی راهکارهای خود، حجم تولید کنسول نسل نهمی خود را در سال‌ مالی پیش رو افزایش دهد. این خبر بعد از گزارشی از که از عرضه نسخه بازطراحی شده‌ی PS5 در سال ۲۰۲۲ منتشر شده بود، اعلام شده و گفته می‌شود تغییر برخی قطعات سخت‌افزاری این کنسول یکی از راهکارهای سونی برای افزایش حجم تولید آن است.

درواقع یکی از مهم‌ترین دلایلی که به اعمال این تغییرات منجر شده، کمبود تراشه‌های نیمه رسانا در تمامی حوزه‌های صنعت سخت‌افزار است که تولید پلی استیشن 5 را نیز با محدودیت مواجه کرده است. ظاهراً در بازطراحی این کنسول، از یک CPU مخصوص و ۶ نانومتری تولید AMD به‌جای مدل‌ ۵ نانومتری فعلی استفاده خواهد شد.

تمام کنسول های سونی

البته هیروکی توتوکی، مدیر مالی شرکت سونی هم در اینباره اظهار داشته که باوجود افزایش حجم تولید PS5 در سال ۲۰۲۲، احتمالاً همچنان نمی‌تواند به‌طور کامل به حجم تقاضای بازار پاسخ داد. جیم رایان نیز قبلاً گفته بود که این شرکت سخت در تلاش است تا با دلال‌هایی که باعث افزایش قیمت PS5 در بازار فروش شدند مقابله کرده و کنسول را به‌دست مصرف‌کنندگان واقعی خود برساند. سونی قصد دارد با راه اندازی سرویس PlayStation Direct این کار را تسهیل کرده و خدمات عرضه‌ و توزیع خود در اروپا را گسترش دهد.

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده