// شنبه, ۵ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۰

وجود بخش چندنفره و خریدهای درون ‌برنامه‌ای در بازی جدید کوانتیک دریم

استودیو کوانتیک دریم که با آثاری همچون بازی Detroit: Become Human شناخته می‌شود، ظاهرا در پروژه‌ی جدید سراغ انجام کارهایی بسیار متفاوت با قبل رفته است.

سازندگان بازی The Nomad Soul، بازی Fahrenheit، بازی Heavy Rain و بازی Beyond: Two Souls حدودا طی سه سال اخیر هیچ اطلاعات ویژه‌ای راجع به پروژه‌ی جدید خود به گیمرها نداده‌اند. اخبار بازی صرفا به این نکته اشاره کرده‌اند که کوانتیک دریم به‌لطف دریافت سرمایه‌گذاری جدید گسترش یافت؛ تکنولوژی‌های داخل استودیو اصلی فرانسه را بیشتر کرد و سراغ تأسیس یک شعبه در کانادا رفت. مسائل دادگاهی نیز کم‌رنگ‌تر از ماه‌های گذشته این استودیو را درگیر کرده‌اند و به نظر می‌رسد که آن‌ها مشغول ساخت بازی AAA خود هستند. حتی دیوید کیج هم ماه‌ها قبل به‌صورت غیرمستقیم گفت که در سال ۲۰۲۱ میلادی بالاخره بازی ویدیویی جدید استودیو کوانتیک دریم معرفی خواهد شد.

اکنون باتوجه‌به آگهی استخدام منتشرشده به نظر می‌رسد که پروژه‌ی تازه‌ی کوانتیک دریم به مراتب متفاوت با آثار پیشین آن خواهد بود. زیرا «بخش چندنفره‌ی رقابتی» و «خریدهای درون‌برنامه‌ای» در آن وجود دارند. در توضیحات شغلی می‌خوانیم: «به‌عنوان بخشی از برنامه‌ی کوانتیک دریم و برای پروژه‌های جاه‌طلبانه‌ی آن، شرکت در حال گسترش تیم طراحی بازی خود است».

آن‌ها علاوه‌بر استخدام یک طراح ارشد گیم‌پلی رقابتی، قصد آوردن یک فرد مسلط روی مسائل اقتصادی را هم دارند: «به‌عنوان یک طراح ارشد سیستم اقتصادی بازی، شما مسئول تمام جنبه‌های درآمدزایی محصول خواهید بود. شما محصولات مجازی ارائه‌شده در بازی را به وجود می‌آورید و به سنجش واکنش مخاطب و جنس تعامل او با آن‌ها می‌پردازید». ترجمه‌ی این حرف‌ها هم احتمالا می‌شود آن که شخص استخدام‌شده باید روی خریدهای درون‌برنامه‌ای بازی نظارت داشته باشد و کاملا بداند که گیمر چه‌قدر سراغ پرداخت پول برای دریافت آیتم‌های بیشتر در بازی می‌رود.

فراموش نکنید که چندین و چند ماه قبل، شرکت چینی NetEase به‌عنوان سرمایه‌گذار جدید، ۱۰ها میلیون دلار به کوانتیک دریم پول داد. این استودیو دیگر برای انواع‌واقسام پلتفرم‌ها بازی می‌سازد و در سال ۲۰۱۹ میلادی هم صرفا چند محصول خود مانند بازی Detroit: Become Human را که قبلا فقط روی کنسول‌های پلی استیشن عرضه شده بودند، به کامپیوترهای شخصی آورد.


منبع PSU
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده