نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۳ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۱۲

سازنده بازی Call of Duty: Mobile در حال ساخت یک شوتر کنسولی است

TiMi Studios شعبه‌ی جدیدی برای کار روی یک بازی کنسولی عظیم تأسیس کرده که توسط طراح ارشد Halo 4 مدیریت می‌شود.

بیش از یک دهه از تأسیس TiMi Studios می‌گذرد؛ زیرمجموعه‌ای از شرکت تنسنت (Tencent) که با تولید بازی کال آف دیوتی موبایل (Call of Duty: Mobile) به موفقیتی خیره‌کننده رسید. مدتی قبل صحبت‌هایی به گوش رسید مبنی بر تصمیم این استودیو به حرکت در مسیر تولید بازی‌های عظیم‌تر برای پلتفرم‌هایی به جز موبایل و اکنون این موضوع به‌طور رسمی اعلام شده و می‌توانیم در آینده منتظر یک شوتر کنسولی پرهزینه از طرف این شرکت چینی باشیم.

این خبر در حالی اعلام شده که TiMi Studios به‌تازگی از تأسیس شعبه‌ی جدید خود در شهر سیاتل صحبت کرده؛ شعبه‌ای که مدیریت آن برعهده‌ی اسکات وارنر است، طراح ارشد بازی Halo 4 که در تولید بازی Battlefield Hardline نیز نقش داشته و مدتی هم در شرکت یوبیسافت حضور داشته است. تیم اسکات وارنر به امکانات زیادی برای تولید پروژه‌ی خود دسترسی دارد و آزادی عمل بالایی هم برای طراحی بازی دلخواه خود خواهند داشت.

هنوز اطلاعات خاصی از این پروژه منتشر نشده، ولی این را می‌دانیم که یک بازی شوتر سرویس‌محور خواهد بود که تأکید زیادی روی کیفیت بالای آن شده و در حال حاضر هم ۲۵ نفر در تیم تولید آن فعالیت می‌کنند و به نقطه‌ی مناسبی از کار رسیده‌اند، ولی همچنان به فکر گسترش تیم خود هستند و تا انتهای امسال هم دفتر جدیدی را در شهر بلویو واقع در واشنگتن تأسیس خواهند کرد.

وارنر در مورد این بازی جدید می‌گوید: «معمولاً چنین موقعیت‌هایی برای آزادی عمل بالا در راه خلق بازی‌های جدید کم پیش می‌آید و اکثر اوقات به تیم‌های بااستعداد دو حق انتخاب داده می‌شود؛ تولید دنباله‌ای برای یک بازی معروف یا تولید اثری جدید و پُر ریسک ولی در ابعادی کوچک. بااین‌حال ما در TiMi Studios این فرصت را پیدا کرده‌ایم که روی یک شوتر عظیم و جدید کار کنیم.»

وینسنت گائو، مدیر بخش بین‌الملل TiMi نیز می‌گوید: «ما می‌خواهیم به انتظارات مخاطبان برای تجربه‌ی یک اثر AAA پاسخ دهیم و TiMi استعدادها و منابع مورد نیاز برای رسیدن به این هدف را دارد. تیم ما در سیاتل می‌تواند با کمک همکاران خود و دسترسی به امکانات استودیوی اصلی TiMi، یک بازی کنسولی بسیار باکیفیت تدارک ببیند تا مخاطبان در سراسر جهان روی پلتفرم‌های مختلف از آن لذت ببرند.»

باتوجه‌به موفقیت‌های حیرت‌انگیز TiMi، خیلی هم عجیب نیست که آن‌ها بودجه‌ی زیادی را صرف تولید پروژه‌ی جدید خود کنند؛ استودیویی که سال گذشته با کمک بازی‌هایی مثل Call of Duty: Mobile حدود ۱۰ میلیارد دلار درآمدزایی داشته و به یکی از بزرگ‌ترین غول‌های صنعت بازی تبدیل شده است.


منبع Games Radar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده