نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۴

تغییر روش بازپرداخت هزینه خرید بازی Cyberpunk 2077 روی ایکس باکس

در پی بازگشت بازی Cyberpunk 2077 به فروشگاه رسمی پلی استیشن، مایکروسافت نیز تصمیم گرفته تا از ماه آینده سیاست‌های بازپرداخت هزینه خرید این بازی را به وضعیت عادی برگرداند.

بازی Cyberpunk 2077 بعد از بارها تأخیر بالاخره در دسامبر ۲۰۲۰ رسماً منتشر شد، اما این بازی در زمان عرضه از مشکلات فنی بسیار زیادی رنج می‌برد که قالباً به نسخه‌ی کنسولی بازی مربوط می‌شد. باگ‌های متعدد و ایرادات عجیب و غریب بازی روی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان، درنهایت به حذف بازی از فروشگاه رسمی پلی استیشن در فاصله یک هفته بعد از انتشار منجر شد. سی دی پراجکت رد از آن زمان تلاش زیادی برای رفع ایرادات بازی و ارائه‌ی یک تجربه بی‌نقص روی همه‌ی پلتفرم‌های گیمینگ کرده و آپدیت‌های متعددی را برای این منظور منتشر کرد.

علاوه‌بر رفع مشکلات فنی بازی در هریک از نسخه‌های جدید آن از جمله ۵۰۰ مورد ارتقاء فنی بازی در آپدیت شماره ۱.۲، امکان پس دادن و دریافت هزینه خرید بازی، یکی دیگر از امتیازاتی بود که برای جلب رضایت خریداران ناراضی سایبرپانک ۲۰۷۷ فراهم شده بود. ازطرفی، مایکروسافت برخلاف سونی تصمیم گرفت تا به فروش بازی ادامه داده و فقط به یک پیغام هشدار در زمان خرید آن بسنده کند. در متن این پیام نوشته شده بود که «کاربران ممکن است در هنگان اجرای سایبرپانک 2077 روی ایکس باکس وان با یک سری مشکلات عملکرد بازی مواجه شوند.»

یکی از npcهای سایبرپانک 2077

البته ایکس باکس نیز مانند سونی یک سیاست بازپرداخت هزینه خرید بازی را برای Cyberpunk 2077 در نظر گرفته بود که براین‌اساس، «کل هزینه خرید بازی بدون پیش شرط به همه‌ی افرادی که نسخه دیجیتالی Cyberpunk 2077 را ازطریق فروشگاه رسمی مایکروسافت خریداری کردند، پرداخت می‌شود.»

حالا ایکس باکس در خبر جدیدی که در این خصوص منتشر کرده می‌نویسد: «تیم توسعه‌دهندگان سی دی پراجکت رد همچنان به تلاش خود برای بهبود تجربه کاربری Cyberpunk 2077 در کنسول‌های ایکس باکس ادامه می‌دهند و تاکنون آپدیت‌های متعددی را برای این منظور منتشر کرده‌اند. باتوجه به وضعیت بازی بعد از انتشار این آپدیت‌ها، مایکروسافت از تاریخ ۶ ژوئیه (۱۵ تیر) به سیاست‌های استاندارد خود برای خریدهای فعلی و جدید بازی بازخواهد گشت.»

در متن سیاست‌های استاندارد مایکروسافت برای پس دادن نسخه دیجیتالی بازی‌ها نوشته شده «تمامی محصولات دیجیتالی فروخته شده به‌عنوان یک خرید نهایی تلقی می‌شوند، اما متوجه‌ایم که ممکن است شرایط ویژه‌ای هم وجود داشته باشد. زمانی‌که برای این محصولات درخواست بازپرداخت می‌کنید، بسته به نوع خرید یا نوع محتوای خریداری شده، صلاحیت بازپرداخت تعیین می‌شود. عوامل متعددی مانند زمانی‌که از تاریخ خرید بازی گذشته یا زمان استفاده‌ از محصول در این امر تأثیرگذار خواهد بود.»

آب و هوای بارانی در بازی Cyberpunk 2077

اطلاعیه‌ی مایکروسافت بلافاصله بعد از تصمیم سونی برای بازگرداندن سایبرپانک 2077 به پلی استیشن استور منتشر شده است. سونی ۶ ماه پیش اقدام به حذف این بازی در فروشگاه رسمی پلی استیشن کرده بود. البته باوجود بازگشت بازی به PlayStation Store، سونی همچنان یک پیام «توصیه نمی‌شود» را برای نسخه پایه کنسول PS4 نمایش می‌دهد. در متن کامل این پیام نوشته شد:

«کاربران همچنان یک سری مشکلات فنی را در این بازی تجربه می‌کنند. لذا خرید بازی برای استفاده روی کنسول پلی استیشن 4 توصیه نمی‌شود. برای دریافت بهترین تجربه ممکن از بازی Cyberpunk 2077، بهتر است بازی را روی PS4 Pro یا پلی استیشن 5 استفاده کنید.»

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده