// چهار شنبه, ۲ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۹

خریداری شدن استودیو بازی موبایل برادران وارنر توسط الکترونیک آرتز

الکترونیک آرتز با پرداخت ۱.۴ میلیارد دلار پول نقد، استودیو Playdemic را خریداری کرد تا باز هم میزان حضور جدی خود در بازار بازی‌های موبایل را افزایش بدهد.

شرکت EA در چند ماه اخیر خریدهای پرخرج زیادی داشته است که برخی از آن‌ها کاملا متمرکز روی بازار بازی آیفون و بازی اندروید بوده‌اند. الکترونیک آرتز به‌صورت مشخص می‌خواهد سود خود از بازار موبایل را افزایش دهد. در نتیجه اکنون سراغ خرید شرکت Playdemic از WB Games و شرکت AT&T رفت. وارنرمدیا به‌زودی با دیسکاوری ترکیب می‌شود تا یک غول جدید در صنعت سرگرمی به نام شرکت Warner Bros. Discovery به وجود می‌آید.

استودیوهای بازی‌سازی دیگر وارنر در قرارداد عظیم ادغام دیسکاوری با وارنرمدیا حضور دارند و تبدیل به بخشی از شرکت Warner Bros. Discovery می‌شوند

در بخشی از بیانیه‌ی رسمی منتشرشده پس از خریداری Playdemic توسط الکترونیک آرتز می‌خوانیم: «درحالی‌که ما احترام فراوانی برای تیم Playdemic قائل هستیم، این تصمیم ما (به فروش رساندن آن) برای کوچک‌تر شدن WB Games بخشی از استراتژی کلی شرکت است که می‌خواهد روی ساخت بازی‌های ویدیویی براساس مجموعه‌های داستانی متعلق به وارنر تمرکز کند.

سایر استودیوهای بازی‌سازی وارنر در قرارداد دیسکاوری-وارنرمدیا حضور دارند و تبدیل به بخشی از شرکت Warner Bros. Discovery می‌شوند». در گذشته هم اعلام شده بود که تنها بخشی از WB Games پیش از تکمیل شکل‌گیری وارنر برادرز دیسکاوری به فروش می‌رسد؛ تا بخش گیمینگ شرکت وارنر با ۱۰ استودیو بازی‌سازی و ۲ برند نشر بازی‌های ویدیویی (Warner Bros. Games و Portkey Games) در کنترل شرکت وارنر برادرز دیسکاوری قرار بگیرد. شرکت Playdemic به خاطر بازی موبایل Golf Clash شناخته می‌شود.

استودیو Avalanche Software، استودیو Monolith Productions، استودیو NetherRealm، استودیو Rocksteady، استودیو TT Games، استودیو WB Games Montréal، استودیو WB Games Boston، استودیو WB Games San Diego، استودیو WB Games New York و استودیو WB Games San Francisco متعلق به شرکت وارنر برادرز دیسکاوری خواهند بود. مگر آن که در آینده اتفاق دیگری رخ بدهد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده