نویسنده: میلاد فاطمی
// چهار شنبه, ۲ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۰

عرضه احتمالی بازی Ghost of Tsushima برای پی سی

باتوجه به حذف تگ «فقط روی پلی‌استیشن» از روی کاور بازی Ghost of Tsushima، شایعات و حرف‌وحدیث‌های زیادی حول عرضه این بازی برای کاربران پی سی نیز مطرح شده است.

ساعاتی پیش از کاور جدید نسخه فیزیکی بازی Ghost of Tsushima در فروشگاه آمازون و همچنین وبسایت پلی استیشن دایرکت پرده‌برداری شد. نکته‌ای که توجهات زیادی را به سوی خود جلب کرده، حذف عبارت «فقط روی پلی‌استیشن» از روی آن بوده است. 

اگر از کاربران پلی استیشن باشید، احتمالا به خاطر دارید که سونی پیش‌از این نیز چندین بار دست به اقدامی مشابه زده بود. به‌عنوان مثال دو بازی انحصاری کنسول پلی استیشن 4 یعنی Days Gone و Horizon Zero Dawn قبل از اینکه برای کاربران پلتفرم پی سی روانه بازار شوند، اتفاقی مشابه برای آن‌ها رخ داده بود. مسئله‌ای که احتمال انتشار بازی Ghost of Tsushima برای پی سی را قوی‌تر از گذشته کرده است.

البته باید توجه داشته باشید که سونی برای آثار PS4 که نسخه پلی استیشن 5 آن‌ها نیز در دست ساخت است هم عبارت «فقط روی پلی استیشن» را از روی کاور حذف کرده است. چنانچه دقت کرده باشید دو بازی Spider-Man: Miles Morales و Sackboy: A Big Adventure مصداق بارزی از این موضوع هستند.

کاور جدید بازی Ghost of Tsushima و حذف عبارت انحصاری پلی استیشن

یکی دیگر از موضوعاتی که مطرح شده این است که سونی در سیاست جدید خود این عبارت را از روی تمام کاور بازی‌های جدید خود حذف کرده است. کافی است نگاهی داشته باشیم به دو بازی انحصاری Demon’s Souls و Ratchet & Clank: Rift Apart تا بیشتر این قضیه ملموس شود. این مسئله درحالی وجود دارد که همچنان روی کاور نسخه فیزیکی بازی‌های بزرگ پلی استیشن 4 ازجمله The Last of Us Part II و Uncharted 4 عبارت ذکر شده دیده می‌شود.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که در همین رابطه سونی به‌صراحت اعلام کرده بود که آثار انحصاری بیشتری برای پلتفرم پی سی در آینده روانه بازار خواهد شد. هرمن هالست، مدیر PlayStation Studios، اذعان کرده است که «برنامه‌ریزی برای انتشار بازی روی پی سی در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و همواره کنسول‌های پلی استیشن اولویت ما برای آثار جدید است.

بازی Horizon Zero Dawn عملکرد بسیاری خوبی روی پلتفرم پی سی از خود ثبت کرده است. من فکر می‌کنم برای گیمرهای خارج از اکوسیستم پلی استیشن یک اشتیاقی جهت تجربه مجموعه بازی‌های فوق‌العاده پلی استیشن وجود دارد. من اما تاکید می‌کنم که همچنان پلی استیشن بهترین مکان برای تجربه بازی‌هایمان در زمان عرضه است. ما برای گیمرها روی پی سی ارزش قائلیم و در آینده در زمان مناسب بازهم اثری را در دسترس آن‌ها قرار خواهیم داد. استودیوی بند (Bend Studio) در تاریخ ۲۸ اردیبهشت بازی Days Gone را برای علاقه‌مندان به پلتفرم پی سی عرضه کرده است. 

من امیدوارم که کاربران جدید هم از آثار منتشر شده لذت ببرند. این هدف ما است؛ ما به‌دنبال افرادی هستیم که هنوز فرصت تجربه داستان‌های بی‌نقص، کاراکترها و دنیایی که خلق کرده‌ایم را به‌دست نیاورده‌اند.»

حال نوبت شما است تا نظرات خود درخصوص سیاست اتخاذ شده توسط سونی را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده