// سه شنبه, ۱ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۷

پرداخت مبلغی نجومی برای تمدید قرارداد مدیر اجرایی اکتیویژن بلیزارد

بابی کوتیک دوباره برای دو سال در سمت خود به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی اکتیویژن بلیزارد ابقا شده است. در این مدت قرار است به او رقمی نجومی پرداخت شود.

شرکت Activision Blizzard به‌تازگی قرارداد بابی کوتیک، مدیر ارشد اجرایی خود را تا سال ۲۰۲۳ تمدید کرده است. این موضوع شاید به‌خودی‌خود آن‌قدر مهم نباشد که به سرخط اخبار تبدیل شود. بااین‌حال، ابقای کوتیک در سمت خود با برخی حواشی و جنجال‌ها همراه بوده است. این‌طور که گزارش شده، سهام‌داران اکتیویژن بلیزارد در چندهفته‌ی اخیر برسر تمدید یا عدم تمدید قرارداد کوتیک به دو دسته تقسیم شده بودند. این دودستگی و بحث‌های مربوط‌به آن آنقدر شدید بود که رای‌گیری برای این موضوع که در اصل قرار بود در روز ۲۴ خرداد برگزار شود، یک هفته به تأخیر افتاد. درواقع خود اکتیویژن بلیزارد رای‌گیری را رسما یک هفته عقب انداخت تا سرمایه‌گذاران آن‌ها بتوانند برسر متن قرارداد جدید کوتیک با هم به جمع‌بندی برسند.

نتیجه این بود که بااینکه برخی از سهام‌داران با شرایط تمدید قرارداد کوتیک موافق نبودند، این قرارداد درنهایت به تایید ۵۴ درصد ذی‌نفعان رسید و مدیر ارشد اجرایی باسابقه‌ی اکتیویژن بلیزارد برای دو سال دیگر در سمت خود ابقا شد. یکی از شریط جنجالی این قرارداد این است که کوتیک قرار است در این دوره مبلغ نجومی ۱۵۵ میلیون دلار دریافت کند و این تازه رقم پایه‌ی حقوق او است که می‌تواند افزایش پیدا کند. همین موضوع باعث شده بود که بسیاری از سهام‌داران برعلیه تمدید قرارداد او رای دهند. برخی از سهام‌داران مخالف کوتیک اینگونه استدلال می‌کنند که مشکلاتی که در چند سال گذشته گریبان اکتیویژن بلیزارد را گرفته، هنوز حل نشده‌اند و کوتیک استحقاق ماندن در سمتش را ندارد.

بابی کوتیک، مدیر ارشد اجرایی Activision Blizzard / اکتیویژن بلیزارد

مخالفان همچنین به این انتقاد می‌کنند که متن قرارداد جدید کوتیک بسیار کوتاه بوده است. این افراد می‌گوید وقت نبوده که مفاد قرارداد طوری تنظیم شود که اگر کوتیک نتوانست انتظارات را برآورده کند، رقم دریافتی او متناسب با عملکردش کاهش پیدا کند. اکتیویژن بلیزارد در پاسخ می‌گوید در قرارداد جدید، حداکثر رقم پرداختی به کوتیک از محل یکی از سهام جایزه‌اش ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده و در عین حال میزان سهامی که او باید برای تصاحبش پول پرداخت کند، افزایش پیدا کرده و همچنین سقف برخی پاداش‌های او کمتر شده است.

رویترز به این موضوع اشاره می‌کند که در رای‌گیری‌های این‌چنینی در شرکت‌ها معمولا درصد رای‌های موافق و مخالف آنقدر به هم نزدیک نیست. درواقع در مواردی که در شرکت‌های دیگر درصد آرای موافق و مخالف به هم نزدیک هستند، مدیران باید اقداماتی بیشتر انجام دهند تا سرمایه‌گذاران را قانع کنند که شرکت در مسیر درستی حرکت می‌کند.

مایکل وارنر، رئیس بخشی از شرکت CtW Investmant Group است که روی پاداش‌های پرداختی به مدیران ارشد شرکت‌ها تحقیق می‌کند. او که یکی از مخالفان سرسخت قرارداد جدید کوتیک است، می‌گوید به این خاطر که ۴۶ درصد رای‌دهندگان مخالف ماندن کوتیک بودند، اکتیویژن بلیزارد برای قانع کردن این افراد باید «دست به تغییرات درونی بیشتری بزند.» وارنر در ادامه عنوان می‌کند که اکتیویژن بلیزارد نمی‌تواند «به دستاوردهای گذشته‌ی خود تکیه کند» و فکر کند که با تغییراتی که تاکنون اعمال کرده، می‌تواند همه را راضی نگه دارد و مشکلاتی را که در پی چنین اختلاف‌نظری درون‌سازمانی به‌وجود می‌آیند، نادیده بگیرد.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ فکر می‌کنید اختلاف‌نظر بین سهام‌داران اکتیویژن بلیزاد برسر کوتیک چه تاثیری بر آینده‌ی این غول بازی‌سازی خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع GameRant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده