نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۵

شایعه: Dead Space بازی احیا شده‌ی EA است

منابع زیادی تأیید کردند که شایعات مطرح شده درباره احیای یکی از مجموعه بازی‌های الکترونیک آرتز، درواقع به بازی ترسناک و علمی تخیلی Dead Space مربوط می‌شود.

دیروز خبری مبنی بر تصمیم EA برای احیای یکی از آی پی‌های قبلی خود در آینده نزدیک منتشر شده بود. این ادعا که نخستین بار توسط جف گراب از نشریه GamesBeat مطرح شده بود، جزئیات خاصی از ماهیت این بازی مشخص نمی‌کرد، اما طرفداران همان ابتدا از صحبت‌های او اینگونه برداشت کردند که مجموعه بازی مورد نظر، درواقع همان سری ترسناک و علمی تخیلی Dead Space است.

حالا به نظر می‌رسد که این شایعه رفته رفته به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود. خبرگزاری Eurogamer امروز اعلام کرده که اطلاعات مشابهی را ازطریق منابع خود دریافت کرده است. در گزارش این وبسایت نوشته شده: «اطلاعاتی که ازطریق گزارش‌های ارائه شده به‌دست ما رسیده است، این قضیه را تأیید می‌کند.» Gematsu نیز در گزارش جداگانه‌ای به احیای مجموعه Dead Space در استودیوی Motive پرداخته که گفته می‌شود این پروژه بیشتر شبیه به یک بازسازی مجدد است تا اینکه به‌عنوان دنباله‌ای برای سه‌گانه‌ی موجود مطرح باشد.

تصویر هنری از بازی Dead Space

بنابراین احیای مجموعه‌ی Dead Space در قالب یک پروژه بازسازی بیشتر منطقی به نظر می‌رسد. به‌خصوص اگر Dead Space 3 را تجربه کرده باشید، می‌دانید که داستان این بازی به‌نوعی در این قسمت به پایان می‌رسد. بنابراین باید دید که درنهایت واکنش EA نسبت به این شایعات به چه شکل خواهد بود.

استودیوی EA Motive سال گذشته بازی موفق Star Wars: Squadrons را روانه بازار کرده و در توسعه بازی Star Wars: Battlefront 2 نیز نقش داشته است. لذا توسعه‌دهندگان این استودیو با دنیای بازی‌های علمی تخیلی آشنایی کامل داشته و انتظار می‌رود که با سری Dead Space نیز موفقیت آمیز ظاهر شوند. بازی‌های Dead Space، یک مجموعه‌ی ترسناک و در سبک بقا از استودیوی EA Redwood Shores است که اولین‌بار در سال ۲۰۰۸ برای پی سی، پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 منتشر شده بود. 

الکترونیک آرتز برنامه دارد تا در روز ۲۲ ژوئیه (۳۱ تیر ۱۴۰۰) قسمت جدید رویداد اختصاصی EA Play Live را با محوریت بازی‌ها و اطلاعیه‌های جدید خود برگزار کند. البته تا هنوز خبر زیادی از جزئیات برگزاری این برنامه در دست نیست، به جز اینکه گفته شده استودیوی DICE درباره حالت جدید بازی Battlefield 2042 که در DICE LA توسعه داده می‌شود، بیشتر توضیح خواهد داد. ضمن اینکه انتظار می‌رود مطابق معمول همیشه، یک سری اخبار جدید از بازی‌های ورزشی EA نیز در این برنامه‌ها منتشر شود.

در پایان نظرات خود را در این خصوص با ما در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده