نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۶

افت شدید کیفیت Metro Exodus Enhanced Edition در ایکس باکس سری اس

به نظر می‌رسد که نسخه ارتقاء یافته بازی Metro Exodus در کنسول ایکس باکس سری اس با مشکلاتی مواجه شده، به طوری که رزولوشن تصویر در برخی قسمت‌های بازی تا 512p هم پایین‌ می‌آید.

Metro Exodus سومین بازی از مجموعه‌ی Metro 2033 است که ماجراجویی Arytom و همراهانش برای خروج از مترو و ورود به شهر آشفته‌ی مسکو را روایت می‌کند. بازی‌های سری مترو همواره به گرافیک چشم نواز و به چالش کشیدن سخت افزارهای گیمینگ شهرت دارند، Metro Exodus نیز از این امر مستثنی نبوده و به رسم همیشه، یک نسخه ارتقاء یافته Enhanced Edition نیز دریافت کرده است. حالا گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که ظاهراً سخت‌افزار کنسول اقتصادی مایکروسافت به خوبی از پس این بازی برنیامده است.

براساس گزارش وبسایت Digital Foundry رزولوشن تصاویر بازی Metro Exodus Enhanced Edition روی ایکس باکس سری اس گاهی اوقات تا 512p هم افت می‌کند؛ یعنی 912×512 پیکسل.

اولویت توسعه‌دهندگان نسخه ارتقاء یافته بازی Metro Exodus، استفاده از تکنولوژی ری تریسینگ و اجرای روان بازی با نرخ فریم 60FPS بوده است؛ حتی اگر این کار به قیمت افت رزولوشن تصاویر تمام شده باشد. Digital Foundry تأیید می‌کند که این بازی هرگز به رزولوشن 1080p نمی‌رسد و در قسمت‌های جهان باز به‌طور متوسط با کیفیت 864p اجرا می‌شود. این درحالی است که در مبارزات یا قسمت‌های پیچیده‌تر، شرایط بدتر هم می‌شود.

مقایسه کیفیت Metro Exodus Enhanced Edition در کنسول های ایکس باکس

الکس باتایلیا از نشریه Digital Foundry در اینباره می‌گوید:

«وقتی مبارزات بازی شروع شده یا به مناطقی مانند نقشه Taiga می‌روید، به‌راحتی می‌توان افت شدید رزولوشن بازی را روی ایکس باکس سری اس مشاهده کرد. در این حالت، تصاویر بسیار تار یا به‌صورت Alias شده نشان داده می‌شود و این موضوع به نوع حرکات یا اشیایی که مشاهده می‌کنید بستگی دارد.»

البته این موضوع باعث شده تا تقریباً در هیچ جای بازی شاهد افت فریم تصاویر از نرخ ۶۰ فریم برثانیه نباشیم. بنابراین باوجود اینکه وضوح تصویر قطعاً پایین‌تر از حد ایده آل است، باید توجه داشت که ارائه‌ی همه‌ی ویژگی‌ها و جلوه‌های گرافیکی جذاب بازی در سخت‌افزاری که به مراتب توان کمتری نسبت به ایکس باکس سری ایکس یا یک پی سی قدرتمند گیمینگ دارد، تقریباً غیر ممکن است.

بنابراین اگر خیلی نگران کم شدن وضوح تصویر در زمان اجرای بازی Metro Exodus Enhanced روی ایکس باکس سری اس نباشید، باید گفت که کنسول اقتصادی مایکروسافت این بازی را خوب و روان اجرا می‌کند. اگر هنوز موفق به تجربه این شوتر جذاب نشدید، می‌توانید هم‌اکنون این بازی را به قیمت ۳۹.۹۹ دلار برای پی سی و کنسول‌ها خریداری کنید.

در پایان می‌توانید نظرات و تجربیات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع techraptor
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده