نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۷

تمایل سونی به هزینه روی بازی های جدید به جای خرید استودیو

هرمن هالست، رئیس استودیوهای پلی استیشن در اظهارات اخیر خود گفته که اهمیت چندانی برای تصاحب استودیوهای جدید قائل نیست و در عوض علاقه‌ی زیادی به دریافت آی‌پی‌های جدید دارد.

استودیوی Deviation Games، یک تیم جدید و مستقل از توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی است که روی یک آی پی جدید برای پلتفرم پلی استیشن کار می‌کند. درحال حاضر هیچ اطلاعاتی از این پروژه در دست نیست، اما به‌لطف مصاحبه جدیدی  که ازطریق نشریه یوروگیمر تدارک دیده شده، بیشتر با رویکرد سونی در قبال خرید استودیوهای جدید یا ایجاد آی‌ پی‌های تازه آشنا خواهیم شد.

براساس اظهارات هرمن هالست، رئیس استودیوهای پلی استیشن، به نظر می‌رسد که سونی برخلاف مایکروسافت که ظاهراً هیچ مشکلی برای پرداخت ۷.۵ میلیارد دلار جهت خرید استودیوهای بزرگی همچون بتسدا ندارد، بیشتر ترجیح می‌دهد روی آی پی‌های جدید هزینه کند. هالست در خلال صحبت‌های خود درباره بازی جدیدی که در استودیوی Deviation Games در دست ساخت دارند، در اینباره گفت‌وگو کرده است.

«یک IP جدید همیشه اتفاق شگفت انگیزی به شمار می‌رود. ما همواره به‌دنبال ارائه تجربیات جدید برای مخاطبان خود در جامعه کاربران پلی استیشن بودیم. ضمن اینکه نحوه‌ی دستیابی به این هدف از نظر ساختار سازمانی واقعاً برای من اهمیتی ندارد. چیزی که مهم است، چگونگی ارائه بهترین تجربیات ممکن برای جامعه‌ی مخاطبان ما است.»

هرمن هالست رئیس استودیوهای پلی استیشن

مطمئناً استودیوهای مستقل زیادی وجود دارند که سونی می‌تواند برای ایجاد آی پی‌های جدید با آن‌ها ارتباط برقرار کند، اما به نظر می‌رسد که اختلاف زیادی در رویکرد سونی و مایکروسافت درباره نحوه‌ی انجام این کار وجود دارد. سونی بیشتر تمایل دارد تا به‌جای تصاحب کامل یک استودیو، با پرداخت هزینه برای آی پی‌های جدید، هزینه‌های خود را محدود و مدیریت کند. درواقع اگر استودیوهای ریر، آبسیدین یا نینجا تئوری بازی‌های ضعیفی هم تولید کنند، مایکروسافت باید همچنان حقوق کارکنان این شرکت‌ها و سایر هزینه‌های عملیاتی آن را پرداخت کند. اما اگر بازی Deviation شکست بخورد، سونی فقط هزینه‌های سرمایه‌گذاری روی پروژه را از دست خواهد داد. بنابراین منطق رویکرد سونی هم جالب توجه است.

البته که مستقل ماندن هم امتیازات خاص خود را دارد؛ به‌ویژه با درنظرگرفتن اینکه Deviation Games توسط دو عضو سابق و قدیمی Treyarch (جیسون بلاندل و دیو آنتونی) تأسیس شده و احتمالاً آن‌ها هم ارزش زیادی برای استقلال و اصطلاحاً رئیس خود بودن قائل هستند.

مصاحبه روئسای استودیوی Deviation Games

جیسون بلاندل درباره خود بازی جدید Deviation نیز به یوروگیمر اعلام کرده که روند توسعه بازی بسیار خوب پیش می‌رود. آنتونی هم در ادامه اضافه کرده که این بازی مقیاس بزرگی داشته و در آینده درباره آن بیشتر شنیده خواهد شد. در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نفر در استودیوی دویشن مشغول به کار هستند. همان‌طور که گفته شد، هنوز چیزی از این بازی نمی‌دانیم اما رؤسای این استودیو، کسانی هستند که سال‌ها در Treyarch روی بازی‌های Call of Duty کار کردند. بنابراین می‌توان احتمال داد که شاید با یک بازی شوتر اول شخص مواجه باشیم.

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع thegamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده