نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۹

امکان تجربه بازی‌ های نسل جدید روی ایکس باکس وان ازطریق کلود گیمینگ

مایکروسافت قصد دارد تا امکان تجربه «بسیاری از» بازی‌های ایکس سری ایکس را ازطریق کلود گیمینگ روی کنسول نسل هشتمی خود فراهم کند.

مایکروسافت در حال حاضر امکان تجربه بازی‌های اکوسیستم ایکس باکس را ازطریق کلود گیمینگ روی مرورگرهای وب، گوشی‌های موبایل و سایر دستگاه‌های قابل حمل فراهم کرده است. خدمات کلود گیمینگ به‌عنوان بخشی از سرویس اشتراکی Xbox Game Pass Ultimate ارائه شده و قرار است در سال جاری میلادی ازطریق اپلیکیشن ایکس باکس برای پی سی و همچنین به‌صورت یکپارچه در رابط کاربری کنسول‌های ایکس باکس قابل دسترس باشد.

مایکروسافت می‌تواند با اینکار بین نسل‌های کنسول‌های ایکس باکس ارتباط برقرار کرده و امکان تجربه بازی‌های نسل جدید را بدون نیاز به خرید کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس یا ایکس باکس سری اس برای دارندگان ایکس باکس وان فراهم کند. مایکروسافت در پست جدید Xbox Wire در این خصوص می‌نویسد:

«برخی بازی‌هایی مانند Starfield ،Redfall و Stalker 2 که سال آینده ازطریق استودیوهای فرست پارتی و شرکای ما منتشر خواهند شد، به سرعت، عملکرد و تکنولوژی ایکس باکس سری ایکس | اس نیاز دارند. خوشحالیم که می‌بینیم توسعه‌دهندگان دیدگاه‌های خود را تا سطحی بالا بردند که تنها ازطریق سخت‌افزار نسل جدید امکان‌پذیر خواهد بود. بااین‌حال ما برای میلیون‌ها کاربری که هم‌اکنون از کنسول‌های ایکس باکس وان استفاده می‌کنند نیز برنامه داریم. به‌زودی اطلاعات بیشتری از نحوه تجربه بسیاری از بازی‌های نسل جدید مانند Microsoft Flight Simulator در کنسول‌های نسل قبلی شما و ازطریق Xbox Cloud Gaming منتشر خواهد شد. درست مثل کاری که قبلاً با گوشی‌های تلفن همراه و تبلت‌ها و مرورگرها انجام دادیم.»

بازی های کلاود گیمینگ ایکس باکس

مایکروسافت در جریان نشست خبری پیش از کنفرانس E3 اعلام کرده بود که قرار است امکان استفاده از ایکس باکس کلود گیمینگ را در تلویزیون‌های هوشمند متصل به اینترنت فراهم کند. بنابراین در آینده کاربران می‌توانند بدون نیاز به هیچگونه دستگاه اضافی و تنها با یک کنترلر از بازی‌های سرویس گیم پس لذت ببرند. ضمن اینکه مایکروسافت قرار است دستگاه ویژه‌ی سرویس‌های استریمینگ خود را تولید کند تا بدون نیاز به کنسول، امکان استفاده از کلود گیمینگ را در هر تلویزیون یا نمایشگری فراهم کند.

مایکروسافت در پایان اعلام کرده که برنامه‌های جدیدی را برای سرویس اشتراکی ایکس باکس گیم پس در دست بررسی دارد تا از این طریق به گسترش جامعه‌ی کاربران آن بپردازد.

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده