// سه شنبه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۰

تاد هاوارد: Starfield یک بازی بسیار بزرگ و طولانی خواهد بود

تاد هاوارد به‌تازی در مصاحبه‌ای از این گفته که مواردی در Starfield وجود دارند که می‌توانند بازیکنان را برای مدت‌های طولانی به بازی کردن ترغیب کنند.

بتسدا برای ساخت Starfield دست به انجام کارهای جدیدی زده است. برای مثال، استارفیلد پس از حدود دو دهه اولین دنیای ویدیو گیمی جدید بتسدا است و اینکه این بازی با استفاده از موتور جدید Creation Engine 2 در حال ساخت است. البته باوجود تمام موارد جدید، استارفیلد هنوز روح آثار بتسدا را در خود حفظ کرده و برای مثال هم دارای زاویه‌ی دید اول‌شخص است و هم سوم‌شخص. حتی تاد هاوارد نیز گفته ساختار استارفیلد «به‌نوعی شبیه به اسکایریم است.»

حال به‌نظر می‌رسد علاوه‌بر شباهت استارفیلد از نظر ساختار به الدر اسکرولز 5، بازی جدید بتسدا از نظر طولانی بودن گیم‌پلی نیز به اسکایریم شبیه است. هاوارد به‌تازگی مصاحبه‌ای با خبرگزاری تلگراف داشته و کمی درباره‌ی چگونگی طراحی شهرها در استارفیلد و اینکه تجربه‌ی بودن در این شهرها چقدر می‌تواند برای بازیکنان رضایت‌بخش باشد، صحبت کرده است.

یک ربات و سفینه فضایی در محیط بازی Starfield

هاوارد می‌گوید: نمی‌خواهم سطح انتظارات را بیش از اندازه بالا ببرم. در بازی شهرهایی داریم که مانند شهرهایی که در بازی‌های دیگرمان بنا کردیم، می‌سازیم. کلی مکان‌ داریم که مانند آن‌هایی که پیش‌تر ساختیم، در حال ساخت‌شان هستیم. ما می‌خواهیم بازیکنان زمانی‌که در حال گشت‌و‌گذار در این شهرها هستند، همان حس رضایت‌بخشی را تجربه کنند که در بازی‌های قبلی ما تجربه کرده‌اند. البته با توجه فضای متفاوت بازی استارفیلد، تجربه‌های متفاوتی هم ارائه خواهد شد و این چیزی است که ما درباره‌ی بازی‌ها دوست داریم. ما می‌خواهیم مسیری را در بازی انتخاب کنیم و آن را بپیماییم؛ در این بین کنجکاوی خود را تحریک کنیم و احتمالا در پایان پاداشی هم دریافت کنیم.»

او سپس اضافه می‌کند که Starfield بازی «بسیار بزرگی» خواهد بود و به این اشاره می‌کند که مردم هنوز اسکایریم را بازی می‌کنند و این موضوع برای بتسدا مهم است: «اگر جزو کسانی هستید که دوست دارید تا مدت‌ها به بازی کردن استارفیلد ادامه دهید، باید بگویم که ما زمان بیشتری را برای ساخت این بازی صرف کرده‌ایم تا آن را به اثری تبدیل کنیم که می‌توان برای مدت زمان طولانی تجربه کرد. درواقع مواردی در استارفیلد وجود دارند که بازیکنان را به ماندن در بازی ترغیب می‌کنند. همچنین ما بعدا مانند اسکایریم موارد جدیدتری را به بازی اضافه خواهیم کرد. البته در عین حال می‌خواهیم مطمئن شویم کسانی که فقط می‌خواهند مأموریت‌های اصلی استارفیلد را انجام دهند و در پایان حس کنند «موفق شده‌اند» و واقعا بازی را به پایان رسانده‌اند، به آن برسند.»

کاراکتر بازی Starfield در یک سفینه فضایی

به‌نظر می‌رسد اگر جزو کسانی هستید که وقت محدودی دارند و فقط به‌دنبال تجربه‌ی خط اصلی داستانی بازی هستند و شاید برخی مأموریت‌های فرعی را هم انجام دهند، در پایان از تجربه‌ی ارائه‌شده در بازی لذت خواهید برد. همچنین باید دید که رابطه‌ی استارفیلد با ماد و جامعه‌ی مادسازها چگونه خواهد بود؛ چراکه یکی از دلایلی که باعث شده The Elder Scrolls 5: Skyrim همچنان یک بازی محبوب باشد، عرضه‌ی مادهای متنوع برای آن بوده است. Starfield در تاریخ ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲ (۲۰ آبان ۱۴۰۱) برای ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، سرویس ایکس باکس گیم پس و پی سی عرضه خواهد شد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی صحبت‌های تاد هاوارد چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده