نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۹

اعلام تاریخ انتشار نسخه نسل نهمی بازی Doom Eternal

نسخه نسل نهمی بازی Doom Eternal با جلوه‌های گرافیکی و عملکرد بهتر و همچنین فعالسازی حالت Ray Tracing برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس منتشر می‌شود.

آپدیت جدید بازی Doom Eternal در کنسول‌های سونی و مایکروسافت، شوتر اول شخص جذاب و تحسین شده‌ی id Software و بتسدا را برای سخت‌افزار کنسول‌های نسل جدید بهینه‌سازی می‌کند. نسخه‌های مختلف این بازی در PS5، و کنسول‌های سری ایکس و سری اس چند انتخاب در آپشن‌های عملکرد بازی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. علاوه‌براین، نسخه پی سی بازی نیز از این آپدیت بی‌نصیب نمانده و قابلیت ری تریسینگ را برای کارت گرافیک‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند فعال می‌کند.

آپدیت نسخه نسل جدید Doom Eternal در تاریخ ۲۹ ژوئن (۸ تیر) منتشر می‌شود. در ادامه می‌توانید حالت‌های مختلف و نحوه اجرای بازی در هر مورد را برای کنسول‌های نسل جدید و پی سی ملاحظه کنید:

منوی ایکس باکس سری ایکس

ایکس باکس سری ایکس

  • در حالت Performance Mode: با رزولوشن 1800p و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه
  • در حالت Balanced Mode: با رزولوشن 2160p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه
  • در حالت Ray Tracing Mode: با رزولوشن 1800p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه

 

پلی استیشن 5 در کنار لوگوهای پلی استیشن

پلی استیشن 5

  • در حالت Performance Mode: با رزولوشن 1584p و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه
  • در حالت Balanced Mode: با رزولوشن 2160p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه
  • در حالت Ray Tracing Mode: با رزولوشن 1800p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه

 

ایکس باکس سری اس

ایکس باکس سری اس

  • در حالت Performance Mode: با رزولوشن 1080p و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه
  • در حالت Balanced Mode: با رزولوشن 1440p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه
  • حالت Ray Tracing Mode: در دسترس نیست

 

پی سی: حالت Ray Tracing Mode: پشتیبانی از تکنولوژی ری تریسینگ بسته به سخت‌افزار مورد استفاده‌ی کاربر

تمام نسخه‌های جدید این بازی از Dynamic Resolution Scaling برخوردار هستند؛ یعنی رزولوشنی که بالاتر به آن اشاره شده تنها در بهترین حالت ارائه شده و باتوجه به لزوم ثابت ماندن نرخ فریم تصاویر بازی، ممکن است در لحظات مختلف بازی تا حدودی افت داشته باشد.

Doom Eternal در مارس ۲۰۲۰ برای کنسول‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی منتشر شده بود. بتسدا ادعا کرده که شوتر آید سافتور دو برابر نسخه قبلی این بازی یعنی Doom برای شرکت سودآوری داشته است. هرچند آمار دقیقی از آن ارائه نشده است.

بتسدا در زمان انتشار این بازی اعلام کرده بود که Doom Eternal به پرفروش‌ترین بازی پلتفرم استیم تبدیل شده و به‌طور متوسط بیش از ۱۰۰ هزار بازیکن فعال دارد. ران سیجر، معاون فروش جهانی بتسدا در آن زمان گفته بود:

«باید از میلیون‌ها طرفدارمان در سراسر جهان تشکر کنم که چنین حمایت گرم و همه‌جانبه‌ای را از این بازی فوق‌العاده نشان دادند. باوجود هزاران فروشگاهی که در کشورهای مختلف جهان مجبور به تعطیلی شدند، خوشحالیم که تعداد بسیار زیادی از طرفداران قادر به تجربه دووم ایترنال بودند.»

سارا مرتضوی در نقد و بررسی Doom Eternal در زومجی امتیاز بسیار خوب ۹ از ۱۰ را به این بازی اختصاص داده و در بخشی از مقاله خود می‌نویسد:

« دووم ایترنال، نه‌تنها کماکان به رقصیدن در محیط و جنون و دیوانگی نیاز خواهد داشت، بلکه این‌بار مرزهای دیوانگی را برای‌تان جابه‌جا هم می‌کند و خب، اگر که به‌دنبال همین هم می‌گردید، دووم ایترنال برای شما ساخته شده است!»


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده