نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۶

جیم رایان: حذف بازی Cyberpunk 2077 از پلی استیشن استور تصمیم سختی بود

جیم رایان، مدیرعامل پلی استیشن برای اولین‌بار درباره تصمیم سونی برای حذف بازی Cyberpunk 2077 از فروشگاه رسمی پلی استیشن اظهارنظر کرده است.

مدیرعامل پلی استیشن در مصاحبه اخیر خود با وبسایت Axios درباره اقدام سونی برای حذف بازی سایبرپانک 2077 از فروشگاه پلی استیشن توضیحاتی را ارائه کرده است. جیم رایان گفته که سونی نمی‌تواند بازی مشکل داری که «تجربه بدی را برای بازیکنان رقم می‌زند» به جامعه‌ی کاربران پلی استیشن ارائه کند. وی با اشاره به اینکه حذف بازی سایبرپانک تصمیم بسیار سختی برای مدیران پلی استیشن بوده، از لزوم اقدام متناسب با شرایط ایجاد شده می‌گوید.

«این اقدام، تصمیم بسیار سختی برای ما بود، اما درنهایت باید کاری که به نفع جامعه‌ی پلی استیشن بود را انجام می‌دادیم. ما نمی‌توانیم با اطلاع از وضعیت یک بازی، چیزی که ممکن است به یک تجربه بد منجر شود را به کاربران بفروشیم.»

رایان درباره اینکه برای بازگشت این بازی به فروشگاه رسمی پلی استیشن باید چه اتفاقاتی بیافتد، توضیحی ارائه نکرده است.

بازی نقش آفرینی و بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 بعد از سه مرتبه تأخیر و اتفاقات زیادی که در این مدت افتاد، نهایتاً در دسامبر سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شد. اما مشکلی که وجود داشت، نواقص فنی بسیار زیاد و غیرقابل چشم پوشی این بازی بود که بیشتر در کنسول‌های PS4 و ایکس باکس وان دیده می‌شد. حجم انتقادات از سوی کاربران به‌حدی بود که سونی یک هفته بعد از انتشار، تصمیم به خارج کردن بازی از PlayStation Store گرفت.

نسخه های مختلف بازی سایبرپانک 2077

بعد از این اتفاق، سی دی پراجکت رد با آپدیت‌های متعددی سعی در اصلاح ایرادات بازی داشت به‌طور که مثلاً در آپدیت 1.2 این بازی، ۵۰۰ مورد بهبود عملکرد در قسمت‌های مختلف بازی ایجاد شده بود. ضمن اینکه برای خریدارانی که اصلاً تمایل به نگه داشتن بازی نداشتند نیز امکان پس دادن و دریافت هزینه‌های پرداختی فراهم شده بود.

سی دی پراجکت رد گفته که هنوز منتظر دریافت تأییدیه سونی برای بازگرداندن سایبرپانک 2077 به PlayStation Store است. این در حالی است که بیش از پنج ماه از خروج این بازی از فهرست فروشگاه آنلاین سونی می‌گذرد.

آدام کیسینسکی، مدیرعامل سی دی پراجکت رد در اینباره می‌گوید:

«متأسفانه اطلاعات جدیدی در اینباره ندارم. ما همچنان درحال بحث و گفت‌وگو با مقامات سونی هستیم و همان‌طور که مشاهده می‌کنیم، شرایط بازی با هر آپدیت بهتر و بهتر می‌شود. اما همان‌طور که قبلاً هم گفتیم، این تصمیم صرفاً توسط سونی گرفته شده و ما هم منتظر پاسخ آن‌ها برای بازگشت بازی به فروشگاه پلی استیشن هستیم. تا آن زمان، قادر به ارائه‌ی توضیحات بیشتر در این زمینه نخواهیم بود.»

گلیچ های بازی Cyberpunk 2077

بعد از اینکه ۳.۵ ماه از خروج بازی اکشن و RPG سی دی پراجکت از PlayStation Store گذشته بود، نواکوفسکی، مدیر توسعه تجارت CD Projekt اختیار تصمیم گیری در این خصوص را به‌طور کامل به سونی نسبت داده و اعلام کرده بود که خود آن‌ها هم منتظر جواب این شرکت هستند.

«ما معتقدیم که در حال حاضر به این اتفاق بسیار نزدیک شدیم اما مطمئناً تصمیم نهایی از جانب آن‌ها خواهد بود. لذا باید منتظر بمانیم و ببینیم که چه اتفاقی خواهد افتاد.»

نواکوفسکی در ادامه اضافه می‌کند که حذف بازی از فروشگاه سونی قطعاً به آمار فروش بازی در تمامی پلتفرم‌ها آسیب وارد کرده است. وی در پاسخ به سؤالی که درباره وضعیت آینده‌ی فروش این بازی پرسیده شده بود، آمار یا اطلاعات خاصی را ارائه نکرده اما می‌گوید که دو عامل در این امر بیشترین تأثیر را خواهند داشت؛ یکی انتشار نسخه نسل نهمی این بازی برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس و دومی بازگشت بازی به فروشگاه رسمی پلی استیشن.

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده