// جمعه, ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۵

مایکروسافت به دنبال ساخت دستگاه ویژه سرویس ایکس کلاود

فیل اسپنسر و ساتیا نادلا اخیرا در مورد عملکرد بسیار خوب ایکس باکس گیم پس و Azure صحبت کرده‌اند و به پروژه‌های آینده ایکس باکس برای سرویس ابری ایکس کلاود اشاره کرده‌اند.

در آستانه شروع رویداد دیجیتالی E3 2021، رؤسا و اعضای مهم مایکروسافت صحبت‌هایی را در مورد آینده ایکس باکس ارائه کرده‌اند. البته این گفت‌وگو در یک ویدیو رسانه‌ای از پیش ضبط شده انجام شده است.

دراین گفت‌وگو، ساتیا نادلا، فیل اسپنسر و چند تن دیگر از اعضای مهم مایکروسافت و ایکس باکس، در مورد عملکرد بسیار خوب ایکس باکس گیم پس و Azure صحبت کرده‌‌اند. همچنین دراین‌میان اطلاعاتی از کلاود گیمینگ هم در دسترس قرار گرفته است. 

در ابتدا اعلام شد که ایکس باکس در تلاش است تا با همکاری شرکت‌های تولید کننده تلویزیون، ایکس باکس گیم پس را در اختیار کاربران تلویزیون‌های هوشمند قرار دهد. فارغ از اینکه کاربران سرویس آلتیمیت، به سرویس ابری مایکروسافت هم دسترسی دارند، با کامل شدن این همکاری شاهد تجربه‌ی بازی‌های ایکس باکس بدون نیاز به کنسول روی تلویزیون‌های هوشمند هستیم و کاربران تنها به یک کنترلر نیاز دارند.

درواقع، لیز هرمن اعلام کرده که در حال توسعه یک دستگاه استریمینگ جدا هستند که به تلویزیون‌های هوشمند متصل و اجازه می‌دهد تا بازیکن بازی مورد علاقه خود را استریم کند. ازاین‌رو اگر به اینترنت قوی‌ای دسترسی داشته باشید، قادر به استریم بازی‌ها خواهید بود. در ادامه، فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس باکس مایکروسافت، اعلام کرد که تمامی کاربران ایکس باکس گیم پس آلتیمیت در هفته‌های آینده به پروژه ایکس کلاود روی مرورگر کامپیوتر خود دسترسی پیدا می‌کنند. به‌عبارتی به‌واسطه‌ی مرورگرهای کروم، اج و سافاری می‌توانید بازی‌های گیم پس و پروژه ایکس کلاود را تجربه کنید.

همچنین مشخص شده که در هفته‌های آینده کاربران سرویس ابری مایکروسافت شاهد اعمال بهبودهایی روی سرعت بارگذاری، نرخ فریم و بهبود کلی بازی‌ها هستیم و مایکروسافت آپدیت نسل بعد خود را برای بازی‌ها خواهند بود. تابه‌امروز ایکس باکس کلاود گیمینگ روی بلید سرور و برپایه قدرت کنسول ایکس باکس وان اس است. این در حالی است که در آینده شاهد انتقال ایکس باکس کلاود گیمینگ روی بلید سرور و برپایه کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت خواهیم بود.

دراواخر سال جاری میلادی هم شاهد اضافه شدن کلاود گیمینگ ایکس باکس به سرویس ایکس باکس گیم پس کشورهای استرالیا، برزیل، مکزیک و ژاپن هستیم. همچنین روی کامپیوتر، کلاود گیمینگ با برنامه ایکس باکس ادغام خواهد شد و روی کنسول هم گزینه‌ای اضافه می‌شود تا بازیکنان قبل از دانلود یک بازی، به‌واسطه‌ی ویژگی سرویس گیمینگ ابری مایکروسافت، آن را امتحان کنند.

تابه‌امروز مایکروسافت ویژگی‌های مختلفی را برای پلتفرم ایکس باکس خلق کرده که هرکدام از آن‌ها باعث راحتی کاربر برای تجربه‌ی یک بازی شده است. ازطرفی با خرید استودیوهای مختلف سعی کرده تا بازی‌های متنوع‌تری را توسعه دهد. ازاین‌رو باید منتظر بمانیم و ببینیم مایکروسافت و تیم ایکس باکس در رویداد E3 2021 چه محتویاتی را برای کاربران خود درنظر گرفته‌اند. نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟


منبع Engadget
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده