نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۵

دانلود رایگان بازی Control از فروشگاه اپیک گیمز

فروشگاه اپیک گیمز این هفته بازی اکشن ماجراجویانه‌ی Control استودیوی رمدی را به رایگان در اختیار کاربران کامپیوتر قرار داده است.

در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که بازی اکشن ماجراجویانه‌ی Control استودیوی رمدی جایگزین بازی Frostpunk در فروشگاه اپیک گیمز شده است که در بازه‌ی زمانی ۱۳ تا ۲۰ خرداد (۳ تا ۱۰ ژوئن) به رایگان قابل دریافت بود. بازی کنترل که در حالت عادی با برچسب قیمتی ۲۳.۹۹ پوند در فروشگاه اپیک به فروش می‌رسد، در تاریخ ۲۷ خرداد (۱۷ ژوئن) جای خود را به دو بازی Hell is Other Demons و Overcooked 2 خواهد داد. مدتی قبل شرکت اپیک ادعا کرد که فروشگاه Epic Games از زمان راه‌اندازی در آذر ۱۳۹۷ بیش از ۱۶۰ میلیون کاربر را به خود جذب کرده است.

شرکت اپیک از زمان راه‌اندازی فروشگاه خود به‌شکل هفتگی بازی‌هایی را به‌صورت رایگان به کاربران کامپیوتر اعطا می‌کند و در سال ۲۰۲۰ نیز تعداد ۱۰۳ بازی را در اختیار بازیکنان قرار داد که ارزش آن‌ها در مجموع به ۲ هزار و ۴۰۷ دلار می‌رسید. شرکت اپیک همچنین از دریافت رایگان بیش از ۷۴۹ میلیون بازی توسط کاربران در سال گذشته‌ی میلادی خبر داده است. براساس سندی که به‌عنوان بخشی از نبرد حقوقی بین شرکت‌های اپیک و اپل منتشر شده است، فروشگاه Epic Games برای اعطای رایگان بازی‌ها به کاربرانش در یک بازه‌ی زمانی ۹ ماهه نزدیک به ۱۲ میلیون دلار هزینه کرده است. شرکت اپیک در طول ۹ ماه نخست راه‌اندازی فروشگاه خود تعداد ۳۸ بازی را به‌شکل رایگان در اختیار کاربران قرار داد که برای خریداری هر یک از آن‌ها مبالغ متفاوتی را به توسعه‌دهندگان و ناشران آثار پرداخت کرده است.

بازی‌هایی نظیر Super Meat Boy ،World of Goo و Rime مبلغ ۵۰ هزار دلار یا کمتر خرج روی دست شرکت اپیک گذاشته است، اما برای خریداری سه بازی Subnautica (۱.۴ میلیون دلار)، Mutant Year Zero (۱ میلیون دلار) و Batman Arkham Collection (۱.۵ میلیون دلار) بیش از ۱ میلیون دلار هزینه شده است. فروشگاه اپیک گیمز کماکان به ارائه‌ی پیشنهادهای هیجان‌انگیز  ادامه می‌دهد و کاربران تا تاریخ ۲۷ خرداد (۱۷ ژوئن) می‌توانند بازی‌هایی با برچسب قیمتی بالاتر از ۱۴.۹۹ دلار را با ۱۰ دلار تخفیف خریداری کنند که شامل بازی‌های موجود در حراج Mega Sale نیز می‌شود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده