// یکشنبه, ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۷

بازگشت دو بازی ساز قدیمی به صنعت ویدیوگیم پس از ۲۳ سال

روبرتا ویلیامز و کن ویلیامز که به‌عنوان دو موسس شرکت بازی‌سازی نابودشده‌ی Sierra Entertainment شناخته می‌شود، در سال ۲۰۲۱ میلادی قصد بازگشت با بازی The Secret را دارند.

گاهی مواقع اخبار بازی واقعا می‌توانند عجیب و غیر قابل پیش‌بینی باشند. کن ویلیامز و روبرتا ویلیامز که بیشتر از دو دهه از عرضه‌ی آخرین بازی‌ها آن می‌گذرد، قصد بازگشت به جهان بازی‌سازی را دارند و روی پروژه‌ای کار می‌کنند که فعلا با اسم رمز بازی The Secret شناخته می‌شود. تازه این بازی دقیقا قرار است استایل آثار کلاسیک Sierra را داشته باشد؛ همان تیم بازی‌سازی متمرکز روی بازی‌های ادونچر که توسط این زوج به وجود آمد و در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی توانست توجه گیمرهای زیادی را به خود جلب کند.

شاید تک‌تک آثار سیرا چه از نظر مالی و چه از نظر دریافت نظرهای حرفه‌ای مثبت کاملا موفق نبوده باشند، اما گیمرهایی هستند که احتمالا هرگز تجربه‌های خود از بازی Gabriel Knight، بازی King's Quest، بازی Space Quest، بازی Police Quest، بازی Quest for Glory، بازی Phantasmagoria و بازی Leisure Suit Larry را فراموش نمی‌کنند. شرکت Sierra Entertainment با بازی‌های خود کاری کرد که افراد زیادی سبک Point and click را دوست داشته باشند. چون بازی‌های سیرا در نویسندگی، طراحی مرحله و مکانیک‌های گیم‌پلی واقعا هویت خود را داشتند.

کن و روبرتا ویلیامز در سال ۱۹۹۸ میلادی به‌صورت کامل بازی‌سازی را کنار گذاشتند. چند سال بعد هم با خریداری شدن شرکت صاحب سیرا اینترتینمنت توسط اکتیویژن، تیم بازی‌سازی مورد بحث برای همیشه از بین رفت؛ تا فقط برند Sierra باقی بماند و مثلا بازی‌های قدیمی خود را هر از چند وقت یک بار تحویل فروشگاه‌های دیجیتالی همچون GOG بدهد.

اداره پلیس محلی در بازی ادونچر قدیمی شرکت سیرا اینترتینمنت

چه شد که آن‌ها مجددا تصمیم به ساخت یک بازی ویدیویی گرفتند؟ روبرتا ویلیامز ایده‌ای برای یک بازی جدید داشت و در همین حین کن ویلیامز داشت از کار آزمایشی با ابزارهای مختلف سه‌بعدی موتور بازی‌سازی یونیتی لذت می‌برد! اگر می‌خواهید این دو بازی‌ساز محترم و به یاد ماندنی را بیش‌ازپیش بشناسید، فصل نخست سریال High Score شبکه نتفلیکس را به تماشا بنشینید تا به کمک این مستند موفق به شنیدن حرف‌های آن‌ها راجع به تاریخ ویدیوگیم شوید.

مارکوس مکسیموس مرا به‌عنوان یک طراح سه‌بعدی کاربلد به روبرتا ویلیامز و کن ویلیامز برای ساخت بازی The Secret کمک کرده است. انتظار می‌رود که این بازی ادونچر نشانه‌وکلیک پیش از پایان یافتن سال ۲۰۲۱ میلادی برای کامپیوترهای شخصی عرضه شود. در نتیجه اگر طرفدار قدیمی سیرا اینترتینمنت باشید، شاید اکنون باید مشغول روزشماری برای ساخته‌ی جدید این زوج موفق و تأثیرگذار شوید.


منبع Destructoid
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده