تهیهکننده بازی PES 2022: عملکرد پلی استیشن 5 شگفت انگیز است
طبق جدیدترین اخبار، سیتارو کیمورا، تهیهکننده مجموعه بازیهای فوتبالی eFootball PES در کونامی اخیرا دربارهی عملکرد پلی استیشن 5 در مصاحبهای که اخیرا در مجلهی PLAY چاپ شده، نظر داده و آن را «شگفتانگیز» خوانده است. او از این گفته که هدف تیم ساخت PES 2022 این است که جلوههای بصری این بازی را تا جای ممکن به واقعیت نزدیک کنند و اصطلاحا به یک گرافیک Photorealistic برسند. کیمورا توضیح میدهد:
«فکر میکنم اینکه بتوانیم آن حس هیجان و موفقیت را که در ورزش فوتبال وجود دارد، در این بازی (PES 2022) بگنجانیم، بسیار مهم است. تازه به یک مورد مهم دیگر اشاره نکردهام و آن تجربهی بازی درواقعگرایانهترین گرافیک ممکن است.
عملکرد پلی استیشن 5 شگفتانگیز است. ما با اینکه بسیار از سختافزار کنسول بهره بردهایم، در عین حال با چالشهایی هم مواجه شدهایم و حس میکنیم که آرامآرام در حال نزدیک شدن به «سطح جدیدی» از استفاده از آن هستیم. البته فارغ از اینکه چقدر عملکرد پلی استیشن 5 عالی است، این را هم باید درنظر گفت که هنگام کار با آن با محدودیتهای مختلفی مواجه شدهایم و بنابراین فکر میکنم رسیدن به آن «سطح جدید» بسیار مشکل است. به این خاطر میگویم مشکل است، چون آن سطحی از واقعگرایی که ما درنظر داریم درواقع دقیقا قرار است بازآفرینی بیکموکاست خود واقعیت باشد.
این واقعگرایی شامل مواردی چون نمایش جو موجود در استادیوم، هواداران مشتاق در آن، ابراز احساسات پرشوروشوق خود بازیکنان در زمین، بافت پوست و مو، حرکات پرجزئیات عضلات و تعریق آنها میشود. حتی درز لباسهای بازیکنان را هم میخواهیم واقعگرایانه طراحی کنیم.
به نظرم هدف ما این است که خود جهان واقعی را بازآفرینی کنیم. تعریف کلی این هدف میتواند بازتولید یک وضعیت لایو اکشن باشد. البته بازتولید چنین چیزی خود ممکن است به ساخته شدن جهانی بینجامد که غیرطبیعی و ناقص بهنظر میرسد. ما معتقدیم زمانی رسیدن به فوتورئالیسم محقق میشود که «المانهای» مختلفی به قصد تحتتاثیر قرار دادن بازیکنان به بازی اضافه شده باشد. گیمرها چهرهی بازیکنان فوتبال را میشناسند و قبلا در جایگاه تماشاچی با هواداران پرشور روبهرو شدهاند و با جو استادیوم آشنا هستند. به همین خاطر خیلی سخت است که بتوان این افراد را با «شگردهای مجازی گول زد.» اما باید بگویم که همین موضوع است که باعث شده حس کنیم برآمدن از پس چنین چالشی ارزشش را دارد.»
کونامی در سال ۲۰۲۰ گفته بود که موتور بازیسازی که برای ساخت PES 2022 به کار میرود، تغییر کرده و آنها حالا از آنریل انجین برای توسعهی این بازی استفاده میکنند. کیمورا در مصاحبهی اخیر خود دربارهی اینکه موتور آنریل انجین چگونه به آنها در ساخت جدیدترین نسخهی مجموعهی PES کمک کرده، مثالهایی زده است: «یک مثال واضح آن این است که طراحان بازی با استفاده از ویژگی Blueprint در موتور آنریل انجین میتوانند بدون کمک برنامهنویسان وظایف مختلفی را برعهده بگیرند. با انجام چنین کاری میتوان به فرایند توسعهی بازی سرعت بخشید، مهارتهای فردی طراحان را بهبود داد و خیلی موارد مفید دیگر.»
اطلاعات خاصی هنوز از بازی PES 2022 منتشر نشده است. بااینحال، میدانیم که این بازی قرار است اولین نسخهی نسل نهمی از مجموعهی Pro Evolution Soccer باشد و علاوهبر کنسولهای نسل هشتمی و پی سی، برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس هم عرضه میشود.
نظر شما کاربران زومجی درخصوص سخنان تهیهکنندهی PES 2022 چیست؟ از این بازی چه انتظاراتی دارید؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.