زمان دقیق و جزییات کنفرانس شرکت ها در E3 2021

زمان دقیق و جزییات کنفرانس شرکت ها در E3 2021

سه شنبه, ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۹

در فاصله چند روز مانده به شروع جشنواره E3 2021، نگاهی خواهیم داشت به زمان دقیق کنفرانس شرکت‌های حاضر در آن. با زومجی همراه باشید.

بدون شک E3 یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد‌های دنیای بازی‌های ویدیویی است که سال گذشته با آن شکوه و گستردگی همیشگی برگزار نشد ولی امسال، قرار است شاهد برگزاری کنفرانس‌ها و رویداد‌های مختلفی در جریان آن باشیم. E3 2021 به طور دقیق از ۲۲ تا ۲۵ خرداد در جریان خواهد بود اما پیش از این تاریخ و در شب ۲۰ خرداد هم رویداد Summer Game Fest را با اجرای جف کیلی داریم که قطعا به اندازه کنفرانس‌های خود نمایشگاه اهمیت خواهد داشت و آغازی است برای یک هفته اخبار و نمایش‌های جذاب برای طرفداران بازی‌های ویدیویی.

با توجه به اهمیت E3 2021، در ادامه زمان دقیق برگزاری کنفرانس‌ها و جزییاتی مختصر از هرکدام را جمع‌بندی کرده‌ایم تا بتوانید راحت‌تر برای تماشای آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. زومجی هم مثل سابق سعی خواهد کرد تا اخبار مرتبط با E3 2021 را در سریع‌ترین زمان ممکن پوشش بدهد.

اسم کنفرانستاریخ کنفرانسساعت کنفرانس به وقت ایران
افتتاحیه Summer Game Festپنج شنبه ۲۰ خرداد۲۲:۳۰
IGN Expoشنبه ۲۲ خرداد۰۰:۳۰ بامداد
Wholesome Gamesشنبه ۲۲ خرداد۲۱:۳۰
یوبیسافتشنبه ۲۲ خرداد۲۳:۳۰
دیوالور دیجیتالیکشنبه ۲۳ خرداد۰۱:۰۰ بامداد
Gearbox Entertainmentیکشنبه ۲۳ خرداد۰۱:۳۰ بامداد
کنفرانس مشترک بتسدا و مایکروسافتیکشنبه ۲۳ خرداد۲۱:۳۰
اسکوئر انیکسیکشنبه ۲۳ خرداد۲۳:۴۵
برادران وارنردوشنبه ۲۴ خرداد۰۱:۳۰ بامداد
PC Gaming Showدوشنبه ۲۴ خرداد۰۲:۰۰ بامداد
Future Games Showدوشنبه ۲۴ خرداد۰۳:۳۰ بامداد
کپکامدوشنبه ۲۴ خردادنامشخص
Take-Twoدوشنبه ۲۴ خردادنامشخص
Limited Run Gamesسه شنبه ۲۵ خرداد۰۰:۳۰ بامداد
نینتندوسه شنبه ۲۵ خرداد۲۰:۳۰
باندای نامکوسه شنبه ۲۵ خردادنامشخص
کنفرانس اختصاصی EA Play الکترونیک آرتزپنج‌شنبه ۳۱ تیرنامشخص

لوگوی رویداد سامر گیم فست جف کیلی

زمان کنفرانس افتتاحیه Summer Game Fest

پنج شنبه ۲۰ خرداد ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران

همانطور که اشاره کردیم، پیش از شروع رسمی E3 2021، رویداد Summer Game Fest را با اجرای جف کیلی خواهیم داشت که ساعت ۲۲:۳۰ پنج شنبه ۲۰ خرداد با مراسم افتتاحیه آغاز می‌شود. به گفته جف کیلی، در افتتاحیه سامر گیم فست شاهد حضور ۲۰ تا ۳۰ بازی مختلف خواهیم بود که قطعا در بین آن‌ها، هم رونمایی‌های جدیدی خواهیم داشت و هم نمایش‌هایی از بازی‌های معرفی‌شده. شرکت‌های مشهوری در این مراسم حاضر خواهند بود که از جمله آن‌ها می‌توان به پلی استیشن سونی اشاره کرد که از قضا امسال هم کنفرانس اختصاصی برای E3 ندارد. همینطور اکتیویژن هم وعده رونمایی از فصل جدید وارزون و کال آو دیوتی را در این مراسم داده و حتی شایعه‌هایی از احتمال حضور بازی مورد‌انتظار Elden Ring هم به‌گوش می‌رسد که طرفدارانش مدت‌ها چشم‌انتظار نمایش جدید آن مانده‌اند.

همچنین به عنوان بخشی از رویداد سامر گیم فست، شرکت Koch Media هم ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه جمعه ۲۱ خرداد کنفرانسی خواهد داشت. این شرکت IP‌های مهمی چون Saints Row و Dead Island دارد که شاید نمایش‌هایی مرتبط با آن‌ها ببینیم.

لوگوی رویداد IGN Expo

زمان کنفرانس IGN Expo در E3 2021

شنبه ۲۲ خرداد ساعت ۰۰:۳۰ بامداد به وقت ایران

رسانه معتبر IGN، قرار است قسمت جدیدی از برنامه IGN Expo را در اولین دقایق از بامداد شنبه ۲۲ خرداد به وقت ایران برگزار کند و در جریان آن، شاهد معرفی بازی‌هایی جدید، نمایشی از بازی‌های معرفی‌شده و همینطور ویدیو‌های گیم پلی آثار مختلف خواهیم بود.

کنفرانس E3 2022 شرکت Wholesome Games

زمان کنفرانس Wholesome Games در E3 2021

شنبه ۲۲ خرداد ساعت ۲۱:۳۰ به وقت ایران

Wholesome Games رویدادی برای عاشقان بازی‌های مستقل خواهد بود؛ جایی که طبق اعلام این شرکت، شاهد نمایش ۷۵ بازی مستقل خواهیم بود که برخی از آن‌ها، برای اولین بار معرفی می‌شوند و حتی برخی قرار است در جریان رویداد منتشر شوند. پس اگر طرفدار بازی‌های مستقل هستید، این رویداد را هم در تقویم خودتان ثبت کنید.

پوستر کنفرانس یوبییسافت در E3 2021

زمان کنفرانس یوبیسافت در E3 2021

شنبه ۲۲ خرداد ساعت ۲۳:۳۰ به وقت ایران

یوبیسافت در بازه‌های زمانی مختلفی، مراسم اختصاصی خودش را با نام Ubisoft Forward برگزار کرده و حال قرار است قسمت جدیدی از این مراسم آنلاین را در قالب کنفرانس E3 2021 یوبیسافت شاهد باشیم. یوبیسافت اخیرا اعلام کرد که ریمیک Prince of Persia Sands of Time در این مراسم حاضر نخواهد بود و عرضه آن به سال ۲۰۲۲ موکول شده است؛ با این حال هنوز هم می‌توان انتظار نمایش‌هایی از چند بازی مشهور این شرکت را داشت. فارکرای ۶ که چندی پیش نمایش گیم پلی آن منتشر شد، احتمالا یکی از این بازی‌ها خواهد بود.

به همین ترتیب Rainbow Six Extraction که اخیرا اسم نهایی‌اش اعلام شد هم جزو بازی‌هایی است که نمایشی از آن احتمالا خواهیم دید و البته که می‌توان انتظار اطلاعاتی در مورد محتویات جدید بازی‌هایی چون Watch Dogs Legion یا Assassin's Creed Valhalla داشت. حتی شاید چند سورپرایز مثل بازی آواتار یوبیسافت را هم در این رویداد ببینیم.

لوگوی شرکت دیوالور دیجیتال برای E3 2021

زمان کنفرانس دیوالور دیجیتال در E3 2021

شنبه ۲۲ خرداد

شرکت دیوالور دیجیتال جدا از اینکه ناشر برخی از بازی‌های مستقل موفق سال‌های اخیر بوده، چند سالی است که نمایش‌های مفرح و حتی عجیب و غریبی در E3 برگزار می‌کند و امسال هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود. نمایش این شرکت در E3 2021 هم قرار است شنبه ۲۲ خرداد برگزار شود و می‌توان انتظار معرفی چند بازی جدید را از طرف آن‌ها داشت که به لیست آثار موردانتظار علاقه‌مندان بازی‌های مستقل اضافه شوند و البته که باید دید دیوالور، امسال چه کارهای عجیب و غریبی در کنفرانس خود انجام می‌دهد.

پوستر بازی Borderlands 3

زمان کنفرانس Gearbox Entertainment در E3 2021

شنبه ۲۲ خرداد

گیرباکس اینتراکتیو ۲۲ خرداد نمایشی اختصاصی خواهد داشت. گیرباکس را بیش از هر چیزی با سری معروف Borderlands می‌شناسیم و شایعه‌هایی منتشر‌شده، از احتمال معرفی یک نسخه فرعی از این مجموعه در جریان رویداد گیرباکس خبر می‌دهند.

کنفرانس مشترک مایکروسافت بتسدا در E3 2021

زمان کنفرانس مشترک بتسدا و مایکروسافت در E3 2021

یکشنبه ۲۳ خرداد ساعت ۲۱:۳۰ به وقت ایران

مایکروسافت و بتسدا چند سالی بود که هرکدام کنفرانس اختصاصی خودشان را در E3 برگزار می‌کردند و حال پس از خرید زنیمکس توسط مایکروسافت و به‌طبع آن ملحق شدن بتسدا به استودیو‌های بازیسازی مایکروسافت، قرار است یک نمایش مشترک باهم در E3 2021 داشته باشند. هم مایکروسافت و هم بتسدا، آنقدر بازی‌های مختلفی دارند که بتوان برای تماشای این کنفرانس هیجان‌زده بود؛ از اطلاعات نسخه جدید Forza Horizon گرفته تا حتی نمایشی از بازی Fable و در سمت بتسدا هم پخش شدن نمایشی از بازی موردانتظار Starfield که شایعه‌هایش در این مدت تیتر یک اخبار بوده‌اند. 

کنفرانس مشترک این دو شرکت حتی می‌تواند میزبان سورپرایز‌هایی احتمالی هم باشد و شاید اصلا بتسدا نمایشی از نسخه جدید الدر اسکرولز هم آماده کرده باشد یا اخبار مهمی در مورد بازی‌های بزرگی که در روز عرضه برای گیم پس منتشر می‌شوند، بشنویم. 

لوگوی اسکوئر انیکس برای نمایشگاه E3 2021

زمان کنفرانس اسکوئر انیکس در E3 2021

یکشنبه ۲۳ خرداد ساعت ۲۳:۴۵ به وقت ایران

اسکوئر انیکس یکی دیگر از شرکت‌های بزرگی است که در E3 2021، کنفرانسی ۴۰ دقیقه‌ای برگزار خواهد کرد. با توجه به مدت زمان کنفرانس، می‌توان انتظار نمایشی جمع و جور را از اسکوئر انیکس داشت؛ مخصوصا که این شرکت برنامه ویژه‌ای برای توکیو گیم شو هم دارد که احتمال آثار شرقی خودش را برای آن نگه می‌دارد. با در نظر گرفتن این موضوع، در کنفرانس اسکوئر انیکس احتمالا شاهد نمایش محتویات جدید مارول اونجرز خواهیم بود، بازی Babylon's Fall نمایشی خواهد داشت و حتی از بازی جدید شرکت ایداس مونتریال هم نمایشی خواهیم دید.

پوستر بازی Back 4 Blood

زمان کنفرانس برادران وارنر در E3 2021

دوشنبه ۲۴ خرداد ساعت ۰۱:۳۰ بامداد به وقت ایران

شرکت برادران وارنر هم امسال در E3 2021 رویدادی برگزار خواهد کرد که البته خیلی نباید انتظار زیادی از آن داشت. در حالی که انتظار می‌رفت در این رویداد شاهد بازی‌هایی مثل Hogwart's Legacy باشیم، ولی اخیرا سخنگوی وارنر اعلام کرد که E3 2021 این شرکت صرفا روی بازی Back 4 Blood متمرکز خواهد بود و قرار نیست نمایشی از بازی دیگری ببینیم.

پوستر کنفرانس پی سی گیمینگ شو برای E3 2021

زمان کنفرانس PC Gaming Show در E3 2021

دوشنبه ۲۴ خرداد ساعت ۲ بامداد به وقت ایران

PC Gaming Show یکی از کنفرانس‌های قدیمی و ثابت E3 است که امسال هم شاهد برگزاری آن خواهیم بود. این رویداد معمولا هم روی بحث‌های سخت افزاری کامپیوتر تمرکزی دارد و هم اینکه در جریان آن، شاهد نمایشی از بازی‌های کامپیوتر هم هستیم. برای مثال در سال‌های گذشته نسخه‌های بهبودیافته Age of Empires در جریان این رویداد معرفی شدند و شاید امسال هم بتوان نمایشی از Age of Empires 4 را در آن تماشا کرد. همینطور شرکت ولو هم اعلام کرده که در کنفرانس پی سی گیمینگ شو اخبار جدیدی برای گیمر‌ها خواهد داشت که باید منتظر ماند و دید چقدر هیجان‌انگیز هستند.

پوستر نمایش فیوچر گیمز شو برای E3 2021

زمان کنفرانس Future Games Show در E3 2021

دوشنبه ۲۴ خرداد ساعت ۳:۳۰ بامداد به وقت ایران

Future Games Show رویدادی از سایت معتبر گیمزرادار است که اولین بار سال گذشته و در جریان E3 2022 برگزار شد و امسال هم شاهد برگزاری آن خواهیم بود. نکته جالب در مورد این رویداد، اجرای آن توسط لورا بیلی و تروی بیکر است و البته که در جریان آن شاهد نمایش‌هایی از بازی‌های مختلف خواهیم بود.

لوگوی شرکت کپکام و کاراکتر بازی‌های آن

زمان کنفرانس کپکام در E3 2021

دوشنبه ۲۴ خرداد

در E3 2021، کپکام هم رویداد مخصوص خودش را خواهد داشت که البته ساعت دقیق آن هنوز مشخص نشده است. کپکام کلکسیون بزرگی از بازی‌های مختلف دارد که حضور هرکدام از آن‌ها می‌تواند اتفاق ویژه‌ای برای نمایشگاه و کنفرانس این شرکت باشد. هرچند هنوز چیزی مشخص نیست، ولی معرفی محتویات جدید برای بازی Resident Evil Village یا حتی نمایش ریمیک رزیدنت ایول ۴، از اتفاقاتی هستند که می‌توانند خبر خوبی برای طرفداران باشند.

لوگوی تیک تو اینتراکتیو برای E3 2021

زمان کنفرانس Take-Two در E3 2021

دوشنبه ۲۴ خرداد

تیک تو هم قرار است در E3 امسال مراسمی داشته باشد که در توضیح رسمی آن، اعلام شده که محوریت اصلی‌اش صحبت در مورد مباحثی چون برابری و تنوع در سیاست‌های کاری این شرکت است. 

لوگوی لیمیتید ران گیمز برای E3 2021

زمان کنفرانس Limited Run Games در E3 2021

سه شنبه ۲۵ خرداد ساعت ۰۰:۳۰ بامداد به وقت ایران

Limited Run Games، ناشر نسخه فیزیکی بازی‌های مختلفی به‌حساب می‌آید و به همین دلیل نمایش این شرکت هم متمرکز بر همین موضوع خواهد بود؛ جایی که اعلام شده شاهد معرفی بیش از ۲۵ بازی خواهیم بود که قرار است نسخه فیزیکی آن‌ها در دسترس قرار بگیرد.

لوگوی کنفرانس نینتندو در E3 2021

زمان کنفرانس نینتندو در E3 2021

سه شنبه ۲۵ خرداد ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران

یکی از آخرین کنفرانس‌های E3 2021 هم متعلق به نینتندو خواهد بود؛ جایی که این شرکت ساعت ۲۰:۳۰ سه شنبه ۲۵ خرداد، قسمت جدیدی از نینتندو دایرکت را خواهد داشت و پس از آن هم یک نمایش سه ساعته از گیم پلی بازی‌هایی که در این رویداد حضور داشتند، در اختیار طرفداران می‌گذارد. نینتندو هم بازی‌های زیادی دارد که حضور هرکدام می‌تواند رویدادش را بسیار جذاب کند؛ از Breath of the Wild 2 گرفته تا Bayonetta 3 و Metroid Prime 4 که مدت‌ها است در سکوت خبری به سر می‌برند.

رویداد نینتندو البته ممکن است یک رونمایی بزرگ هم داشته باشد و آن، چیزی نیست جز کنسول نینتندو سوییچ پرو که مدت‌ها است شایعه‌های مرتبط با آن به گوش می‌رسند و شاید زمان رسمی معرفی آن، E3 2021 باشد.

لوگوی باندای نامکو برای E3 2021

زمان کنفرانس باندای نامکو در E3 2021

سه شنبه ۲۵ خرداد

از دیگر شرکت‌های حاضر در E3 2021، باندای نامکو خواهد بود که برنامه‌ای برای سه شنبه ۲۵ خرداد تدارک دیده و البته هنوز ساعت دقیق آن مشخص نیست. نمایش این شرکت که جزییات خاصی از آن در دست نداریم، می‌تواند مخصوصا برای علاقه‌مندان آثار شرقی جذاب و مهم باشد.

پوستر رویداد EA Play الکترونیک آرتز

زمان کنفرانس EA Play الکترونیک آرتز

پنج‌شنبه ۳۱ تیر

الکترونیک آرتز معمولا هر سال قبل از آغاز رسمی E3، رویداد اختصاصی EA Play خودش را برگزار می‌کرد و در جریان آن، شاهد نمایشی از بازی‌های این شرکت و مخصوصا نسخه جدید بازی‌های ورزشی‌اش بودیم. اما امسال EA برنامه خودش را تغییر داده و تصمیم گرفته تا دیرتر از موعد همیشگی، یعنی در تاریخ ۲۲ جولای (۳۱ تیر) این مراسم را برگزار کند. هنوز جزییات خاصی از نمایش EA ارائه نشده اما می‌توان حداقل انتظار حضور نسخه جدید بازی‌های ورزشی این شرکت از جمله سری فیفا یا مدن را داشت. 

پرسش‌های متداول

E3 2021 کی شروع می‌شود؟

E3 2021 قرار است از شنبه ۲۲ خرداد آغاز و تا سه شنبه ۲۵ خرداد ادامه داشته باشد.

سونی و مایکروسافت در E3 2021 کنفرانس دارند؟

سونی اعلام کرده که در E3 2021 برنامه‌ای نخواهد داشت اما مایکروسافت قرار است کنفرانس مشترکی با شرکت بتسدا برگزار کند.

مهم‌ترین بازی‌های حاضر در E3 2021 کدامند؟

شرکت‌های مختلف نمایش‌هایی در E3 2021 از بازی‌هایشان خواهد داشت؛ نمایش احتمالی بازی‌هایی مثل استارفیلد، فورزا هورایزن جدید، Breath of the Wild 2 و ریمیک رزیدنت ایول ۴ می‌توانند از بازی‌های مهم باشند.

در پایان لطفا نظرات خودتان را در مورد کنفرانس‌های E3 2021 با زومجی به اشتراک بگذارید و بگویید که بیش‌تر، منتظر کدام یک هستید و چه انتظاری از آن‌ها دارید.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده