// پنجشنبه, ۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۳

احتمال عرضه نینتندو سوییچ پرو در ماه سپتامبر

رسانه‌ی بلومبرگ اعلام کرد که نینتندو قصد عرضه‌ی مدل جدید و بهبودیافته‌ی کنسول سوییچ تا پیش از پایان یافتن ماه اکتبر سال ۲۰۲۱ میلادی را دارد. حتی ممکن است که کنسول در ماه سپتامبر از راه برسد.

ماه‌ها است که شایعات مختلف راجع به نینتندو سوییچ پرو منتشر می‌شوند؛ مدلی که مطابق شایعات تاییدنشده قرار است صفحه‌ی نمایش OLED هفت اینچی سامسونگ داشته باشد و در حال متصل به تلویزیون از رزولوشن 4K پشتیبانی کند. بلومبرگ باور دارد که نینتندو به‌صورت کامل این مدل جدید را جایگزین سوییچ‌های فعلی خواهد کرد. البته نینتندو سوییچ لایت با قیمت ۱۹۹ دلار همچنان به تولید و عرضه‌ی خود ادامه می‌دهد. همچنین گفته می‌شود که نینتندو سوییچ پرو که جایگزین نینتندو سوییچ فعلی خواهد شد، قیمت بالاتر از ۲۹۹ دلار (قیمت فعلی سوییچ) خواهد داشت. البته هنوز نام رسمی و نهایی مدل پیشرفته‌تر و جدید نینتندو سوییچ مشخص نیست و صرفا اینترنت فعلا آن را نینتندو سوییچ پرو صدا می‌زند.

ظاهرا مدل جدید نینتندو سوییچ قیمت بالاتر از ۲۹۹ دلار دارد و قبل از E3 2021 معرفی می‌شود

بلومبرگ مهم‌ترین پیشرفت نینتندو سوییچ جدید نسبت به نینتندو سوییچ فعلی موجود در بازار را استفاده از چیپ گرافیکی سریع‌تر و تازه‌ی انویدیا می‌داند. این رسانه با اشاره به موفقیت سوییچ در تجربه‌ی فروش بیشتر نسبت به کنسول‌های مایکروسافت و سونی طی چندین و چند ماه گذشته باور دارد که نینتندو به کمک مدل جدید می‌خواهد این سرعت فروش زیاد را حفظ کند. ارزش سهام نینتندو طی روزهای اخیر به رکورد این شرکت نزدیک شده است.

به‌گفته‌ی بلومبرگ، احتمالا نینتندو برای معرفی کنسول نینتندو سوییچ جدید حتی تا رویداد E3 2021 هم صبر نخواهد کرد. در نتیجه عملا اکنون گیمرها باید هر روز منتظر مواجهه با تریلر معرفی این کنسول باشند. همچنین به نظر می‌رسد که نینتندو سوییچ جدید کمتر از پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس/اس با مشکل کمبود قطعات تولیدی لازم در بازار مواجه می‌شود. زیرا برای تولید نیاز کمتری به آن‌ها دارد.


منبع Bloomberg
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده