نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۰

تبدیل شدن Doom به یک گیف قابل بازی

بازی اورجینال Doom هم‌اکنون در یک وبسایت به نام Archive of Our Own ازطریق یک فایل گیف قابل تجربه کردن است.

اندرو سیلرز (Andrew Sillers) یک مهندس نرم‌افزار است که موفق شده تا با استفاده از مکانیزم بارگیری تصاویر گیف (GIF) در سایت‌هایی مانند Archive of Our Own یا AO3، به انتهای این تصاویر تکرار شونده، فریم‌های بیشتری اضافه کند. این کار که به نوبه خود دستاورد جالب توجهی به شمار می‌رود، به‌معنی فراهم شدن امکان استریم یک بازی یا انیمیشن ازطریق یک فایل GIF خواهد بود. Sillers در ویدیویی که ازطریق کانال یوتیوب BangBangCon منتشر کرده، درباره نحوه انجام این کار بیشتر توضیح داده است.

صفحات اختصاصی هرفایل در وبسایت AO3 به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا مشابه روش Twitch Plays Pokemon داده‌های خود را به انتهای رشته‌ی مربوطه اضافه کنند. همان‌طور که انتظار می‌رود، این روش اغلب منجر به مرگ Doomguy می‌شود اما درکل می‌توان گفت دستاورد سیلرز متفاوت و جالب توجه بوده است. ضمناً جا دارد به این نکته اشاره کنیم که این بازی درواقع FreeDoom یا نسخه رایگان و اپن سورس بازی اورجینال دووم است و بازی اصلی Doom همچنان تحت حق کپی رایت قرار دارد.

تبدیل بازی دوم به یک فایل گیف

نسخه گیف بازی Doom جدیدتری مورد از کارهای عجیب و غریبی است که با بازی‌های این مجموعه شوتر اسطوره‌ای انجام می‌شود. در ماه‌های اخیر شاهد پورت شدن و اجرای بازی‌های Doom روی عجیب‌ترین دستگاه‌هایی بودیم که می‌توان آن را تصور کرد. مثلاً یک سری هکرها موفق شدند تا بازی Doom را روی تست بارداری یا نمایشگر کوچک تاچ بار مک بوک پرو اجرا کنند. سال گذشته نیز یک یوتیوبر بازی Doom را روی یک ماشین حساب گراف دار و با استفاده از ۷۰۰ برش سیب زمینی اجرا کرده بود. از سیب زمینی‌ها برای تأمین الکتریسیته مورد نیاز ماشین حساب ازطریق یک واکنش شیمیایی استفاده شده بود.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.  


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده